Termin | Miejsce | Czas trwania | Koszt | Program | Formularz zgłoszenia | |
---|---|---|---|---|---|---|
od: 2025-02-10 do: 2025-02-11 Warszawa |
Warszawa | 2 dni (16 h) | 1680 zł/netto | Program szkolenia |
Pobierz |
Wypełnij online lub Pobierz PDF |
od: 2025-02-10 do: 2025-02-11 Szkolenie online |
Szkolenie online | 2 dni (12 h) | 1580 zł/netto | Program szkolenia |
Pobierz |
Wypełnij online lub Pobierz PDF |
od: 2025-05-08 do: 2025-05-09 Warszawa |
Warszawa | 2 dni (16 h) | 1680 zł/netto | Program szkolenia |
Pobierz |
Wypełnij online lub Pobierz PDF |
od: 2025-05-08 do: 2025-05-09 Szkolenie online |
Szkolenie online | 2 dni (12 h) | 1580 zł/netto | Program szkolenia |
Pobierz |
Wypełnij online lub Pobierz PDF |
As the first training institution in Poland, we make sure that open training is also tailored to the expectations and work style of participants! Individualisation of training - thanks to participation in such training, participants achieve the level of competences and skills expected by the employer.
Classes are conducted using the workshop method based on the activation of training participants through work in small groups, group discussions and exercises, case studies, genre scenes, individual work, simulations and mini-lectures with a discussion of real-life examples and a multimedia presentation. The subject of the course are real difficulties taking into account the specificity of a given industry as well as the needs and capabilities of people participating in the workshops. Participants learn through experience, practice different situations and have the possibility of individual consultations. Learning through creativity, flexibility and personal experience is the most effective form of acquiring new skills.
Depending on the date and location, the training is carried out by one of the indicated trainers.
Metody pracy podczas szkolenia stacjonarnego:
Jako pierwsza instytucja szkoleniowa w Polsce dbamy o to aby również szkolenia otwarte były dopasowane do oczekiwań oraz stylu pracy uczestników! Indywidualizacja szkolenia - dzięki udziałowi w takim szkoleniu uczestnicy osiągają oczekiwany przez pracodawcę poziom kompetencji i umiejętności.
Zajęcia są prowadzone metodą warsztatową opartą na aktywizacji uczestników szkolenia poprzez pracę w małych grupach, dyskusje na forum grupy oraz ćwiczenia, studia przypadków, scenki rodzajowe, pracę indywidualną, symulacje i mini- wykłady z omówieniem przykładów z życia i prezentacją multimedialną. Przedmiotem zajęć są realne trudności uwzględniające specyfikę danej branży oraz potrzeby i możliwości osób biorących udział w warsztatach. Uczestnicy uczą się poprzez doświadczenie ćwiczą różne sytuacje, mają możliwość konsultacji indywidualnych. Nauka poprzez kreatywność, elastyczność i osobiste doświadczenia jest najskuteczniejszą formą zdobywania nowych umiejętności.
W zależności od terminu i lokalizacji, szkolenie jest realizowane przez jednego ze wskazanych trenerów.
Programme
Program szkolenia stanowi prawnie chronioną własność intelektualną, a jego przetwarzanie, rozpowszechnianie lub korzystanie z niego bez wiedzy i zgody autora jest zabronione.
1. Just a project
2. Introduction to project approach
• goal oriented activity vs. product oriented activity
3. Project simulation
• planning and building a product e.g. a toy following detailed design, requirements and constraints
4. Techniques and good practices
• tasks
o tasks list
o task sequence
• verification and validation
5. project – what’s that?
6. basic concepts and definitions
• basic terms and definitions
• project products vs. project goals
o output – outcome – benefit
• project context
o stakeholders
o business environment
7. discussion and analysis
• goal vs. output and outcome
• goal evaluation
• strategic decisions
8. techniques and good practices
• language of benefits
• SMART
• expectations
• requirements
• product
o vision
o project products
o prototype
• accuracy and credibility of estimates
• baseline plan and change management
9. Project start-up – pre project phase
10. What Project Manager and Project Team should know and what should prepare before a project
• roles and responsibilities during the pre-project phase
• identify strategic goal
o language of benefits
o project vision, tangible and intangible goal
o success factors and criteria
• project stakeholders
o identify needs and expectations
o impact analysis
o engagement strategy
• project product vision
o quality expectations and acceptance criteria
• budget and time constraints
o initial estimates
• identify and analyse previous lessons
• business risk management
o identify risks – threats and opportunities
o analyse risk
o plan risk response
• project appointment in organization
o project charter
o kick-off meeting
11. case study
• business vision
12. techniques and good practices
• language of benefits
• SMART
• product vison – epics and specifications
• stakeholder analysis
o expectations
o impact
• PESTLE
• risk description
• Project Charter
13. strategic project planning
14. in-depth understanding of project scope and project product, strategic scheduling and budgeting, risk response planning
• specify project product
o product breakdown structure
o quality expectations
• project approach
• strategic estimating
• external dependencies and prerequisites
• project organizational structure
o management roles, responsibilities and empowerment
• stakeholder engagement plan
• requirement specification and prioritization
o product vs. requirement
• requirement acceptance
• quality assurance and control
• quality planning
• management and development tasks
• project stages an project lifecycle
o control points and milestones for business decisions,
o operational management and technical perspective
• control points
• task sequencing
o network diagram
• estimation techniques
• task estimating
o resource and workload
o duration
• scheduling
o critical path technique
o inspirations from critical chain
• resource calendar
• schedule presentation
o Gantt chart
o Kanban task table
• uncertainty of a plan – operational risk – threats and opportunities
o identify uncertainty
o time buffers
o risk response tasks
• baseline plan
15. Case study
• design strategic plan
16. Techniques and good practices
• RTM – requirements traceability matrix
• product vision structure
• PBS
• acceptance criteria
• MoSCoW prioritization, spiderweb impact analysis
• project management stages
17. Project is a teamwork
18. How to identify and build team development plan
• project team member vs. HR resource
• team building and development
o from a group to the team
• team development dynamics
o from a group to the team
19. Discussion and analysis
• team members in our projects
20. Case study
• team management strategy - scenario analysis
21. Techniques and good practices
• group development stages by Bruce Tuckman
22. Project execution – stage planning
23. Detailed planning of a project development [delivery] stage
• operational planning of project stage
o planning based on lessons learnt at previous stage
o business value justification
o stage goals, benefits, acceptance criteria
o team tasks and subcontractor work packages
o tasks and activities sequencing
o control points
o schedule and resource calendar
o roles and responsibilities
o risks and risk responses
o stage baseline plan
• task delegating
• progress tracking
o report templates
o dedicated reporting
o control points
o progress report analysis
o forecasts and predictions
o stage retrospective
• risk tracking
o risk owner
o risk status
• corrective and preventive actions
• quality management
• change management
o change budget
• change vs. discrepancy
o update plans
• communication – key tool for PM
o effective meetings
o direct team collaboration
24. Case study
• design stage plan
• plan project meetings
• analyse project report
25. Techniques and good practices
• stage goal and products
• quality criteria
• PBS and WBS
• work package
• milestones
• estimating
• PDM
• critical path
• RACI
• risk analysis – description, risk assessment
• verification and quality inspection [peer review]
• report templates
• effective meeting management
26. Project closing
• clear project account with stakeholders
• plan follow-on activities
• review business benefits
• project evaluation and lessons learnt
27. Case study
• lessons learnt to record
28. Summary
29. Discussion
• what I have learnt, and what I can implement tomorrow
• what to improve, what to avoid
A few days before the event, we will contact you to ask about your expectations, previous experience and skills, which will allow us to partially adjust the training program to your needs.
Schedule
Na kilka dni przed terminem wydarzenia skontaktujemy się z Państwem aby zapytać o Państwa oczekiwania, dotychczasowe doświadczenia i umiejętności, co pozwoli nam na częściowe dopasowanie programu szkolenia do Państwa potrzeb.
Harmonogram zajęć
Aby zgłosić chęć uczestnictwa w szkoleniu prowadzonym przez Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER należy uzupełnić formularz zgłoszenia online lub wydrukować kartę zgłoszenia, a następnie po jej uzupełnieniu odesłać faksem (61 6 247 936) lub mailem (info@szkolenia-semper.pl).
Po otrzymaniu przez nas zgłoszenia skontaktujemy się z Państwem maksymalnie w ciągu 2 dni roboczych w celu potwierdzenia rezerwacji.
Aby zgłosić chęć uczestnictwa w szkoleniu on-line prowadzonym przez Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER należy uzupełnić formularz zgłoszenia online lub wydrukować kartę zgłoszenia, a następnie po jej uzupełnieniu odesłać faksem (61 6 247 936) lub mailem (info@szkolenia-semper.pl).
Po otrzymaniu przez nas zgłoszenia skontaktujemy się z Państwem maksymalnie w ciągu 2 dni roboczych w celu potwierdzenia rezerwacji.
Zachęcamy do kontaktu telefonicznego i mailowego.
Chętnie odpowiemy na wszelkie pytania:
Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER
SZKOLENIA | KONFERENCJE | DORADZTWO
ul. Libelta 1a/2
61-706 Poznań
Godziny pracy biura: Pn-Pt 08.00 - 18.00
Departament szkoleń otwartych:
tel. 690 059 155
tel. 508 393 926
tel. 577 177 547
tel. 733 544 190
tel. 570 590 060
tel. (61) 3070303
tel. (61) 8102194
tel. (61) 4152036
tel. (61) 4152810
tel. (61) 4152820
fax. (61) 6 247 936
fax. (61) 2 786 300
info@szkolenia-semper.pl
www.szkolenia-semper.pl
Najważniejsze powody, dla których warto wybrać organizowane przez nas szkolenie:
1. Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER jest jedną z wiodących firm szkoleniowych w Polsce.
2. Naszym celem jest zapewnienie Państwu elastycznych rozwiązań doradczych i dostosowanych szkoleń w celu osiągnięcia rzeczywistych rezultatów i efektów w pracy zawodowej.
3. Gwarantujemy zajęcia prowadzone przez najlepszych w kraju specjalistów.
4. Liczne referencje i opinie potwierdzają wysoką jakość naszych usług: referencje
POLITYKA RABATOWA
ponad 0 zadowolonych uczestników |
0 zaangażowania |
ponad 0 zrealizowanych szkoleń |
"Z przyjemnością wystawiam pozytywną opinię. Polecam SEMPER ze wzgledu na profesjonalizm, terminowość i starannie wybranych wykładowców prowadzących szkolenia". |
"Warsztat przeprowadzony profesjonalnie, w zupełnie innej formie, niż wszystkie inne szkolenia, w których uczestniczyłem". |
"Szkolenie spełniło moje oczekiwania w 100%. Bardzo podobało mi się teoretyczne połączenie z praktyką oraz aktywizacją uczestników." |
"Pozytywnie oceniam szkolenie. Osoba prowadząca bardzo pomocna, niesamowita wiedza i gotowość w rozwiązaniu przedstawionych problemów." |
"Całość tematyki i sposób jest przekazywania doskonały. Prowadzący – najwyższa klasa. Fachowe szkolenie prowadzone w miłej atmosferze. Wspaniała wiedza prowadzącego." |
"Szkolenie prowadzone bardzo rzetelnie, wszystkie zagadnienia omówione do wyczerpania. Bardzo dobre podejście prowadzącego." |