►Zarządzanie podwykonawcami i współpraca z wykonawcami w zamówieniach publicznych - umowy z podwykonawcami, kontrola ich realizacji, procedury w przypadku niewykonania umowy przez głównego wykonawcę oraz zabezpieczenia w kontraktach. 2-dniowe szkolenie war
Zarządzanie podwykonawcami i współpraca z wykonawcami w zamówieniach publicznych - umowy z podwykonawcami, kontrola ich realizacji, procedury w przypadku niewykonania umowy przez głównego wykonawcę oraz zabezpieczenia w kontraktach. 2-dniowe szkolenie warsztatowe.
Serdecznie zapraszamy do udziału w interdyscyplinarnych warsztatach: Zarządzanie podwykonawcami i współpraca z wykonawcami w zamówieniach publicznych - umowy z podwykonawcami, kontrola ich realizacji, procedury w przypadku niewykonania umowy przez głównego wykonawcę oraz zabezpieczenia w kontraktach. 2-dniowe szkolenie warsztatowe.
Szkolenie jest skierowane zarówno do przedstawicieli sektora publicznego, jak i prywatnego, w szczególności do:
Pracowników administracji publicznej odpowiedzialnych za zamówienia publiczne.
Zamawiających w jednostkach sektora finansów publicznych.
Przedstawicieli firm wykonawczych biorących udział w przetargach publicznych.
Menedżerów projektów budowlanych i infrastrukturalnych.
Prawników i doradców zajmujących się zamówieniami publicznymi.
Kontrolerów i audytorów.
Cel szkolenia
Celem szkolenia jest przekazanie uczestnikom kompleksowej wiedzy i praktycznych umiejętności związanych z zarządzaniem podwykonawcami oraz współpracą z wykonawcami w zamówieniach publicznych. Uczestnicy poznają zasady zawierania umów podwykonawczych, skuteczne metody kontroli realizacji kontraktów oraz sposoby postępowania w przypadku niewykonania umowy przez głównego wykonawcę. Szczególny nacisk zostanie położony na zabezpieczenia prawne i finansowe w kontraktach.
Korzyści dla uczestników
Zrozumienie regulacji prawnych dotyczących zamówień publicznych i podwykonawców.
Praktyczna wiedza o sporządzaniu i egzekwowaniu umów podwykonawczych.
Umiejętność oceny i minimalizowania ryzyka współpracy z wykonawcami i podwykonawcami.
Poznanie skutecznych metod kontroli realizacji umów i egzekwowania ich postanowień.
Narzędzia do radzenia sobie z problemami wynikającymi z niewykonania lub nienależytego wykonania umowy przez wykonawcę.
Możliwość wymiany doświadczeń i konsultacji z ekspertem.
Metodologia
Szkolenie stacjonarne
Metody pracy podczas szkolenia stacjonarnego:
Jako pierwsza instytucja szkoleniowa w Polsce dbamy o to aby również szkolenia otwarte były dopasowane do oczekiwań oraz stylu pracy uczestników! Indywidualizacja szkolenia - dzięki udziałowi w takim szkoleniu uczestnicy osiągają oczekiwany przez pracodawcę poziom kompetencji i umiejętności.
Zajęcia są prowadzone metodą warsztatową opartą na aktywizacji uczestników szkolenia poprzez pracę w małych grupach, dyskusje na forum grupy oraz ćwiczenia, studia przypadków, scenki rodzajowe, pracę indywidualną, symulacje i mini- wykłady z omówieniem przykładów z życia i prezentacją multimedialną. Przedmiotem zajęć są realne trudności uwzględniające specyfikę danej branży oraz potrzeby i możliwości osób biorących udział w warsztatach. Uczestnicy uczą się poprzez doświadczenie ćwiczą różne sytuacje, mają możliwość konsultacji indywidualnych. Nauka poprzez kreatywność, elastyczność i osobiste doświadczenia jest najskuteczniejszą formą zdobywania nowych umiejętności.
W zależności od terminu i lokalizacji, szkolenie jest realizowane przez jednego ze wskazanych trenerów.
Szkolenie on-line
Metody pracy podczas szkolenia on-line:
wygodna forma szkolenia - wystarczy dostęp do urządzenia z internetem (komputer, tablet, telefon), słuchawki lub głośniki i ulubiony fotel
szkolenie realizowane jest w nowoczesnej formie w wirtualnym pokoju konferencyjnym i kameralnej grupie uczestników
bierzesz udział w pełnowartościowym szkoleniu - Trener prowadzi zajęcia "na żywo" - widzisz go i słyszysz
pokaz prezentacji, ankiet i ćwiczeń widzisz na ekranie swojego komputera w czasie rzeczywistym.
podczas szkolenia Trener aktywizuje uczestników zadając pytania, na które można odpowiedzieć w czasie rzeczywistym
otrzymujesz certyfikat wydany przez jedną z wiodących firm szkoleniowych w Polsce
masz dostęp do konsultacji poszkoleniowych w formie e-mail do 4 tygodni po zrealizowanym szkoleniu
otrzymujesz indywidualną kartę rabatową upoważniającą do 10% zniżki na wszystkie kolejne szkolenia stacjonarne i online organizowane przez Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER
Program szkolenia
| Program szkolenia stanowi prawnie chronioną własność intelektualną, a jego przetwarzanie, rozpowszechnianie lub korzystanie z niego bez wiedzy i zgody autora jest zabronione. |
Dzień 1 Podstawy prawne i zarządzanie umowami podwykonawczymi.
1. Wprowadzenie do współpracy z podwykonawcami w zamówieniach publicznych.
Definicja i znaczenie podwykonawstwa w zamówieniach publicznych.
Kluczowe akty prawne regulujące podwykonawstwo - Prawo zamówień publicznych (PZP) oraz Kodeks cywilny.
Różnice między umową główną a umowami podwykonawczymi.
Odpowiedzialność zamawiającego, wykonawcy i podwykonawcy.
2. Zawieranie umów podwykonawczych - dobre praktyki i błędy do uniknięcia.
Elementy dobrze skonstruowanej umowy podwykonawczej.
Klauzule obowiązkowe i zalecane w umowach z podwykonawcami.
Wymagania formalne dotyczące zgłaszania podwykonawców do zamawiającego.
Procedura akceptacji i zgłaszania podwykonawców przez wykonawcę.
Przykłady umów podwykonawczych i analiza rzeczywistych przypadków.
3. Kontrola realizacji umów podwykonawczych.
Obowiązki zamawiającego i wykonawcy w zakresie nadzoru nad podwykonawcami.
Systemy monitorowania i raportowania realizacji umów podwykonawczych.
Kontrole formalne i merytoryczne - na co zwracać uwagę?
Rola inspektora nadzoru i inżyniera kontraktu.
Narzędzia informatyczne wspierające kontrolę realizacji kontraktów.
4. Warsztat: Analiza i ocena umów podwykonawczych.
Studium przypadków - analiza realnych umów podwykonawczych.
Wspólne identyfikowanie ryzyk i nieprawidłowości.
Symulacja procesu zgłaszania i zatwierdzania podwykonawcy.
Dzień 2 Ryzyka, niewykonanie umowy i zabezpieczenia w kontraktach
1. Niewykonanie lub nienależyte wykonanie umowy przez głównego wykonawcę – działania zaradcze.
Jakie działania może podjąć zamawiający w przypadku problemów z wykonawcą?
Kiedy można wezwać wykonawcę do naprawy uchybień?
Skuteczność kar umownych i procedury ich dochodzenia.
Możliwości odstąpienia od umowy i jego konsekwencje.
Wpływ niewykonania umowy przez głównego wykonawcę na podwykonawców.
2. Zabezpieczenia w kontraktach - jak chronić interesy zamawiającego?
Rola zaliczek i płatności etapowych w ograniczaniu ryzyka.
Klauzule dotyczące solidarnej odpowiedzialności wykonawcy i podwykonawcy.
Jak skutecznie egzekwować zabezpieczenia finansowe?
3. Warsztat: Analiza przypadków niewykonania umowy przez wykonawcę.
Studium przypadków - analiza rzeczywistych sytuacji problemowych.
Opracowanie strategii działania w sytuacjach kryzysowych.
Symulacja negocjacji z wykonawcą i podwykonawcami.
4. Procedury administracyjne i postępowanie na wypadek upadłości wykonawcy.
Postępowanie w przypadku upadłości wykonawcy - jakie działania może podjąć zamawiający?
Przejęcie zobowiązań przez podwykonawców - czy to możliwe?
Rola sądu i postępowania upadłościowego w relacjach umownych.
Możliwości kontynuacji projektu mimo problemów wykonawcy.
5. Podsumowanie szkolenia i sesja Q&A.
Omówienie kluczowych wniosków.
Odpowiedzi na pytania uczestników.
Dyskusja na temat dobrych praktyk.
Metody szkoleniowe:
Wykłady i prezentacje multimedialne
Przykłady z praktyki i analiza rzeczywistych przypadków
Ćwiczenia interaktywne i symulacje
Dyskusje grupowe i wymiana doświadczeń
To kompleksowe, praktyczne szkolenie pozwoli uczestnikom skuteczniej zarządzać podwykonawcami i realizować kontrakty w ramach zamówień publicznych.
W przypadku szkolenia w formule on-line modyfikacji mogą ulec forma i sposób realizacji zaplanowanych dla Państwa ćwiczeń.
Informacje organizacyjne
Szkolenie stacjonarne
Na kilka dni przed terminem wydarzenia skontaktujemy się z Państwem aby zapytać o Państwa oczekiwania, dotychczasowe doświadczenia i umiejętności, co pozwoli nam na częściowe dopasowanie programu szkolenia do Państwa potrzeb.
Harmonogram zajęć
szkolenie trwa 2 dni (16h)
zajęcia odbywają się w godzinach 10.00-18.00 pierwszego dnia oraz 09.00- 17.00 drugiego dnia
ze względu na warsztatową formę szkolenia maksymalna liczba uczestników to 15 osób
w programie szkolenia przewidziane są 2 przerwy kawowe oraz 2-daniowy obiad
Na kilka dni przed terminem wydarzenia skontaktujemy się z Państwem aby zapytać o Państwa oczekiwania, dotychczasowe doświadczenia i umiejętności, co pozwoli nam na częściowe dopasowanie programu szkolenia do Państwa potrzeb.
Harmonogram zajęć
szkolenie trwa 2 dni (łącznie 12h) i możesz w nim uczestniczyć z dowolnego miejsca dołączając do wirtualnego pokoju konferencyjnego wykorzystując urządzenie z dostępem do internetu
zajęcia odbywają się w godzinach 08.30-14.30 każdego dnia według harmonogramu:
Dostęp do wirtualnego pokoju konferencyjnego zostanie przesłany na adres e-mail Uczestnika szkolenia na 7 dni przed terminem jego rozpoczęcia.
Wymagania techniczne: Komputer, smartfon lub tablet podłączony do internetu z prędkością łącza od 512 KB/sek.
Inwestycja
Szkolenie stacjonarne
1590.00zł netto (+23% VAT)
Dla jednostek budżetowych finansujących udział w szkoleniu w minimum 70% lub w całości ze środków publicznych stawka podatku VAT = zw. -cena zawiera:
-uczestnictwo w szkoleniu,
-materiały dydaktyczne [autorski podręcznik Uczestnika szkolenia, materiały dodatkowe wykorzystywane podczas warsztatów praktycznych]
-materiały piśmiennicze [notatnik, długopis]
-dyplom potwierdzający ukończenie szkolenia
-konsultacje poszkoleniowe
-każdy z Uczestników otrzyma indywidualną kartę rabatową upoważniającą do 10% zniżki na wszystkie kolejne szkolenia otwarte organizowane przez Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER
-oraz serwisy kawowe i obiadowe (nie obejmuje noclegu).
Cena szkolenia wraz z zakwaterowaniem: Cena szkolenia dla 1 osoby wraz zakwaterowaniem na 1 dobę w pokoju 1-osobowym ze śniadaniem i kolacją: 2040 zł netto (+23% Vat)
Szkolenie on-line
1490.00zł netto (+23% VAT)
Dla jednostek budżetowych finansujących udział w szkoleniu w minimum 70% lub w całości ze środków publicznych stawka podatku VAT = zw. -cena zawiera:
-uczestnictwo w szkoleniu on-line
-materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej
-renomowany certyfikat potwierdzający ukończenie szkolenia (w wersji elektronicznej lub papierowej)
-konsultacje poszkoleniowe
-10% zniżki na wszystkie kolejne szkolenia otwarte i on-line organizowane przez Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER.
Zgłoszenie
Szkolenie stacjonarne
Aby zgłosić chęć uczestnictwa w szkoleniu prowadzonym przez Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER należy uzupełnić formularz zgłoszenia online lub wydrukować kartę zgłoszenia, a następnie po jej uzupełnieniu odesłać faksem (61 6 247 936) lub mailem (info@szkolenia-semper.pl).
Po otrzymaniu przez nas zgłoszenia skontaktujemy się z Państwem maksymalnie w ciągu 2 dni roboczych w celu potwierdzenia rezerwacji.
Szkolenie on-line
Aby zgłosić chęć uczestnictwa w szkoleniu on-line prowadzonym przez Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER należy uzupełnić formularz zgłoszenia online lub wydrukować kartę zgłoszenia, a następnie po jej uzupełnieniu odesłać faksem (61 6 247 936) lub mailem (info@szkolenia-semper.pl).
Najważniejsze powody, dla których warto wybrać organizowane przez nas szkolenie:
1. Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER jest jedną z wiodących firm szkoleniowych w Polsce.
2. Naszym celem jest zapewnienie Państwu elastycznych rozwiązań doradczych i dostosowanych szkoleń w celu osiągnięcia rzeczywistych rezultatów i efektów w pracy zawodowej.
3. Gwarantujemy zajęcia prowadzone przez najlepszych w kraju specjalistów.
4. Liczne referencje i opinie potwierdzają wysoką jakość naszych usług: referencje
POLITYKA RABATOWA
Przy zgłoszeniu 2 - 4 uczestników nasza polityka rabatowa przewiduje 10% zniżkę.
Przy zgłoszeniu 5 lub więcej uczestników nasza polityka rabatowa przewiduje 15% zniżkę.
Uwagi
Powyższy program rozwojowy jest również dostępny w formie zamkniętej, wyłącznie dla pracowników Państwa firmy. W przypadku szkoleń zamkniętych zakres tematyczny poszczególnych bloków może ulec zmianie, ze względu na rzeczywiste, zdiagnozowane w ramach analizy przedszkoleniowej oczekiwania pracowników i potrzeby organizacji zlecającej szkolenie. Gwarantujemy wysoką jakość merytoryczną i organizacyjną szkolenia. Aby uzyskać więcej informacji dotyczących zamkniętej formuły szkoleń prosimy o kontakt: info@szkolenia-semper.pl lub zachęcamy do skorzystania z formularza zapytania ofertowego.
ponad
0
zadowolonych uczestników
0
zaangażowania
ponad
0
zrealizowanych szkoleń
"Z przyjemnością wystawiam pozytywną opinię. Polecam SEMPER ze wzgledu na profesjonalizm, terminowość i starannie wybranych wykładowców prowadzących szkolenia".
"Warsztat przeprowadzony profesjonalnie, w zupełnie innej formie, niż wszystkie inne szkolenia, w których uczestniczyłem".
"Szkolenie spełniło moje oczekiwania w 100%. Bardzo podobało mi się teoretyczne połączenie z praktyką oraz aktywizacją uczestników."
"Pozytywnie oceniam szkolenie. Osoba prowadząca bardzo pomocna, niesamowita wiedza i gotowość w rozwiązaniu przedstawionych problemów."
"Całość tematyki i sposób jest przekazywania doskonały. Prowadzący – najwyższa klasa. Fachowe szkolenie prowadzone w miłej atmosferze. Wspaniała wiedza prowadzącego."
"Szkolenie prowadzone bardzo rzetelnie, wszystkie zagadnienia omówione do wyczerpania. Bardzo dobre podejście prowadzącego."
Używamy plików "cookies" w celu dostosowania serwisu do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz do zbierania zagregowanych statystyk.
Jeśli nie chcesz, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku, zmień ustawienia swojej przeglądarki. Więcej informacji znajdziesz tutaj