Termin | Miejsce | Czas trwania | Koszt | Program | Formularz zgłoszenia | |
---|---|---|---|---|---|---|
od: 2024-12-30 do: 2024-12-31 Warszawa |
Warszawa | 2 dni (16 h) | 1790 zł/netto | Program szkolenia |
Pobierz |
Wypełnij online lub Pobierz PDF |
od: 2024-12-30 do: 2024-12-31 Szkolenie online |
Szkolenie online | 2 dni (12 h) | 1690 zł/netto | Program szkolenia |
Pobierz |
Wypełnij online lub Pobierz PDF |
od: 2025-02-06 do: 2025-02-07 Warszawa |
Warszawa | 2 dni (16 h) | 1790 zł/netto | Program szkolenia |
Pobierz |
Wypełnij online lub Pobierz PDF |
od: 2025-02-06 do: 2025-02-07 Szkolenie online |
Szkolenie online | 2 dni (12 h) | 1690 zł/netto | Program szkolenia |
Pobierz |
Wypełnij online lub Pobierz PDF |
od: 2025-04-07 do: 2025-04-08 Warszawa |
Warszawa | 2 dni (16 h) | 1790 zł/netto | Program szkolenia |
Pobierz |
Wypełnij online lub Pobierz PDF |
od: 2025-04-07 do: 2025-04-08 Szkolenie online |
Szkolenie online | 2 dni (12 h) | 1690 zł/netto | Program szkolenia |
Pobierz |
Wypełnij online lub Pobierz PDF |
od: 2025-06-30 do: 2025-07-01 Warszawa |
Warszawa | 2 dni (16 h) | 1790 zł/netto | Program szkolenia |
Pobierz |
Wypełnij online lub Pobierz PDF |
od: 2025-06-30 do: 2025-07-01 Szkolenie online |
Szkolenie online | 2 dni (12 h) | 1690 zł/netto | Program szkolenia |
Pobierz |
Wypełnij online lub Pobierz PDF |
Metody pracy podczas szkolenia stacjonarnego:
Jako pierwsza instytucja szkoleniowa w Polsce dbamy o to aby również szkolenia otwarte były dopasowane do oczekiwań oraz stylu pracy uczestników! Indywidualizacja szkolenia - dzięki udziałowi w takim szkoleniu uczestnicy osiągają oczekiwany przez pracodawcę poziom kompetencji i umiejętności.
Zajęcia są prowadzone metodą warsztatową opartą na aktywizacji uczestników szkolenia poprzez pracę w małych grupach, dyskusje na forum grupy oraz ćwiczenia, studia przypadków, scenki rodzajowe, pracę indywidualną, symulacje i mini- wykłady z omówieniem przykładów z życia i prezentacją multimedialną. Przedmiotem zajęć są realne trudności uwzględniające specyfikę danej branży oraz potrzeby i możliwości osób biorących udział w warsztatach. Uczestnicy uczą się poprzez doświadczenie ćwiczą różne sytuacje, mają możliwość konsultacji indywidualnych. Nauka poprzez kreatywność, elastyczność i osobiste doświadczenia jest najskuteczniejszą formą zdobywania nowych umiejętności.
W zależności od terminu i lokalizacji, szkolenie jest realizowane przez jednego ze wskazanych trenerów.
|Program szkolenia jest własnością intelektualną SEMPER i przetwarzanie go dla celów komercyjnych bez wiedzy i zgody autora jest zabronione.|
1. Wprowadzenie.
a. Przedmiot i systematyka ustawy o drogach publicznych.
b. Decyzje na zajęcie pasa drogowego
i. Tryb wydawania
ii. Kodeks postepowania administracyjnego a zajęcie pasa drogowego
2. Rodzaje decyzji na zajęcie pasa drogowego.
a. Prowadzenie robót w pasie drogowym,
b. Umieszczanie w pasie drogowym urządzeń infrastruktury technicznej niezwiązanych z potrzebami
zarządzania drogami lub potrzebami ruchu drogowego,
c. Umieszczanie w pasie drogowym obiektów budowlanych niezwiązanych z potrzebami zarządzania
drogami lub potrzebami ruchu drogowego oraz reklam,
d. Zajęcia pasa drogowego na prawach wyłączności w celach innych,
3. Zasady naliczania opłat za zajecie pasa drogowego
a. Sposób obliczania opłaty za zajęcie pasa drogowego dla:
b. prowadzenia robót w pasie drogowym;
c. umieszczania w pasie drogowym urządzeń infrastruktury technicznej niezwiązanych z potrzebami zarządzania drogami lub potrzebami ruchu drogowego;
d. umieszczania w pasie drogowym obiektów budowlanych niezwiązanych z potrzebami zarządzania drogami lub potrzebami ruchu drogowego oraz reklam;
e. zajęcia pasa drogowego na prawach wyłączności w celach innych
4. Stawki opłat za zajęcie pasa drogowego, w zależności od kategorii drogi.
a. Treść decyzji, obligatoryjne elementy i możliwości zaskarżenie decyzji o opłacie.
b. Terminy uiszczenia opłaty.
c. Opłata za zajęcie pasa drogowego a opłata reklamowa
d. Opłata roczna za zajęcie pasa drogowego
e. Zasad rozliczenia opłat w przypadku zmian przebiegu sieci/urządzeń,
5. Podmioty objęte zwolnieniem z opłat za zajęcie pasa drogowego.
6. Zajęcie pasa drogowego a decyzje zezwalające na realizację inwestycji drogowych (ZRID).
a. Pojęcia: pasa drogowego, działania niezwiązanego z celami „drogowymi”"
b. Zarządzanie drogą" a "zarządzanie ruchem na drodze".
c. Trwały zarząd gruntami w pasie drogowym.
d. Najem, dzierżawa, użyczenie gruntów w pasie drogowym.
e. Budowa lub przebudowa dróg publicznych spowodowana inwestycją niedrogową
f. Zarządzanie ruchem drogowym na drodze wewnętrznej
g. Inwestycje na drodze wewnętrznej (budowa, rozbudowa, przebudowa, remont)
7. Decyzje ostateczne na zajęcie pasa drogowego, a decyzje prawomocne na zajęcie pasa drogowego,
a. Korzystanie z oświadczeń o zrzeczeniu się prawa do wnoszenia odwołania,
b. Wykonywania robót drogowych na podstawie decyzji ostatecznej lecz nieprawomocnej,
8. Zaskarżenie decyzji. Przysługujące środki prawne
9. Zasady wzywania do uzupełniania braków,
10. Wydawanie zezwoleń na zajęcie pasa drogowego w ciągach dróg położonych na gruntach niebędących własnością zarządcy drogi publicznej.
a. Pojęcie „prawa do dysponowania nieruchomością na cele budowlane”,
b. Właściwe stosowanie przepisów art. 73 ustawy z 13 października 1998 roku przepisy wprowadzające ustawy reformujące administrację publiczną,
c. Właściwe stosowanie przepisów „specustawy drogowej” (ZRID)
11. Zajęcie pasa w trybie wspierania usług i sieci telekomunikacyjnych.
12. Wniosek kilku podmiotów o zajęcie pasa drogowego
13. Wydawania decyzji na zajęcie pasa drogowego na drodze publicznej
a. Wniosek o zajęcie pasa drogowego
b. Załączniki do wniosku.
c. Braki wniosku i konsekwencje ich nieuzupełnienia
d. Strony i uczestnicy postępowania
e. Przesłanki wydania zezwolenia.
f. Ocena dokumentów wnioskodawcy.
g. Decyzja zezwalającej na zajęcie pasa drogowego,
h. Konieczność opracowania czasowej organizacji ruchu
i. Zawiadomień o wprowadzeniu zatwierdzonej czasowej organizacji ruchu,
j. Protokołów przejęcia pasa drogowego
k. Konsekwencje niewłaściwego wprowadzenia w pas drogowy:
i. Sankcje i kary prawne
14. Oznakowania robót drogowych
a. Rola organu zarządzającego ruchem na drodze,
b. Policja a podmiot zarządcy drogi publicznej.
15. Elementy decyzji na zajęcie pasa drogowego
a. Organizacja ruchu czasowa – decyzja zarządcy drogi do projektu czasowej organizacji ruchu i zezwolenie na zajęcie pasa drogowego,
i. Wykonywania robót na jednym odcinku pasa drogowego na podstawie dwóch odrębnych zatwierdzeń czasowej organizacji ruchu,
ii. Wykonywanie robót w pasie drogowym na podstawie jednej zatwierdzonej czasowej organizacji ruchu,
b. Planu sytuacyjnego z zaznaczeniem granic i wymiarów planowanej
powierzchni zajęcia pasa drogowego
c. Wprowadzenie zmian w istniejącej organizacji ruchu pojazdów i pieszych
16. Zajęcie pasa drogowego bez zatwierdzonej organizacji ruchu - oświadczenie o zabezpieczeniu robót.
17. Harmonogram robót drogowych
18. Prawidłowa forma zajęcia pasa drogowego – casy study
19. Stosowanie specjalnych trybów w sprawach zajęcia pasa drogowego:
a. art. 132 ustawy Kodeks Postępowania Administracyjnego,
b. art. 155 ustawy Kodeks Postępowania Administracyjnego,
c. art. 162 ustawy Kodeks Postępowania Administracyjnego,
20. Zajęcie pasa drogowego bez zezwolenia (art. 40 ust. 12 ustawy o drogach publicznych).
a. Dokumentowanie zajęcia pasa drogowego bez zezwolenia.
b. Tryb i sposób wydawania decyzji za zajęcie pasa drogowego bez zezwolenia.
21. Zezwolenie na zajęcie pasa drogowego, na cele niezwiązane z budową, przebudową, remontem, utrzymaniem i ochroną dróg.
a. Zwolnienia z obowiązku uzyskania zezwolenia
b. Czasowe zezwolenie na zajęcie pasa drogowego.
c. Urządzenia reklamowe w pasie drogowym.
d. Procedura wydawania zezwolenia na zajęcie pasa drogowego na cele niedrogowe
22. Usytuowane obiektów budowlanych przy drogach. Zgoda zarządcy na usytuowanie obiektu budowlanego w mniejszej odległości od drogi, niż przewidziana w ustawie.
23. Awaryjne zajecie pasa
24. Dokumentacja do wniosku o zajęcie pasa
25. Roboty kwalifikujące się do awaryjnego zajęcia pasa drogowego.
26. Podmioty uzyskujące zgodę na awaryjne zajęcie pasa
a. Problematyka uznaniowości zarządcy drogi publicznej w toku akceptacji awaryjnego zajęcia
pasa drogowego.
b. Funkcje i zadania zarządcy dróg przy awaryjnym zajęciu pasa
c. Funkcje i zadania organu zarządzającego ruchem na drodze przy awaryjnym zajęciu pasa drogowego.
d. Wykonywania robót przy awaryjnym zajęciu pasa drogowego.
27. Decyzja określająca warunki zajęcia pasa drogowego dla usunięcia awarii.
i. Opłata.
ii. Kara administracyjna za nielegalne wejście w pas drogowy dla usunięcia awarii.
28. Awaryjne zajęcie pasa drogowego w obszarze objętym gwarancją wykonawcy robót drogowych.
i. Egzekwowanie warunków wynikających z gwarancji,
ii. Przedłużanie gwarancji po awaryjnych zajęciach pasa drogowego.
29. Wpływ awaryjnego zajęcia pasa drogowego na ruch drogowych i zasady bezpieczeństwa ruchu drogowego
30. Przekwalifikowanie „awaryjnego zajęcia pasa drogowego” w zajęcie pasa drogowego poprzedzone zezwoleniem.
31. Weryfikacja prawidłowości pomiaru obszaru drogi publicznej wykorzystywanego na awaryjne zajęcie pasa drogowego.
32. Postepowanie przez zarządcę drogi publicznej awaryjnego zajęcia pasa drogowego.
33. Wpływ innych postępowań na sprawy dotyczące zajęcia pasa drogowego
a. Samowole budowlana w pasie drogi publicznej.
b. Rozbiórka obiektów w pasie drogi publicznej.
Zajęcie pasa przez służby komunalne
34. Kary administracyjne za nielegalne zajęcie pasa drogowego na cele niedrogowe - bez zezwolenia, z przekroczeniem powierzchni pasa drogowego, terminu zezwolenia
a. Procedura nakładania kar pieniężnych. Przebieg postępowania administracyjnego.
b. Postępowanie wyjaśniające w sprawie zajęcia pasa drogowego. Dowody i ich ocena przez organ administracji publicznej.
35. Orzecznictwo sądów administracyjnych w sprawie zajęcia pasa drogowego.
36. Lokalizacja zjazdów z uwzględnieniem nowych warunków technicznych dla dróg
a. Zjazd indywidualny
b. Zjazd publiczny
c. Zajęcia pasa drogowego na budowę zjazdów indywidualnych i publicznych
Na kilka dni przed terminem wydarzenia skontaktujemy się z Państwem aby zapytać o Państwa oczekiwania, dotychczasowe doświadczenia i umiejętności, co pozwoli nam na częściowe dopasowanie programu szkolenia do Państwa potrzeb.
Harmonogram zajęć
Aby zgłosić chęć uczestnictwa w szkoleniu prowadzonym przez Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER należy uzupełnić formularz zgłoszenia online lub wydrukować kartę zgłoszenia, a następnie po jej uzupełnieniu odesłać faksem (61 6 247 936) lub mailem (info@szkolenia-semper.pl).
Po otrzymaniu przez nas zgłoszenia skontaktujemy się z Państwem maksymalnie w ciągu 2 dni roboczych w celu potwierdzenia rezerwacji.
Aby zgłosić chęć uczestnictwa w szkoleniu on-line prowadzonym przez Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER należy uzupełnić formularz zgłoszenia online lub wydrukować kartę zgłoszenia, a następnie po jej uzupełnieniu odesłać faksem (61 6 247 936) lub mailem (info@szkolenia-semper.pl).
Po otrzymaniu przez nas zgłoszenia skontaktujemy się z Państwem maksymalnie w ciągu 2 dni roboczych w celu potwierdzenia rezerwacji.
Zachęcamy do kontaktu telefonicznego i mailowego.
Chętnie odpowiemy na wszelkie pytania:
Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER
SZKOLENIA | KONFERENCJE | DORADZTWO
ul. Libelta 1a/2
61-706 Poznań
Godziny pracy biura: Pn-Pt 08.00 - 18.00
Departament szkoleń otwartych:
tel. 690 059 155
tel. 508 393 926
tel. 577 177 547
tel. 733 544 190
tel. 570 590 060
tel. (61) 3070303
tel. (61) 8102194
tel. (61) 4152036
tel. (61) 4152810
tel. (61) 4152820
fax. (61) 6 247 936
fax. (61) 2 786 300
info@szkolenia-semper.pl
www.szkolenia-semper.pl
Najważniejsze powody, dla których warto wybrać organizowane przez nas szkolenie:
1. Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER jest jedną z wiodących firm szkoleniowych w Polsce.
2. Naszym celem jest zapewnienie Państwu elastycznych rozwiązań doradczych i dostosowanych szkoleń w celu osiągnięcia rzeczywistych rezultatów i efektów w pracy zawodowej.
3. Gwarantujemy zajęcia prowadzone przez najlepszych w kraju specjalistów.
4. Liczne referencje i opinie potwierdzają wysoką jakość naszych usług: referencje
POLITYKA RABATOWA
ponad 0 zadowolonych uczestników |
0 zaangażowania |
ponad 0 zrealizowanych szkoleń |
"Z przyjemnością wystawiam pozytywną opinię. Polecam SEMPER ze wzgledu na profesjonalizm, terminowość i starannie wybranych wykładowców prowadzących szkolenia". |
"Warsztat przeprowadzony profesjonalnie, w zupełnie innej formie, niż wszystkie inne szkolenia, w których uczestniczyłem". |
"Szkolenie spełniło moje oczekiwania w 100%. Bardzo podobało mi się teoretyczne połączenie z praktyką oraz aktywizacją uczestników." |
"Pozytywnie oceniam szkolenie. Osoba prowadząca bardzo pomocna, niesamowita wiedza i gotowość w rozwiązaniu przedstawionych problemów." |
"Całość tematyki i sposób jest przekazywania doskonały. Prowadzący – najwyższa klasa. Fachowe szkolenie prowadzone w miłej atmosferze. Wspaniała wiedza prowadzącego." |
"Szkolenie prowadzone bardzo rzetelnie, wszystkie zagadnienia omówione do wyczerpania. Bardzo dobre podejście prowadzącego." |