Nie znalazłeś odpowiedniego terminu, miasta i masz do przeszkolenia minimum 4 pracowników?
Zamów wycenę szkolenia zamkniętego
Zobacz więcej:
Opis szkolenia
Szanowni Państwo,
eksperci Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER serdecznie zachęcają do udziału w profesjonalnym szkoleniu otwartym, które odbędzie się w Hotel Elbrus*** Spa&Wellness położonym w malowniczej scenerii serca Beskidów - Szczyrku. Unikalna lokalizacja Hotel Elbrus*** Spa&Wellness daje możliwość podziwiania pięknych górskich widoków, co zachęca do wędrówek po szkoleniu. Po powrocie z pieszego zwiedzania strefa rekreacyjna wyposażona w basen z kaskadą, przeciwprądami oraz w jacuzzi i saunę zadziała relaksująco.
Miejsce szkolenia: Hotel Elbrus*** SPA & Wellness, ul.Słoneczna 8, 43-370 Szczyrk
*W szczególnych przypadkach Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany hotelu, w którym odbędzie się szkolenie, na hotel o takim samym lub wyższym standardzie i nie stanowi to zmiany warunków umowy.
SPRAWDŹ NASZE REFERENCJE ZE SZKOLEŃ OBEJMUJĄCYCH TEMATYKĘ ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH:


Grupa docelowa
Przydatne i ciekawe szkolenie specjalistyczne dla Zamawiających, Audytorów, Kontrolujących a także Wykonawców chcących skutecznie uczestniczyć w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego.
Grupa docelowa:
- pracownicy wydziałów zamówień publicznych w jednostkach samorządu terytorialnego i administracji rządowej;
- specjaliści ds. zamówień publicznych zatrudnieni w jednostkach służby zdrowia, szkolnictwie, służbach mundurowych, wymiarze sprawiedliwości, ośrodkach pomocy społecznej, urzędach pracy;
- przedstawiciele jednostek samorządu terytorialnego;
- przedstawiciele administracji rządowej;
- wykonawcy;
- wszystkie osoby pragnące zdobyć kompleksową i aktualną wiedzę na temat funkcjonowania systemu zamówień publicznych.
Cel szkolenia
Naszym zadaniem jest doprowadzenie do takiego stanu rzeczy, żeby nasz Słuchacz:
• wiedział gdzie można znaleźć przepisy Prawa zamówień publicznych oraz ich wiążące interpretacje,
• znał konstrukcję podstawowych aktów prawnych normujących system zamówień publicznych,
• poznał podstawowe zasady udzielania zamówień publicznych,
• poznał podstawowe zasady opisu przedmiotu zamówienia oraz metod szacowania jego wartości,
• poznał tryby udzielania zamówień publicznych,
• poznał zasady udzielania zamówień poniżej kwot określonych w art. 4 pkt8 ustawy Pzp,
• poznał schematy czynności Zamawiającego i Wykonawcy w trybach podstawowych i najczęściej wykorzystywanych,
• poznał zasady wnoszenia odwołań.
Korzyści dla uczestników
Udział w szkoleniu pozwoli uczestnikom:
• zapoznać się z aktualnie obowiązującymi regulacjami prawnymi dotyczącymi zamówień publicznych,
• bezproblemowo zastosować prawo zamówień publicznych w praktyce,
• zdobyć nowe kwalifikacje, cenione przez pracodawców.
Jeżeli, mają Państwo taką potrzebę istnieje możliwość omówienia, wyjaśnienia lub konsultacji konkretnej sytuacji wynikającej z Państwa praktyki zawodowej.
Metodologia
Trenerzy
Andrzej Łukaszewicz Zobacz specjalizację trenerską
Od kilkunastu lat jest praktykiem w dziedzinie zamówień publicznych. Doktorant i wykładowca uczelni wyższych. Jest autorem wielu publikacji z zakresu prawa zamówień publicznych. Prowadzi szkolenia zarówno dla zamawiających, jak i wykonawców. Konsultant Polskiego Związku Rzeczoznawców Zamówień Publicznych. Od 1998 r. związany jest z rynkiem zamówień publicznych. Karierę zawodową rozpoczął na stanowisku specjalisty ds. zamówień publicznych. Aktualnie przeprowadza postępowania od strony wykonawcy, działając na rzecz kilkunastu firm oraz od strony zamawiającego. Doświadczony szkoleniowiec z zakresu zamówień publicznych. Wykładowca studiów podyplomowych z zakresu zamówień publicznych na WSB Poznań, Politechnice Poznańskiej oraz Uniwersytecie Ekonomicznym. Od 2001 r. Konsultant Polskiego Związku Rzeczoznawców Publicznych. Jako publicysta stale współpracuje z Wolters Kluwer Polska- „Zamówienia Publiczne Lex” oraz Wiedzą i Praktyką- „Zamówienia publiczne od A do Z”, „Zamówienia publiczne w Orzecznictwie”, „Zamówienia publiczne w pytaniach i odpowiedziach”.
Program szkolenia
PROGRAM SZKOLENIA BĘDZIE ODPOWIEDNIO ZAKTUALIZOWANY I REALIZOWANY ZGODNIE Z OBOWIĄZUJĄCYM W DNIU SZKOLENIA STANEM PRAWNYM.
1. Zasady i tryby udzielania zamówień publicznych
1) Zasady udzielania zamówień publicznych:
1.1. Zasada bezstronności i obiektywizmu,
1.2. Zasada uczciwej konkurencji oraz równego traktowania wykonawców,
1.3. Zasada pisemności,
1.4. Zasada jawności,
1.5. Prymat przetargu ograniczonego i nieograniczonego.
2) Tryby udzielania zamówień publicznych:
2.1. Procedury otwarte,
2.2. Procedury zamknięte/niekonkurencyjne,
2.3. Udzielanie zamówień publicznych na zasadach szczególnych,
2.4. Udzielanie zamówień „sektorowych”.
3) Udzielanie zamówień poniżej kwot określonych w prawie zamówień publicznych
2. Przygotowanie i przeprowadzenie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego
1) Opis przedmiotu zamówienia:
1.1. Znaczenie opisu przedmiotu zamówienia,
1.2. Zasady opisu przedmiotu zamówienia,
1.3. Roboty budowlane,
1.4. Dostawy,
1.5. Usługi,
1.6. Słownik CPV,
1.7. Cechy techniczne i jakościowe przedmiotu zamówienia,
1.8. Normy europejskie,
1.9. Specyfikacje techniczne, normy międzynarodowe, aprobaty,
1.10. Opis przedmiotu zamówienia poprzez wskazanie wymagań funkcjonalnych.
2) Wartość szacunkowa zamówienia:
2.1. Metody szacowania wartości zamówienia,
2.2. Czas ustalenia wartości zamówienia,
2.3. Wartość zamówienia na dostawy i usługi,
2.4. Zamówienia na roboty budowlane,
2.5. Zasady ogólne szacowania wartości zamówienia,
2.6. Ustalenie wartości zamówienia dla zamówień długotrwałych,
2.7. Szacowanie na przykładach.
3) Progi kwotowe i dobór procedury.
4) Schemat procedur - ćwiczenia praktyczne.
5) Powołanie komisji przetargowej.
6) Opracowanie dokumentacji przetargowej:
6.1. Projekt ogłoszenia,
6.2. Projekt specyfikacji istotnych warunków zamówienia,
6.3. Wyjaśnienia specyfikacji istotnych warunków zamówienia,
6.4. Zmiana treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia,
6.5. Specyfikacja na roboty budowlane/przykłady,
6.6. Specyfikacja na dostawy/przykłady,
6.7. Specyfikacja na usługi/przykłady.
7) Oferta:
7.1. Opis sposobu przygotowania ofert,
7.2. Wyznaczenie terminu i miejsca składania ofert,
7.3. Przedłużanie terminu do składania ofert,
7.4. Wyznaczenie terminu i miejsca otwarcia ofert,
7.5. Wyznaczenie terminu związania ofertą,
7.6. Wyjaśnienia treści ofert,
7.7. Oferty częściowe,
7.8. Oferty wariantowe.
8) Przygotowywanie przykładowych ofert
9) Ocena wykonawców ubiegających się o zamówienie publiczne
9.1. Podmiotowe warunki uczestnictwa w postępowaniu,
9.2. Dokumenty potwierdzające spełnienie warunków udziału w postępowaniu,
9.3. Procedura weryfikacji warunków wymaganych od wykonawców,
9.4. Wykluczenie z postępowania,
9.5. Obowiązki informacyjne wiązane z wykluczeniem wykonawcy,
9.6. Formułowania przykładowych warunków udziału w postępowaniu.
10) Otwarcie i ocena ofert:
14.1. Oferta zawiera rażąco niską cenę w stosunku do przedmiotu zamówienia,
14.1. Poprawa omyłek rachunkowych w obliczeniu ceny,
14.1. Poprawa oczywistych omyłek pisarskich,
14.1. Poprawa innych omyłek.
14.1. Poprawianie na konkretnych przykładach.
11) Odrzucenie oferty:
11.1. Przesłanki odrzucenia,
11.2. Czynności podejmowane przez zamawiającego w związku z odrzuceniem oferty.
12) Wybór oferty najkorzystniejszej;
12.1. Oferty o takiej samej cenie,
12.2. Obowiązki zamawiającego po wyborze oferty najkorzystniejszej.
13) Projekty pism informacyjnych.
14) Unieważnienie postępowania:
14.1. Lista podstaw unieważnienia,
14.2. Unieważnienie postępowania w sytuacji, gdy zamawiający dopuścił możli-wość składania ofert częściowych,
14.3. Podstawa unieważnienia postępowania z braku wystarczającego pokrycia finan-sowego,
14.4. Obowiązki informacyjne zamawiającego po unieważnieniu postępowania
15) Dokumentowanie postępowania:
15.1. Prowadzenie protokołu postępowania,
15.2. Prowadzenie pozostałej dokumentacji przetargowej,
15.3. Zasady udostępniania dokumentacji przetargowej.
16) Udostępnianie informacji publicznych:
16.1. Przepisy regulujące kwestie prawa obywateli do uzyskiwania informacji o działal-ności organów władzy publicznej oraz podmiotów wykonujących zadania publicz-ne,
16.2. Udostępnianie informacji przetargowej.
3. Procedura odwoławcza
Cele szkolenia w tym zakresie :
• poznanie sposobu i zasad wnoszenia odwołań,
• nabycie umiejętności prawidłowej konstrukcji odwołania,
• poznanie przepisów regulujących sposób wniesienia skargi do sądu na rozstrzygnięcie Kra-jowej Izby Odwoławczej,
• poznanie niektórych ważnych dla systemu udzielania zamówień publicznych wyroków KIO, SO i orzeczeń Europejskiego Trybunału Sprawiedliwości
Program w tym zakresie:
1) Podstawy odwołania:
1.1. Terminy wnoszenia odwołania,
1.2. Wymogi formalne wnoszenia odwołania,
1.3. Rozpoznanie odwołania,
1.4. Rozstrzygnięcia izby w razie uwzględnienia odwołania,
1.5. Kara finansowa.
2) Skarga do sądu
3) Analiza orzecznictwa
4) Orzecznictwo KIO, SO, ETS
4. Pytania zainicjowane przez uczestników - rozwiązywanie problemów.
5. Podsumowanie szkolenia, wręczenie certyfikatów i zakończenie szkolenia.
Informacje organizacyjne
Inwestycja
Zgłoszenie
Kontakt
Zachęcamy do kontaktu telefonicznego i mailowego.
Chętnie odpowiemy na wszelkie pytania:
Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER
SZKOLENIA | KONFERENCJE | DORADZTWO
ul. Libelta 1a/2
61-706 Poznań

Godziny pracy biura: Pn-Pt 08.00 - 18.00
Departament szkoleń otwartych:
tel. 690 059 155
tel. 508 393 926
tel. 577 177 547
tel. 733 544 190
tel. 570 590 060
tel. (61) 3070303
tel. (61) 8102194
tel. (61) 4152036
tel. (61) 4152810
tel. (61) 4152820
fax. (61) 6 247 936
fax. (61) 2 786 300
info@szkolenia-semper.pl
www.szkolenia-semper.pl
Najważniejsze powody, dla których warto wybrać organizowane przez nas szkolenie:
1. Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER jest jedną z wiodących firm szkoleniowych w Polsce.
2. Naszym celem jest zapewnienie Państwu elastycznych rozwiązań doradczych i dostosowanych szkoleń w celu osiągnięcia rzeczywistych rezultatów i efektów w pracy zawodowej.
3. Gwarantujemy zajęcia prowadzone przez najlepszych w kraju specjalistów.
4. Liczne referencje i opinie potwierdzają wysoką jakość naszych usług: referencje
POLITYKA RABATOWA
Przy zgłoszeniu 2 - 4 uczestników nasza polityka rabatowa przewiduje 10% zniżkę.
Przy zgłoszeniu 5 lub więcej uczestników nasza polityka rabatowa przewiduje 15% zniżkę.
Uwagi
Powyższy program rozwojowy jest również dostępny w formie zamkniętej, wyłącznie dla pracowników Państwa firmy. W przypadku szkoleń zamkniętych zakres tematyczny poszczególnych bloków może ulec zmianie, ze względu na rzeczywiste, zdiagnozowane w ramach analizy przedszkoleniowej oczekiwania pracowników i potrzeby organizacji zlecającej szkolenie. Gwarantujemy wysoką jakość merytoryczną i organizacyjną szkolenia. Aby uzyskać więcej informacji dotyczących zamkniętej formuły szkoleń prosimy o kontakt: info@szkolenia-semper.pl lub zachęcamy do skorzystania z
formularza zapytania ofertowego.