Tym razem rozmawialiśmy z Panią Joanną Zasuwą – naszą specjalistką od szkoleń otwartych. Opowiedziała nam o tym, co przynosi jej największą satysfakcję w pracy w branży szkoleniowej oraz jakie trudności najczęściej napotyka na swojej drodze.
1. Jak rozpoczęła się Pani przygoda z branżą szkoleniową?
Moją uwagę zwróciło ogłoszenie o pracę, zamieszczone na portalu internetowym. Jako nieliczne wymagało napisania listu motywacyjnego, z którym ostatni raz miałam styczność w szkole średniej. Już sam ten fakt, w moim mniemaniu świadczył o rzetelnym i starannym doborze pracownika. Udało się. Rozmowy kwalifikacyjne nie należały do najlżejszych. W zrobieniu dobrego wrażenia pomogła mi aura - burza i deszcz na wstępie, ale za to piękne słońce na zakończenie. Po telefonie zapraszającym mnie do współpracy już wiedziałam, że nie tylko zostałam wybrana na nowego pracownika, ale przyjęto mnie do zespołu. To odczucie dodało mi odwagi w podjęciu się nowych obowiązków.
2. Jakimi szkoleniami zajmuje się Pani w SEMPER?
Zajmuję się organizacją szkoleń otwartych. Dumnie powiedziane, w zasadzie powinnam powiedzieć, że uzupełniam zespół zajmujący się organizowaniem szkoleń otwartych, gdyż proszę mi wierzyć, jest nad czym pracować. Udzielam osobom zainteresowanym rzetelnych informacji, służę pomocą i radą.
3. Jakie trudności napotyka Pani w codziennej pracy?
Największą trudnością w pracy jest brak umiejętności przewidywania biegu zdarzeń, ale z tego, co mi wiadomo, jak dotąd nikt nie posiadł takich zdolności. A poza tym? Pracując z tak zgranym zespołem, nic nie wydaje się straszne. Uzupełniamy się, ale każdy z nas dodaje swoją wyjątkową osobowością cegiełkę w zorganizowaniu wydarzenia. Sprawia to, że nawet najmniejsze przedsięwzięcie daje satysfakcję i powoduje, że zapominamy o wszelkich trudnościach.
4. Kto najczęściej bierze udział w Pani szkoleniach?
Docelowa grupa osób przypisana jest szczegółowo do każdego z naszych szkoleń, ale w praktyce są to osoby pragnące poszerzyć swoją wiedzę i umiejętności w nabytych, bądź wymarzonych zawodach. Spotykam również osoby poszukujące inspiracji i czerpiące z możliwości, jakie daje kontakt z naszymi ekspertami.
5. Jakie umiejętności przydają się Pani podczas organizacji szkoleń?
Większość mojego dotychczasowego doświadczenia zawodowego opierała się na kontakcie z klientem, a co za tym idzie przede wszystkim na słuchaniu... Wsłuchiwaniu się w potrzeby i odpowiedniej reakcji popartej wiedzą i doświadczeniem. Jako wieloletni pracownik branży hotelarskiej wiem, na jakie detale zwrócić uwagę, aby uczestnik czuł się komfortowo podczas szkolenia. Sądzę, że największą z umiejętności, jaką można wciąż doskonalić to bycie otwartą i uważną na potrzeby i oczekiwania naszych uczestników.
6. Co przynosi Pani największą satysfakcję w pracy?
Satysfakcją przepełnia mnie możliwość pośredniczenia w zdobywaniu wiedzy. Możliwość zorganizowania grupy obcych sobie ludzi, często z różnych środowisk zawodowych w jednym miejscu oraz umożliwienie im rozwoju i dostępu do wiedzy za sprawą naszych wybitnych trenerów. A wszystko to w sprzyjających warunkach, pozwalających również na odpoczynek po szkoleniu.
7. Jakie rady miałaby Pani dla osoby zaczynającej karierę w branży szkoleniowej?
Jest to praca wymagająca pod wieloma względami. Jeżeli lubisz wyzwania, ekspresję w pracy, jeżeli jesteś w stanie wziąć odpowiedzialność w swoje ręce, zachęcam do sprawdzenia siebie w wielu, czasami zaskakujących sytuacjach zawodowych.
8. Jakie, według Pani, powinno być idealne szkolenie?
Idealne szkolenie? Szkolenie SEMPER! Przygotowane ze skrupulatnością, uwzględniające potrzeby uczestników przekazane wcześniej w kwestionariuszach oczekiwań oraz prowadzone przez wybitnych specjalistów i organizowane przez zaangażowany, zgrany zespół.