Nie znalazłeś odpowiedniego terminu, miasta i masz do przeszkolenia minimum 4 pracowników?
Zamów wycenę szkolenia zamkniętego
Zobacz więcej:
Opis szkolenia
Grupa docelowa
Do udziału w szkoleniu serdecznie zapraszamy wszystkich uczestników procesu inwestycyjnego. Szkolenie, prezentacja i studia przypadków przeznaczone są również dla: Project managerów, a więc osób o przygotowaniu inżynieryjnym, ze znacznym doświadczeniem zawodowym i wiedzą techniczną, odpowiedzialnych za prowadzenie dwóch lub więcej projektów budowlanych lub inwestycyjnych na zasadzie wsparcia technicznego dla kierownika projektu, relacji z Inwestorem, dbania o finansowy wynik projektu.
Jest to szkolenie od strony praktycznej, prezentujące specyficzne uwarunkowania decydujące o powodzeniu przedsięwzięcia budowlanego w zakresie osiągnięcia zakładanych standardów jakości oraz przedstawiające jak korzystać z standardów dotyczących jakości w różnych sytuacjach i na kolejnych etapach realizacji kontraktu.
Cel szkolenia
1. Celem szkolenia jest zdobycie wiedzy i umiejętności w zakresie zarządzania jakością w inwestycjach budowlanych.
2. Poznanie i opanowanie kluczowych zasad i technik dotyczących planowania i działania, które musi być podjęte, aby wdrożyć je w praktyce.
3.Poznanie i opanowanie poprzez praktyczne ćwiczenia procedury opracowania i wdrożenie Programów Zapewnienia Jakości w konkretnych realizacjach inwestycyjnych.
4. Zdobycie umiejętności dokładnego wyznaczania metod oceny zgodności planowanego standardu, jakości ze stanem faktycznym oraz podejmowania w miarę konieczności działań korygujących.
5. Szkolenie ma na celu przygotować uczestników procesu inwestycyjnego (projektowanie, realizacja, nadzór) do realizowania go zgodnie z wymaganiami przyjętych standardów, jakości z praktycznym uwzględnieniem norm prawa zamówień publicznych, prawa budowlanego oraz reguł tzw. dobrej praktyki inwestycyjnej.
Przedstawienie, przećwiczenie a w rezultacie opanowanie przez uczestników, umiejętności przygotowania i wdrożenia PZJ jest najistotniejszym celem tego szkolenia.
Uczestnicy szkolenie uzyskają także odpowiedź między innymi na następujące pytania:
- Jak wykonać analizę wymagań jakościowych projektu budowlanego w oparciu o zapisy ST -00 i SSTWWiOR?,
- Za pomocą, jakich procedur i technik przygotować skuteczny Program Zapewnienia, Jakości w projekcie?
- Z czego wynikają kłopoty i porażki w dotrzymaniu standardów jakościowych obowiązujących w konkretnym projekcie budowlanym?
- Które elementy składowe Normy ISO 9001 można wykorzystać procesie realizacji projektów budowlanych a których używać nie ma potrzeby?
- Na czym polegają; znaczenie i zadania kierownika d/s, jakości w projekcie budowlanym?
- Z czego wynika i na czym opiera się funkcjonowanie automatycznej kontroli wszelkich odchyleń od planu zapewnienia, jakości?
- Czym jest harmonogram badań i raportowania wyników badań i w jakiej sytuacji należy go opracować i uruchomić?
- Jaki, niezbędny zakres informacji powinien zawierać raport z badań, jakości w procesie realizacji inwestycji budowlanej?
- Jak wykorzystywać w tym celu, Normę ISO 9001, w połączeniu z standardami wymaganymi przy realizacji projektów wg FIDIC?
To tylko przykładowe pytania, na które odpowie to szkolenie.
Korzyści dla uczestników
1. Poznanie i zdobycie umiejętności w zakresie wykorzystania praktycznych procedur w praktyce przygotowania planów zapewnienia jakości oraz sygnalnych prawidłowości w dziedzinie skutecznych wniosków o zmiany w Kontrakcie oraz zgłaszania roszczeń.
2. Pozyskanie szerokiego spektrum wiedzy, dotyczącej błędów i przyczyn porażek w uzyskaniu obowiązującego standardu, jakości w konkretnej inwestycji budowlanej. Zdobycie wiedzy i opanowanie umiejętności w zakresie unormowań prawnych i organizacyjnych dotyczących, jakości w budownictwie.
3. Przećwiczenie na studiach przypadków stosowanych w praktyce rozwiązań dotyczących, jakości w: Fazie przedinwestycyjnej, podczas organizacji placu budowy, w fazie realizacyjnej oraz w trakcie rozliczeń końcowych.
Metodologia
Trenerzy
Program szkolenia
Dzień I
Pre test poprzedzający szkolenie.
1. Wprowadzenie
Definicja jakości - kontrowersje i stan aktualny poglądów na zapewnienie jakości w budownictwie.
Poziom jakości a pozycja rynkowa firmy budowlanej.
Działania firm budowlanych w Polsce w zakresie zapewnienia jakości - przykłady.
Regulacje prawne związane z zapewnieniem jakości w budownictwie.
Prawo budowlane, akty wykonawcze, Dyrektywy i Rozporządzenia UE.
Oferta firm konsultingowych w zakresie procedur certyfikowanych systemów jakości.
2. Specyfika systemu zapewnienia jakości.
Istota systemu – krótki rys historyczny i stan aktualny.
Pięć poziomów dojrzałości organizacji.
Osiem zasad zarządzania.
Orientacja na klienta – czyli do czego służy protokół wymagań?
Przywództwo – czyli jakiego wsparcia oczekiwać od Kierownictwa?
Zaangażowanie pracowników – na czym polegają największe zagrożenia w tym zakresie?
Podejście procesowe – skąd bierze się różne rozumienie tych samych procesów i jak to wykorzystać w praktyce realizacyjnej?
Systemowe podejście do zarządzania – kiedy staje się tylko hasłem a kiedy praktycznie działa?
Ciągłe doskonalenie - przykłady.
Podejmowanie decyzji na podstawie faktów – Test: „Twoja intuicja”.
Wzajemnie korzystne relacje z dostawcami.
3. Analiza elementów zapewnienia jakości.
Polityka jakości oraz dokumenty i doskonalenie systemu.
Sterowanie nadzór i kontrola jakości oraz szkolenie.
Użytkowanie obiektu.
Modele zapewnienia jakości według Norm ISO i ich przełożenie na zapisy SST WWiOR.
Procedury wdrażania - Listy środków zapewnienia jakości i pytań sprawdzających.
Ćwiczenie: Lista pytań sprawdzających.
4. Opracowanie systemu dokumentów jakości - ćwiczenie.
Struktura dokumentów jakości.
Podręczniki jakości.
Plany jakości.
Procedury jakości.
Zalecenia praktyczne - czyli jak nie utonąć w dokumentach i znaleźć czas na bieżące kierowanie budową, czy powierzonym pakietem robót budowlanych?
Dzień II
5. Metody i techniki.
Wykres Ichikawy, FMEA, QFD, Wykres Patero - w jakich sytuacjach się to przydaje a kiedy to tworzenie zbędnej makulatury?
Benchmarking - studia przypadków – czyli jak porównywać z sensem?
Just in time - przykłady.
Kaizen i hoshin kanri - czy w Polsce może być druga Japonia i kiedy lepiej tego nie robić?
Kreowanie kultury organizacyjnej - czyli ile zleży się od ciebie a ile od Kierownictwa?
Modyfikacja systemu motywacyjnego.
Organizacja pracy zespołowej.
Rola i zakres działania: Pełnomocnika ds. systemu zarządzania jakością.
Wymagania stawiane osobie pełniącej funkcję Pełnomocnika.
Zakres odpowiedzialności i uprawnień Pełnomocnika.
Ćwiczenie: Plan naprawczy w zakresie jakości.
Bieżąca weryfikacja systemu.
Wdrażanie systemu zarządzania jakością jako ciągły proces doskonalenia.
Przegląd systemu przez kierownictwo sposobem oceny skuteczności systemu zarządzania jakością.
Analiza danych - istota i metody analizy - przykłady.
Wykorzystanie narzędzi informatycznych – przykłady aplikacji informatycznych oferowanych na rynku.
Zarządzanie zmianami.
Źródła i procedury zmiany w realizacji projektu budowlanego.
Potencjalny wpływ zmian na utrzymanie standardu jakości.
„Inżynieria wartości” – możliwe zakresy wpływu na jakość wykonania - przykłady.
Dzień III
Program zapewnienia jakości (PZJ) - zakres i forma opracowania.
Omówienie zakresu i kolejności ustaleń, sposobu dokumentowania, konsultacje w trakcie wykonywania ćwiczenia, omówienie wyników.
I – Etap ćwiczenia: część ogólna opisująca:
Organizację wykonania robót, w tym terminy i sposób prowadzenia robót,
Organizację ruchu na budowie wraz z oznakowaniem robót,
Bezpieczeństwo i higienę pracy - bhp,
Wykaz zespołów roboczych, ich kwalifikacje i przygotowanie praktyczne,
Wykaz osób odpowiedzialnych za jakość i terminowość wykonania poszczególnych elementów robót,
II Etap ćwiczenia – opracowanie części szczegółowej PZJ
W oparciu o posiadany przez firmę standard ISO 9001 przygotowanie PZJ (sposób i procedurę) proponowanej, kontroli sterowania, jakością wykonywanych robót.
Ustalenia dotyczące: wyposażenia w sprzęt i urządzenia do pomiarów i kontroli (opis laboratorium własnego lub laboratorium, któremu Wykonawca zamierza zlecić prowadzenie badań).
Opis sposobu oraz formy gromadzenia wyników badań laboratoryjnych, zapis pomiarów, nastaw mechanizmów sterujących a także wyciąganych wniosków i zastosowanych korekt w procesie technologicznym, proponowany sposób i formę przekazywania tych informacji Inżynierowi.
Przygotowanie: części szczegółowej opisującej dla każdego asortymentu robót.
Wykaz maszyn i urządzeń stosowanych na budowie z ich parametrami technicznymi oraz wyposażeniem w mechanizmy do sterowania i urządzenia pomiarowo-kontrolne.
Kontynuacja II etapu ćwiczenia
Rodzaje i ilość środków transportu oraz urządzeń do magazynowania i załadunku materiałów, spoiw, lepiszczy, kruszyw itp.
Sposób zabezpieczenia i ochrony ładunków przed utratą ich właściwości w czasie transportu.
Sposób i procedurę pomiarów i badań prowadzonych podczas dostaw materiałów, wytwarzania mieszanek i wykonywania poszczególnych elementów robót.
Sposób postępowania z materiałami i robotami nieodpowiadającymi wymaganiom.
Dla każdego typu przeprowadzanych kontroli program zapewnienia jakości, wymaga: opisania typu kontroli, metody, zakresu, czasu i częstotliwości przeprowadzania, kryteria dopuszczalności i dokumentacji jak również podanie, kto jest odpowiedzialny za jej wykonanie.
III etap ćwiczenia:
Zasady kontroli, jakości robót.
Pobieranie próbek.
Badania i pomiary.
Raporty z badań.
Badania prowadzone przez Inspektora Nadzoru.
Certyfikaty i deklaracje.
Post Test.
Błędy w zakresie zapewnienia jakości jakie popełniamy najczęściej.
Zakończenie i podsumowanie szkolenia.
Informacje organizacyjne
Inwestycja
Zgłoszenie
Kontakt
Zachęcamy do kontaktu telefonicznego i mailowego.
Chętnie odpowiemy na wszelkie pytania:
Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER
SZKOLENIA | KONFERENCJE | DORADZTWO
ul. Libelta 1a/2
61-706 Poznań

Godziny pracy biura: Pn-Pt 08.00 - 18.00
Departament szkoleń otwartych:
tel. 690 059 155
tel. 508 393 926
tel. 577 177 547
tel. 733 544 190
tel. 570 590 060
tel. (61) 3070303
tel. (61) 8102194
tel. (61) 4152036
tel. (61) 4152810
tel. (61) 4152820
fax. (61) 6 247 936
fax. (61) 2 786 300
info@szkolenia-semper.pl
www.szkolenia-semper.pl
Najważniejsze powody, dla których warto wybrać organizowane przez nas szkolenie:
1. Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER jest jedną z wiodących firm szkoleniowych w Polsce.
2. Naszym celem jest zapewnienie Państwu elastycznych rozwiązań doradczych i dostosowanych szkoleń w celu osiągnięcia rzeczywistych rezultatów i efektów w pracy zawodowej.
3. Gwarantujemy zajęcia prowadzone przez najlepszych w kraju specjalistów.
4. Liczne referencje i opinie potwierdzają wysoką jakość naszych usług: referencje
POLITYKA RABATOWA
Przy zgłoszeniu 2 - 4 uczestników nasza polityka rabatowa przewiduje 10% zniżkę.
Przy zgłoszeniu 5 lub więcej uczestników nasza polityka rabatowa przewiduje 15% zniżkę.
Uwagi
Powyższy program rozwojowy jest również dostępny w formie zamkniętej, wyłącznie dla pracowników Państwa firmy. W przypadku szkoleń zamkniętych zakres tematyczny poszczególnych bloków może ulec zmianie, ze względu na rzeczywiste, zdiagnozowane w ramach analizy przedszkoleniowej oczekiwania pracowników i potrzeby organizacji zlecającej szkolenie. Gwarantujemy wysoką jakość merytoryczną i organizacyjną szkolenia. Aby uzyskać więcej informacji dotyczących zamkniętej formuły szkoleń prosimy o kontakt: info@szkolenia-semper.pl lub zachęcamy do skorzystania z
formularza zapytania ofertowego.