Wprowadzenie w tematykę profesjonalnej sprzedaży
Sprzedaż - zakres oraz istota zjawiska.
Definicja profesjonalnej sprzedaży.
Sprzedawca - profesjonalista: cechy, wiedza, umiejętności.
Klient: sposób myślenia i podejmowania decyzji oraz oczekiwania wobec sprzedawcy.
Sprzedawanie jako proces- struktura procesu sprzedaży.
Stary i nowy model procesu sprzedaży.
5 kroków/etapów procesu sprzedaży.
Etap I: Nawiązywanie kontaktu i budowanie właściwych relacji z klientem.
Pierwsze wrażenie oraz sztuka świadomej autoprezentacji sprzedawcy.
Elementy prawidłowego powitania i nawiązywania kontaktu.
Techniki budowania właściwych relacji z klientem tzw. szybkie zaprzyjaźnianie się: kontakt wzrokowy, body focus, obdarzanie uwagą, aktywne słuchanie, odzwierciedlanie zachowań oraz tzw. dostrajanie się do klienta w sferze komunikacji werbalnej i niewerbalnej; ABC mowy ciała sprzedawcy.
Dopasowanie zachowań i działań sprzedawcy do:
- typu osobowości klienta
- preferowanych systemów reprezentacji językowej
- zestawu metaprogramów.
Etap II: Analiza potrzeb oraz bieżącej sytuacji klienta.
Zbieranie informacji o kliencie przed i w trakcie spotkania.
Pytania stosowane w procesie sprzedaży; rodzaje pytań oraz techniki ich zadawania.
Odkrywanie rzeczywistych potrzeb klienta.
Identyfikacja potencjalnych obszarów problemowych oraz określanie ich znaczenia dla klienta; generowanie poczucia dysonansu pomiędzy sytuacją obecną a pożądaną z punktu widzenia sprzedawcy.
Etap III: Prezentacja firmy oraz jej oferty handlowej.
Cele i efekty udanej prezentacji handlowej.
Zasady konstruowania prezentacji handlowej oraz dopasowanie jej do odbiorcy/odbiorców.
Schemat prezentacji handlowej.
Metody zwiększające stopień zapamiętywania prezentacji: układ materiału, wartość poszczególnych grup informacji, magiczne słowa, zasada zaangażowania klienta oraz zjawisko indukcji zmysłów; psychologiczny efekt pierwszeństwa oraz świeżości.
Język i styl prezentacji /m.in. cechy a korzyści, język korzyści/.
Kolejność prezentowania poszczególnych elementów oferty handlowej oraz zasady tzw. sprzedaży asortymentowej.
Przygotowywanie wspólnej modelowej prezentacji pt.: Kilka słów o mojej firmie oraz krótkich prezentacji wybranych produktów lub usług.
Etap IV: Obiekcje zgłaszane przez klienta podczas rozmowy handlowej oraz metody radzenia sobie z nimi stosowane przez sprzedawcę.
Definicja obiekcji oraz najczęstsze przyczyny ich zgłaszania przez klientów.
Znaczenie obiekcji w procesie sprzedaży.
Główne grupy obiekcji; obiekcje rzeczywiste i pozorne; testowanie obiekcji.
Schemat postępowania sprzedawcy w przypadku wystąpienia obiekcji - procedura 4 kroków.
Cena jako obiekcja.
Obiekcja typy: Nie, dziękuję, mam juź dostawcę!
Czas reakcji na obiekcje.
Etap V: Finał rozmowy handlowej, czyli jak zamknąć sprzedaż.
Co to znaczy zamknąć sprzedaż?
Kiedy naleźy próbować zamykać sprzedaż?
Sygnały świadczące o gotowości klienta do podjęcia decyzji o zakupie.
Schemat standardowego zamknięcia sprzedaży.
Wybrane techniki zamykania sprzedaży; czyli od zwykłego przypomnienia po techniki psychomanipulacyjne.
Podsumowanie zasady obowiązujące podczas finalizacji sprzedaży.
Podsumowanie zajęć oraz praktyczne wnioski na przyszłość
Zachęcamy do kontaktu telefonicznego i mailowego.
Chętnie odpowiemy na wszelkie pytania:
Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER
SZKOLENIA | KONFERENCJE | DORADZTWO
ul. Libelta 1a/2
61-706 Poznań
Godziny pracy biura: Pn-Pt 08.00 - 18.00
Departament szkoleń otwartych:
tel. 690 059 155
tel. 508 393 926
tel. 577 177 547
tel. 733 544 190
tel. 570 590 060
tel. (61) 3070303
tel. (61) 8102194
tel. (61) 4152036
tel. (61) 4152810
tel. (61) 4152820
fax. (61) 6 247 936
fax. (61) 2 786 300
info@szkolenia-semper.pl
www.szkolenia-semper.pl
Najważniejsze powody, dla których warto wybrać organizowane przez nas szkolenie:
1. Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER jest jedną z wiodących firm szkoleniowych w Polsce.
2. Naszym celem jest zapewnienie Państwu elastycznych rozwiązań doradczych i dostosowanych szkoleń w celu osiągnięcia rzeczywistych rezultatów i efektów w pracy zawodowej.
3. Gwarantujemy zajęcia prowadzone przez najlepszych w kraju specjalistów.
4. Liczne referencje i opinie potwierdzają wysoką jakość naszych usług: referencje
POLITYKA RABATOWA
ponad 0 zadowolonych uczestników |
0 zaangażowania |
ponad 0 zrealizowanych szkoleń |
"Z przyjemnością wystawiam pozytywną opinię. Polecam SEMPER ze wzgledu na profesjonalizm, terminowość i starannie wybranych wykładowców prowadzących szkolenia". |
"Warsztat przeprowadzony profesjonalnie, w zupełnie innej formie, niż wszystkie inne szkolenia, w których uczestniczyłem". |
"Szkolenie spełniło moje oczekiwania w 100%. Bardzo podobało mi się teoretyczne połączenie z praktyką oraz aktywizacją uczestników." |
"Pozytywnie oceniam szkolenie. Osoba prowadząca bardzo pomocna, niesamowita wiedza i gotowość w rozwiązaniu przedstawionych problemów." |
"Całość tematyki i sposób jest przekazywania doskonały. Prowadzący – najwyższa klasa. Fachowe szkolenie prowadzone w miłej atmosferze. Wspaniała wiedza prowadzącego." |
"Szkolenie prowadzone bardzo rzetelnie, wszystkie zagadnienia omówione do wyczerpania. Bardzo dobre podejście prowadzącego." |