Dziś kolejny odcinek z cyklu inspirujących wywiadów SEMPER. Naszym rozmówcą jest Pani Katarzyna Maksymowicz – Specjalista ds. szkoleń. W wywiadzie przedstawiamy pracę w Centrum SEMPER okiem nowego pracownika, który ujawnia, jak wygląda atmosfera w naszej firmie.
Mówiąc ogólnie, dbam o to, aby każdy uczestnik poznał szczegóły organizacyjne przebiegu szkolenia, w którym zdecydował się wziąć udział - jego czas, miejsce, harmonogram. Do moich zadań należy również szeroko pojęta weryfikacja płatności, a także przygotowywanie ofert szkoleniowych i obsługa klienta zarówno drogą telefoniczną, jak i mailową. Z chęcią pomagam wszystkim osobom zainteresowanym, które poszukują odpowiedzi na nurtujące ich pytania. Dziś mogę śmiało stwierdzić, że w mojej pracy nie ma miejsca na monotonię.
Szczerze mówiąc, moja przygoda z branżą szkoleniową okazała się wynikiem przypadku. Zawsze myślałam, że docelowym miejscem mojej pracy będzie urząd. Jednak życie szybko zweryfikowało moje plany, bowiem administracja publiczna nie dała mi szansy rozwinąć skrzydeł. W związku z tym swoje kroki skierowałam do sektora prywatnego. Miałam ogromne szczęście, że na mojej drodze pojawiło się Centrum SEMPER.
Nie ukrywam, że przygotowania do nowej pracy wcale do łatwych nie należały, w końcu branża szkoleniowa była mi obca. Początkowo obawiałam się, że zadania pracownicze mnie przerosną, jednak tak się nie stało. Mam to szczęście, że jestem ambitna i z chęcią słucham rad życzliwych mi osób. Kiedy zobaczyłam, że mam wokół siebie tylu przychylnych mi współpracowników od razu wiedziałam, że dam radę. Pewność siebie i wypracowanie własnego systemu pracy przyszły z czasem.
Oczywiście na początku towarzyszyły mi zarówno obawy, jak i stres. Martwiłam się, że przez nieopatrzność źle wykonam powierzone mi zadanie lub wprowadzę kogoś w błąd. Bałam się, że współpracownicy nie przyjmą mnie tak ciepło, jakbym tego chciała. Na szczęście wszystkie moje obawy okazały się bezpodstawne. Integracja z zespołem przebiegła bezproblemowo, a początkowe lęki są dziś tylko mglistym wspomnieniem.
Początku pracy zawsze są trudne. Ilość informacji, które musiałam zapamiętać, naprawdę mnie przeraziła. Na szczęście wszyscy współpracownicy okazali się być dla mnie przyjaźni i zgodnie twierdzili, że w razie jakichkolwiek wątpliwości mogę się do nich zgłosić po pomoc. To było bardzo pokrzepiające!
Cieszę się, że już po pierwszym miesiącu pracy udało mi się opanować system i metody pracy w zakresie obowiązków, które mi powierzono. Co prawda są jeszcze kwestie, które muszę dopracować, ale już widzę, że idzie mi coraz lepiej. Dodam także, że praca w SEMPER uświadomiła mi, jak ważne jest elastyczne podejście do każdego człowieka. Jeśli chodzi o najtrudniejsze z powierzonych mi zadań, niełatwo je wskazać, bowiem na każdym kroku mogłam liczyć na życzliwą pomoc moich współpracowników. Największym sukcesem, z powodu którego do dziś czuję dumę, jest to, że zachęciłam dwóch naszych dotychczasowych Klientów do uczestnictwa w kolejnej edycji szkolenia, w którego trakcie mogły znacząco poszerzyć zdobytą wcześniej wiedzę.
Wszystkim, którzy decydują się na pracę z ludźmi i tym, których zadaniem jest szeroko pojęta obsługa klienta, radzę, aby przed podjęciem pracy uzbroiły się przede wszystkim w cierpliwość. Każdy człowiek jest inny, każdy z nich ma swoje potrzeby, pytania, sposób komunikacji i swój unikalny charakter. W pracy z drugim człowiekiem trzeba być elastycznym, empatia jest także wysoce wskazana. Są to cechy charakteru, które z czasem można wypracować. Co więcej, kiedy swoje działania poprzemy wiedzą, chęcią pomocy i uprzejmością, zwiększa się prawdopodobieństwo, że współpraca przyniesie zadowalające efekty dla obu stron.
Polecane artykuły
ponad 0 zadowolonych uczestników |
0 zaangażowania |
ponad 0 zrealizowanych szkoleń |
"Z przyjemnością wystawiam pozytywną opinię. Polecam SEMPER ze wzgledu na profesjonalizm, terminowość i starannie wybranych wykładowców prowadzących szkolenia". |
"Warsztat przeprowadzony profesjonalnie, w zupełnie innej formie, niż wszystkie inne szkolenia, w których uczestniczyłem". |
"Szkolenie spełniło moje oczekiwania w 100%. Bardzo podobało mi się teoretyczne połączenie z praktyką oraz aktywizacją uczestników." |
"Pozytywnie oceniam szkolenie. Osoba prowadząca bardzo pomocna, niesamowita wiedza i gotowość w rozwiązaniu przedstawionych problemów." |
"Całość tematyki i sposób jest przekazywania doskonały. Prowadzący – najwyższa klasa. Fachowe szkolenie prowadzone w miłej atmosferze. Wspaniała wiedza prowadzącego." |
"Szkolenie prowadzone bardzo rzetelnie, wszystkie zagadnienia omówione do wyczerpania. Bardzo dobre podejście prowadzącego." |