Nie znalazłeś odpowiedniego terminu, miasta i masz do przeszkolenia minimum 4 pracowników?
Zamów wycenę szkolenia zamkniętego
Zobacz więcej:
Opis szkolenia
Od 19 października 2014r. Zamawiający może co do zasady zastosować cenę jako jedyne kryterium oceny ofert wyłącznie w przypadku przedmiotów zamówienia powszechnie dostępnych na rynku i o ustalonych standardach jakościowych, z wyłączeniem trybu licytacji elektronicznej. W pozostałych przypadkach przy wyborze oferty najkorzystniejszej, oprócz obligatoryjnego kryterium cenowego, ustawodawca zastrzegł obowiązek wprowadzenia także inne kryteria pozacenowe.
Jak realizować w sposób praktyczny ten obowiązek? Jak wprowadzać kryteria związane z przedmiotem zamówienia i jednocześnie rokujące podniesienie jakości realizowanego zamówienia w przyszłości? Jakie są skutki zmian przepisów w tym zakresie? Na te i na inne pytanie, które interesują zarówno Zamawiających jak i Wykonawców odpowiemy na tym potrzebnym teraz bardzo i ciekawym szkoleniu.
Grupa docelowa
Przydatne i ciekawe szkolenie specjalistyczne dla Zamawiających, Audytorów, Kontrolujących a także Wykonawców chcących skutecznie uczestniczyć w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego.
Grupa docelowa:
- pracownicy wydziałów zamówień publicznych w jednostkach samorządu terytorialnego i administracji rządowej;
- specjaliści ds. zamówień publicznych zatrudnieni w jednostkach służby zdrowia, szkolnictwie, służbach mundurowych, wymiarze sprawiedliwości, ośrodkach pomocy społecznej, urzędach pracy;
- przedstawiciele jednostek samorządu terytorialnego;
- przedstawiciele administracji rządowej;
- wykonawcy;
- wszystkie osoby pragnące zdobyć kompleksową i aktualną wiedzę na temat funkcjonowania systemu zamówień publicznych.
Cel szkolenia
Celem szkolenie jest przekazanie Uczestnikom wiedzy i kwalifikacji niezbędnych do prawidłowego wykonywania obowiązków specjalisty ds. zamówień publicznych zarówno od strony Zamawiającego jak i Wykonawcy. Szczególny nacisk zostanie położony na wiedzę merytoryczną i zajęcia praktyczne związane z określaniem pozacenowych kryteriów oceny ofert, weryfikacją prawidłowości konstruowania tych kryteriów i korzyści z tym związanych. Udział w szkoleniu pozwoli Uczestnikom zdobycie cennych praktycznych umiejętności dzięki aktywnym warsztatom realizowanych w kameralnych grupach. Z perspektywy „Zamawiających” program szkolenia przygotowany jest z myślą o osobach, które chcą poszerzyć swoją wiedzę i umiejętności w zakresie przygotowania i prowadzenia postępowań o udzielenie zamówień publicznych. Od strony „Wykonawców” udział w szkoleniu umożliwi aktywne i skuteczne uczestnictwo w przetargach.
Korzyści dla uczestników
Udział w szkoleniu pozwoli uczestnikom:
• zapoznać się z aktualnie obowiązującymi regulacjami prawnymi dotyczącymi zamówień publicznych,
• zasadami udzielania i ubiegania się o zamówienia publiczne, w szczególności w kon-tekście kształtowania kryteriów oceny ofert,
• rolą i znaczeniem specyfikacji istotnych warunków zamówienia,
• systemem ochrony praw wykonawców.
• nabyć umiejętność realizacji postępowań o udzielenie zamówienia, w tym kształtować pozacenowe kryteria oceny ofert.
• zdobyć nowe kwalifikacje, cenione przez pracodawców.
Metodologia
Trenerzy
Program szkolenia
Powitanie, omówienie harmonogramu, rozpoczęcie szkolenia
I. KRYTERIA OCENY OFERT
1. Określanie znaczenia kryteriów oceny ofert i sposobu oceny ofert,
2. Zmiana kryteriów oceny ofert ,
3. Charakterystyka pozacenowych kryteriów oceny ofert,
4. Ograniczenia w stosowaniu innych niż cenowe kryteriów oceny ofert
5. Przykłady pozacenowych kryteriów oceny ofert
- Jakość – opis kryterium na konkretnych przykładach,
- Funkcjonalność - opis kryterium na konkretnych przykładach,
- Koszty eksploatacji - opis kryterium na konkretnych przykładach
- Serwis - opis kryterium na konkretnych przykładach,
- Okres gwarancji - opis kryterium na konkretnych przykładach,
- Termin wykonania zamówienia - opis kryterium na konkretnych przykładach,
- Zastosowanie najlepszych dostępnych technologii w zakresie oddziaływania na środowisko – aspekty środowiskowe - na konkretnych przykładach,
- Koszt cyklu życia - opis kryterium na konkretnych przykładach,
- Bezpieczeństwo dostaw - opis kryterium na konkretnych przykładach,
- Inne kryteria - opis na konkretnych przykładach w konkretnych postępowaniach.
6. Obliczanie kryteriów oceny ofert z zastosowaniem wzorów matematycznych – praktyczne przykłady.
II. PRAKTYCZNE ZASTOSOWANIE NAJNOWSZYCH I ZMIENIONYCH PRZEPISÓW PZP.
1. Udzielanie zamówień publicznych na usługi niepriorytetowe, ze szczególnym uwzględnieniem:
- dostaw lub usług służących do celów prac badawczych, eksperymentalnych, naukowych lub rozwojowych– praktyczne przykłady,
- dostaw lub usług z zakresu działalności kulturalnej– praktyczne przykłady,
2. Nowa fakultatywna przesłanka wykluczenia Wykonawcy z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego – praktyczne zastosowanie,
3. Zastrzeżenia informacji stanowiących tajemnicę przedsiębiorstwa po nowemu,
4. Odpowiedzialność solidarna Wykonawcy i podmiotu trzeciego za realizację zamówienia publicznego,
5. Zamieszczenia w opisie przedmiotu zamówienia wymagań związanych z realizacją zamówienia dotyczących zatrudnienia pracowników Wykonawcy, podwykonawcy na podstawie umowy o pracę – praktyczne zastosowanie,
6. Obowiązek uwzględnienia w niektórych umowach określonych zapisów dotyczących m.in. zasad zmian wysokości wynagrodzenia – praktyczne przykłady.
III. WERYFIKACJA RAŻĄCO NIKIEJ CENY – W PRAKTYCE PO ZMIANIE PRZEPISÓW
1. Pojęcie rażąco niskiej ceny
a. - zagrożenia związane z przyjęciem oferty z rażąco niską ceną,
b. - konsekwencje nieuprawnionego odrzucenia oferty z rzekomo rażąco niską ceną,
c. - analiza przepisów i opinii prawnych– praktyczne przykłady,
d. - pojęcie rażąco niskiej ceny:
rażąco niska cena w orzecznictwie Krajowej Izby Odwoławczej,
rażąco niska cena w orzecznictwie Sądów Okręgowych.
2. Błędy Zamawiającego sprzyjające składaniu ofert z rażąco niską ceną;
a. - opis przedmiotu zamówienia,
b. - warunki udziału w postępowaniu,
c. - dokumenty potwierdzające spełnienie warunków udziału w postępowaniu,
d. - konstruowanie wzorów umów i określanie istotnych postanowień umowy,
e. - kształtowanie warunków ew. zmian umowy,
f. – analiza wyników kontroli,
3. Etapy procedury określonej w art. 90 Ustawy Pzp.
a. - uzasadnienie domniemania rażąco niskiej ceny,
b. - wezwanie Wykonawcy do złożenia wyjaśnień ( zakres, forma wezwania, wyznaczenie terminu na złożenie wyjaśnień),
c. - złożenie wyjaśnień przez Wykonawcę (błędy Wykonawców),
d. - ocena wyjaśnień (błędy Zamawiających),
e. - rozstrzygnięcie postępowania,
f. - reakcje Wykonawców,
g. – praktyczne przykłady,
IV. NAJCZĘSTSZE PROBLEMY ZAMAWIAJĄCYCH:
Wybrane zagadnienia związane z:
a. opisem przedmiotu zamówienia – ze szczególnym uwzględnieniem tzw. prawa opcji – praktyczne przykłady
b. Znaczenie opisu przedmiotu zamówienia.
c. Zasady opisu przedmiotu zamówienia.
d. Opis przedmiotu zamówienia poprzez wskazanie wymagań funkcjonalnych.
e. Sposób opisu przedmiotu zamówienia przy zastosowaniu opcji – praktyczne przykłady
(przykłady/rozwiązania/błędy/)
2. szacowaniem wartości zamówienia
a. szacowanie wartości zamówienia na roboty budowlane,
b. szacowanie wartości zamówienia na usługi i dostawy,
c. specyfika szacowania wartości zamówień realizowanych w ramach projektów współfinansowanych ze środków UE.
d. Sposób szacowania wartości zamówienia – ze szczególnym uwzględnieniem prawa opcji – praktyczne przykłady
(przykłady/rozwiązania/błędy/wyniki kontroli Prezesa UZP)
8. Pytania zainicjowane przez uczestników - rozwiązywanie problemów.
9. Podsumowanie szkolenia, wręczenie certyfikatów i zakończenie szkolenia.
Metody i formy realizacji zajęć:
o Wykład
o Analiza przypadku
o Dyskusja.
Informacje organizacyjne
Inwestycja
Zgłoszenie
Kontakt
Zachęcamy do kontaktu telefonicznego i mailowego.
Chętnie odpowiemy na wszelkie pytania:
Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER
SZKOLENIA | KONFERENCJE | DORADZTWO
ul. Libelta 1a/2
61-706 Poznań

Godziny pracy biura: Pn-Pt 08.00 - 18.00
Departament szkoleń otwartych:
tel. 690 059 155
tel. 508 393 926
tel. 577 177 547
tel. 733 544 190
tel. 570 590 060
tel. (61) 3070303
tel. (61) 8102194
tel. (61) 4152036
tel. (61) 4152810
tel. (61) 4152820
fax. (61) 6 247 936
fax. (61) 2 786 300
info@szkolenia-semper.pl
www.szkolenia-semper.pl
Najważniejsze powody, dla których warto wybrać organizowane przez nas szkolenie:
1. Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER jest jedną z wiodących firm szkoleniowych w Polsce.
2. Naszym celem jest zapewnienie Państwu elastycznych rozwiązań doradczych i dostosowanych szkoleń w celu osiągnięcia rzeczywistych rezultatów i efektów w pracy zawodowej.
3. Gwarantujemy zajęcia prowadzone przez najlepszych w kraju specjalistów.
4. Liczne referencje i opinie potwierdzają wysoką jakość naszych usług: referencje
POLITYKA RABATOWA
Przy zgłoszeniu 2 - 4 uczestników nasza polityka rabatowa przewiduje 10% zniżkę.
Przy zgłoszeniu 5 lub więcej uczestników nasza polityka rabatowa przewiduje 15% zniżkę.
Uwagi
Powyższy program rozwojowy jest również dostępny w formie zamkniętej, wyłącznie dla pracowników Państwa firmy. W przypadku szkoleń zamkniętych zakres tematyczny poszczególnych bloków może ulec zmianie, ze względu na rzeczywiste, zdiagnozowane w ramach analizy przedszkoleniowej oczekiwania pracowników i potrzeby organizacji zlecającej szkolenie. Gwarantujemy wysoką jakość merytoryczną i organizacyjną szkolenia. Aby uzyskać więcej informacji dotyczących zamkniętej formuły szkoleń prosimy o kontakt: info@szkolenia-semper.pl lub zachęcamy do skorzystania z
formularza zapytania ofertowego.