Ten wywiad będzie nietypowy, ponieważ rozmawiamy z osobą, odpowiedzialną za to, by nasi eksperci mieli kogo szkolić. Pan Łukasz Czarnecki to Manager ds. projektów dedykowanych i to od niego, w dużej mierze, zależy powodzenie SEMPER. Pan Łukasz opowiedział nam o swojej pracy i o tym, dlaczego prawidłowa komunikacja to, według niego, klucz do sukcesu każdego zespołu.
W jaki sposób znalazł się Pan w SEMPER i rozpoczął karierę szkoleniowca?
- Moje stanowisko w firmie Semper to Manager ds. projektów dedykowanych. Nie jestem szkoleniowcem i nie prowadzę zajęć, ale moja praca jest ściśle związana z organizacją tego typu przedsięwzięć.
Do zespołu Semper dołączyłem wiosną 2014 roku. W tamtym czasie pracowałem 6 lat na stanowisku kierowniczym w salonie znanej sieci komórkowej. Po tak długim czasie już wiedziałem, że nie jest to zajęcie dla mnie. Poczułem, że potrzebuje zmiany, nowego wyzwania. Przeglądałem oferty i jedna zwróciła moją uwagę. Była to oferta pracy w firmie szkoleniowej SEMPER. Postanowiłem spróbować swoich sił i mimo ogromnej konkurencji - udało się. Dostałem tę pracę!
Jakiego typu szkoleniami się Pan zajmuje?
- Jak już wspomniałem, nie prowadzę szkoleń/wykładów w tradycyjnym rozumieniu. Zajmuje się bardziej tym, by nasi wykładowcy mieli do kogo mówić. Moja praca w głównej mierze opiera się na przygotowaniu ofert dla naszych klientów, którzy mogą być zainteresowani organizacją dedykowanych szkoleń. Nie ma jednego głównego typu lub tematu. Obszar zagadnień jest dość szeroki. Zazwyczaj jednak chodzi o zamówienia publiczne, prawo budowlane, kodeks postępowania administracyjnego, zarządzanie projektami i koordynację projektów unijnych oraz doskonalenie umiejętności miękkich.
Jak wpływa na Pana praca z kluczowymi klientami? Jest bardziej stresująca czy mobilizująca?
- Bardziej mobilizuje, niż stresuje. Konkurencja wśród firm szkoleniowych jest bardzo duża i gdy oferta, którą przygotowałem, zostaje wybrana, czuję ogromną satysfakcję. Daje mi to motywację do dalszej pracy i jeszcze większych starań.
Czy szkolenia dedykowane mogą wpłynąć na efekty osiągane przez zespół?
- W moim przekonaniu dają efekt i to bardzo duży. Przygotowują zespół do zmian. Są skuteczną metodą podnoszenia kompetencji w obszarze danego tematu. Dzięki nim zmniejsza się naturalny strach i opór przed zmianą przepisów, reorganizacją, czy wprowadzaniem nowych standardów pracy w organizacji.
Co daje Panu w pracy największą satysfakcję?
- Największa satysfakcja następuje zawsze, gdy nasza oferta szkolenia dedykowanego zostanie wybrana. Daje to poczucie, że w pełni wykorzystałem swoją wiedzę i umiejętności do przekonania klienta do siebie. I oczywiście bardzo cieszę się z kontaktów z Klientami, którzy od wielu lat korzystają z usług SEMPER i przygotowuję dla nich kolejne projekty szkoleniowe.
Jaką radę dałby Pan osobie, która właśnie zaczyna karierę w branży szkoleniowej?
- Aby nie załamywać się po pierwszych niepowodzeniach. Najważniejsze są momenty, które kończą się upragnionym rezultatem. Realizacja szkoleń dla prestiżowych Firm i Instytucji publicznych daje ogromną satysfakcję.
Jak ważna dla pracy zespołu jest dobra komunikacja?
- Komunikacja jest kluczowa. Bez niej nic by się nie osiągnęło. Komunikacja ważna jest nie tylko w pracy z klientem, ale również z zespołem. Ma wpływ na wszelkie nasze działania. Brak komunikacji powoduje zmniejszenie możliwości gromadzenia najistotniejszych informacji, które pozwalają, by praca była łatwiejsza i efektywniejsza.
Czy spotyka się Pan w swojej pracy z rutyną? Jeżeli tak, to w jaki sposób Pan sobie z nią radzi?
- Z całą pewnością w mojej pracy nie ma rutyny. Moje zajęcia regularnie ulegają modyfikacji, przez co nie mam poczucia ciągłego wykonywania tych samych czynności. Każdego Klienta traktuję indywidualnie więc każdy nowy kontakt, czy kontrakt to nowe i ciekawe wyzwanie.