Nie znalazłeś odpowiedniego terminu, miasta i masz do przeszkolenia minimum 4 pracowników?
Zamów wycenę szkolenia zamkniętego
Zobacz więcej:
Opis szkolenia
Serdecznie zachęcamy do udziału w szkoleniu: Logistyka w Przedsiębiorstwie - praktyczne spojrzenie na procesy magazynowania, zakupów i zintegrowany łańcuch dostaw. 2-dniowe warsztaty praktyczne z elementami gry symulacyjnej.
Grupa docelowa
Warsztat szkoleniowy przeznaczony jest zarówno dla kadry menedżerskiej jak i osób podejmujących ważne decyzje biznesowe szczególnie w zakresie zarządzania łańcuchem dostaw, procesem produkcyjnym jak i podejmujących szereg wyzwań na rzecz zwiększenia jakości w organizacji.
Cel szkolenia
Celem szkolenia jest przekazanie praktycznej wiedzy w zakresie kluczowych elementów związanych z wdrożeniem skutecznego zarządzania procesami logistycznymi w szczególności w zakresie procesów zakupowych i budowania strategicznych relacji biznesowych z kooperantami oraz dostawcami. Podczas warsztatów uczestnicy zapoznają się z technikami i metodami analizy, oceny oraz możliwych narzędzi do optymalizacji procesów w przedsiębiorstwie.
Logistyka jest dziedziną wiedzy w ramach, której analizowane są procesy związane z transportem, magazynowaniem, kształtowaniem zapasów i innymi czynnościami związanymi z dostarczaniem finalnych produktów bądź usług. Podczas warsztatów pokazujemy jak w praktyce wykorzystać narzędzia, metody i sposoby sterowania tymi elementami. Profil funkcjonowania współczesnych działów logistyki i zakupów uległ znacznym zmianom i przeobrażeniom. Kluczowym zagadnieniem staje się już nie tylko koszt pozyskania materiałów, surowców, zasobów itd., ale również zapewnienie odpowiedniej jakości, czasu realizacji samej dostawy i zapewnienie atrakcyjnych warunków płatności w celu zachowania m.in. płynności finansowej przedsiębiorstwa.
Konieczność dokonywania oceny i zrozumienia strategicznych celów organizacji staje się nieodzowną kompetencją pracowników, którzy powinni poprzez znajomość odpowiednich narzędzi do planowania i analizy dokonywać oceny zależności i szukać dialogu ze wszystkimi partnerami w łańcuchu dostaw, dlatego też w ramach proponowanego programu warsztatów dołączyliśmy zagadnienia związane z zarządzaniem ryzykiem.
Korzyści dla uczestników
Korzyści dla organizacji:
Właściwie zarządzanie logistyką i efektywne wdrożenie łańcucha dostaw w przedsiębiorstwie należy do jednych z najważniejszych czynników budowania przewagi konkurencyjnej. Finalnie przyczynia się do znacznej poprawy rentowności i uzyskania odpowiedniej wartości dla akcjonariuszy i interesariuszy przedsiębiorstwa.
Uczestnicy warsztatów zostaną wyposażeni w wiedzę teoretyczną, praktyczne doświadczenia i przykłady najlepszych praktyk w zakresie logistyki i zarządzania łańcuchem dostaw. Zdobyte umiejętności pozwolą sprostać ich menedżerskim wyzwaniom i perspektywom rozwoju zawodowego.
Korzyści dla uczestnika:
• Nabycie wiedzy teoretycznej i praktycznej z zakresu logistyki i zarządzania łańcuchem dostaw.
• Uzyskanie wiedzy na temat powiązań pomiędzy logistyką i zarządzaniem łańcuchem dostaw a zarządzaniem strategicznym, marketingiem, finansami, rachunkowością oraz zarządzaniem operacjami.
• Nabycie umiejętności w zakresie definiowania miar efektywności dla poszczególnych elementów systemu logistycznego.
Metodologia
Trenerzy
dr inż. Martin Daliga Zobacz specjalizację trenerską
Jest ekspertem w zakresie zarządzania produkcją, logistyki, zarządzania projektami i procesami, jako niestrudzony propagator przywództwa sytuacyjnego Kennetha Blancharda skutecznie zarządzał zespołami interdyscyplinarnymi. Na przestrzeni ostatnich kilkunastu lat pracował z zespołami realizującymi projekty o budżetach sięgających ponad 10 mln zł. Pełnił szereg funkcji i ról w największych polskich przedsiębiorstwach, najbardziej dumny jest z udziału swojego zespołu w projektach związanych z optymalizacją procesów biznesowych i zwiększaniem ich konkurencyjności. Posiada wieloletnią praktykę trenerską w kreowaniu wartości biznesowych i zarządzania ograniczeniami. Specjalista w zakresie nadzorowania i optymalizacji procesów logistycznych, Filizofii Lean Management, ekspert w dziedzinie nowoczesnych metod zarządzania produkcją. Doświadczony trener, od kilku lat prowadzi wysoko oceniane warsztaty szkoleniowe i wdrożenia dla wielu firm i przedsiębiorstw.
Program szkolenia
1. WPROWADZENIE DO WARSZTATÓW SZKOLENIOWYCH.
• Zdefiniowanie celów szkolenia i zdefiniowanie głównych problemów przez uczestników warsztatów.
• Modele zarządzania strategicznego i operacyjnego w logistyce.
• Współczesne wyzwania dla działów logistyki i zakupów.
2. LOGISTYKA W PRZEDSIĘBIORSTWIE – PRZEGLĄD GŁÓWNYCH ZAGADNIEŃ.
• Przegląd głównych pojęć i definicji w logistyce.
• Znaczenie logistyki w kształtowaniu wyniku finansowego przedsiębiorstwa.
• Projektowanie systemu logistycznego przedsiębiorstwa – analiza różnych rozwiązań i przegląd popełnionych błędów.
• Strumienie wartości – czyli jak zaprojektować efektywne rozwiązania.
• Zadania Działów Logistyki w nowoczesnych przedsiębiorstwach – czyli jak wykorzystać sprawdzone rozwiązania i podnieść konkurencyjność przedsiębiorstwa.
3. INFRASTRUKTURA LOGISTYCZNA, CZYLI JAK WŁAŚCIWIE ZARZĄDZAĆ AKTYWAMI.
• Znaczenie infrastruktury procesów logistycznych w organizacji.
• Transport w realizacji procesów logistycznych.
• Infrastruktura magazynowa i manipulacyjna.
• Kluczowe miary sukcesu oceny funkcjonowania procesów logistycznych - czyli jak wdrożyć system wczesnego ostrzegania i zapewnić właściwą efektywność procesów.
• Praktyka biznesowa w zakresie opracowywania mierników dla procesów w przedsiębiorstwie.
• Rozwiązania informatyczne wspierajcie logistykę.
4. MAGAZYNY I ICH FUNKCJE W SYSTEMACH LOGISTYCZNYCH.
• Logistyka a system logistyczny.
• Definicja, funkcje i rodzaje magazynu.
• Centra dystrybucyjne i logistyczne.
• Infrastruktura, sprzęt i urządzenia magazynowe.
• Współzależność pomiędzy elementami infrastruktury magazynowej.
• Mierniki i wskaźniki zarządzania magazynem (analiza wielkości i struktury zapasów oraz wskaźniki produktywności zapasów).
5. STEROWANIE ZAPASAMI W PROCESACH LOGISTYCZNYCH - KLUCZOWE ZAGADNIENIA Z ZAKRESU ZARZĄDZANIA ZAKUPAMI I DOSTAWAMI.
• Procesy zakupowe i ich główne ograniczenia.
• Współzależności między zakupami i znaczenie relacji biznesowych.
• Zakup sprawozdania finansowe.
Standardy zakupowe dla grup kapitałowych.
• Regulacje i ograniczenia prawne.
• Przegląd rozwiązań korporacyjnych: procedury, metody i techniki.
6. ZINTEGROWANE ZARZĄDZANIE ŁAŃCUCHEM DOSTAW – GRA SYMULACYJNA.
• Architektura procesowa i kluczowe mierniki sukcesu.
• Efektywne procesy nabywania towarów i usług.
• Proces planowania – klucz do sukcesu przedsiębiorstwa i sieci kontrahentów.
• Przepływ materiałów i stany magazynów – czyli jak zapewnić optymalną kombinację między kosztami a ciągłością działania procesów.
• Wskaźniki efektywności i ich interpretacja w naszym przedsiębiorstwie.
7. PROCES REALIZACJI ZAMÓWIEŃ.
• Elementy wyboru dostawcy.
• Oceny dostawców – kryteria jakościowe i ilościowe.
• Proces przetargowy.
• Podsumowanie procesu udzielania zamówień.
8. ZARZĄDZANIE KONTRAKTAMI Z DOSTAWCAMI.
• Wprowadzenie do zawierania umów z dostawcami.
• Tworzenie listy kwalifikowanych dostawców: kryteria wyboru i ograniczenia.
• Rodzaje i klasyfikacja umów z dostawcami.
• Umowy jakościowe i ich specyfikacje.
• Praktyczne wykorzystanie zapisów kontraktowych.
9. TECHNIKI ANALIZY KOSZTÓW.
• Modele kosztowe w zarządzaniu łańcuchem dostaw.
• Insourcing/outsourcing - make or buy?.
• Wykres analizy kosztów produktów.
• Analiza korelacji danych.
• Główne wskaźniki rentowności i metody dynamiczne oceny inwestycji.
10. KONTROLA I NADZÓR JAKOŚCI.
• Proces realizacji audytów dostawców.
• Redukcja kosztów braku jakości - sposoby i techniki pro aktywnego działania na rzecz definiowania błędów.
• Doskonalenie produkcji – przegląd współczesnych koncepcji (LEAN, KAIZEN).
• Proces reklamacyjny – czyli jak osiągnąć zadowolenie klienta końcowego.
11. ZARZĄDZANIE RYZYKIEM DOSTAWCY.
• Punkt bazowy w zarządzaniu ryzykiem (ang. Contingency Plan).
• Relacje z dostawcą a ryzyko biznesowe.
• Proces zarządzania ryzykiem biznesowym w działach zakupów i produkcji.
• Szacowanie bankructwa dostawcy lub braku zachowania jego ciągłości działania.
• Ryzyko w łańcuchu dostaw.
• Identyfikacja ryzyka u dostawcy.
• Monitorowanie dostawcy w zależności od poziomu ryzyka
• Proces postępowania w przypadku dostawcy preferowanego bądź partnera.
12. PRZEGLĄD TECHNIK I METOD DO ZARZĄDZANIA RYZYKIEM.
• Podstawowe definicje i zasady.
• Identyfikacja ryzyka w odniesieniu do celów i zadań.
• Techniki i metody identyfikacji ryzyka:
o Technika delficka.
o Porównania analogii.
o Metoda Crawforda.
o Metody scenariuszowe.
o Lista zagrożeń.
13. PODSUMOWANIE WARSZTATÓW SZKOLENIOWYCH.
Informacje organizacyjne
Inwestycja
Zgłoszenie
Kontakt
Zachęcamy do kontaktu telefonicznego i mailowego.
Chętnie odpowiemy na wszelkie pytania:
Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER
SZKOLENIA | KONFERENCJE | DORADZTWO
ul. Libelta 1a/2
61-706 Poznań

Godziny pracy biura: Pn-Pt 08.00 - 18.00
Departament szkoleń otwartych:
tel. 690 059 155
tel. 508 393 926
tel. 577 177 547
tel. 733 544 190
tel. 570 590 060
tel. (61) 3070303
tel. (61) 8102194
tel. (61) 4152036
tel. (61) 4152810
tel. (61) 4152820
fax. (61) 6 247 936
fax. (61) 2 786 300
info@szkolenia-semper.pl
www.szkolenia-semper.pl
Najważniejsze powody, dla których warto wybrać organizowane przez nas szkolenie:
1. Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER jest jedną z wiodących firm szkoleniowych w Polsce.
2. Naszym celem jest zapewnienie Państwu elastycznych rozwiązań doradczych i dostosowanych szkoleń w celu osiągnięcia rzeczywistych rezultatów i efektów w pracy zawodowej.
3. Gwarantujemy zajęcia prowadzone przez najlepszych w kraju specjalistów.
4. Liczne referencje i opinie potwierdzają wysoką jakość naszych usług: referencje
POLITYKA RABATOWA
Przy zgłoszeniu 2 - 4 uczestników nasza polityka rabatowa przewiduje 10% zniżkę.
Przy zgłoszeniu 5 lub więcej uczestników nasza polityka rabatowa przewiduje 15% zniżkę.
Uwagi
Powyższy program rozwojowy jest również dostępny w formie zamkniętej, wyłącznie dla pracowników Państwa firmy. W przypadku szkoleń zamkniętych zakres tematyczny poszczególnych bloków może ulec zmianie, ze względu na rzeczywiste, zdiagnozowane w ramach analizy przedszkoleniowej oczekiwania pracowników i potrzeby organizacji zlecającej szkolenie. Gwarantujemy wysoką jakość merytoryczną i organizacyjną szkolenia. Aby uzyskać więcej informacji dotyczących zamkniętej formuły szkoleń prosimy o kontakt: info@szkolenia-semper.pl lub zachęcamy do skorzystania z
formularza zapytania ofertowego.