W sierpniowym wywiadzie przedstawimy Wam sylwetkę nowego członka zespołu SEMPER – Krystiana Szafulskiego. Krystian jest odpowiedzialny za przygotowywanie ofert szkoleń dedykowanych. Opowiedział nam o swoich początkach i tym, co lubi w swojej pracy.
1. Jak rozpoczęła się Pana przygoda z branżą szkoleniową?
Moja przygoda rozpoczęła się poprzez mojego znajomego Łukasza Czarneckiego, który pracuje w SEMPER od ponad 3 lat. Wyrażał się w bardzo dobrych słowach na temat firmy, a także branży szkoleniowej. Wcześniej pracowałem w branży sprzedażowej dla jednego z operatorów sieci komórkowych. Nadszedł czas na zmiany. Postanowiłem więc aplikować i spróbować swoich sił w branży szkoleniowej. Zostałem zaproszony na rozmowę kwalifikacyjną i udało się dołączyć do zespołu SEMPER.
2. Czym dokładnie zajmuje się Pan w firmie SEMPER?
Jestem specjalistą ds. Szkoleń w departamencie szkoleń dedykowanych. Do moich obowiązków należy przede wszystkim przygotowywanie ofert w odpowiedzi na zapytania od klientów. W momencie, gdy oferta zostanie wybrana, odpowiadam ze szereg kolejnych działań m.in. ustalanie wszystkich szczegółów z trenerami oraz hotelami, przygotowanie materiałów szkoleniowych dla uczestników. Jednym słowem nie mam czasu na nudę :)
3. Jak wspomina Pan swój pierwszy dzień w pracy?
Dziś wspominam ten dzień z uśmiechem na twarzy:) Jednak nie ukrywam, że pierwszego dnia byłem mocno zestresowany. Związane to było oczywiście z nowym otoczeniem, masą wiedzy oraz informacji, która wtedy mnie "przerażała". Muszę przyznać, że zostałem ciepło przyjęty przez ekipę SEMPER, dołożyli wszelkich starań, aby zniwelować mój stres.
4. Ile czasu zajęło Panu wdrożenie w system i metody pracy SEMPER?
Mogę powiedzieć, że ciągle się jeszcze wdrażam w system i metody pracy. Każdego dnia pojawiają się nowe sytuacje i dzięki wsparciu ze strony zespołu uczę się czegoś nowego.
5. Co na początku było dla Pana najtrudniejsze?
Szczerze to wszystko wydawało mi się trudne na samym początku, bo było dla mnie nowe. Jednak jak mówi przysłowie: "Nie taki diabeł straszny jak go malują".
6. Co radziłby Pan osobie rozpoczynającej pracę w branży szkoleniowej?
Aby była cierpliwa, wierzyła w siebie i nie poddawała się po pierwszych niepowodzeniach. Poza tym osobę taką powinna cechować skrupulatność, elastyczność i pozytywne podejście do życia.
7. Co sprawia Panu największą satysfakcję w pracy?
Bez wątpienia największą satysfakcję daje sytuacja, w której klient wybiera przygotowaną przeze mnie ofertę. Wtedy wiem, że cały wysiłek, który został włożony w jej przygotowanie, nie idzie na marne. Na pewno źródłem satysfakcji są wszystkie pozytywne opinie wyrażone przez uczestników szkolenia w ankietach ewaluacyjnych.
8. Jakie, według Pana, powinno być idealne szkolenie?
Idealne szkolenie to przede wszystkim takie, które jest dopasowane do potrzeb i oczekiwań uczestników. W związku z tym konieczne jest wcześniejsze badanie ich oczekiwań, które daje możliwość dopasowania treści i metody przekazywania informacji. Kolejnym czynnikiem jest profesjonalny i kompetentny trener, który swoją postawą i umiejętnościami motywuje słuchaczy do kreatywnego uczestnictwa. Nie można zapomnieć, że idealne szkolenie nie może się odbyć bez odpowiednio dobranego i przyjaznego miejsca.