Telemarketing w świecie biznesu jest obecnie jednym z popularniejszych kanałów komunikacji z klientami. Powszechnie wiadomo, że o efektywności realizacji celów sprzedażowych decyduje świadomość konsultantów, a precyzja celów o poziomie prowadzonych rozmów.
Idealny telemarketer to ten, który potrafi uważnie słuchać i rozpoznawać potrzeby swojego rozmówcy. Jest zawsze opanowany, cierpliwy oraz potrafi dać swojemu rozmówcy to, czego on naprawdę potrzebuje. Największą wartością telemarketera jest jego głos jak również umiejętność profesjonalnego posługiwania się nim w zakresie:
-akcentowania odpowiednich fraz i słów,
-posługiwania się językiem korzyści,
-dopasowania tempa mówienia do rozmówcy.
-regulowania oddechu podczas mówienia.
Każda potencjalny klient jest inny i dlatego dobry konsultant powinien mieć zdolność szybkiego rozpoznawania jego oczekiwań i potrzeb. Uważne słuchanie i szybkie reagowanie na uzyskane podczas rozmowy informacje to połowa sukcesu pracy dobrego telemarketera.
Rozpoczęcie rozmowy powinno być efektywne czyli takie, które zaciekawi Klienta i odróżni konwersację od wielu innych rozmów. Należy pokazać, że jest się wiarygodnym partnerem do rozmowy i zastosować profesjonalne powitanie, czyli przedstawienie siebie jak i również firmy z której się dzwoni. Rozmówca powinien odnieść wrażenie, że traktujemy rozmowę z nim bardzo indywidualnie, a nie jest to kolejny telefon w ciągu dnia naszej pracy. Dobry konsultant każdą rozmowę traktuje unikalnie, profesjonalnie i jako nowe doświadczenie.
Konsultant/telemarketer powinien również pamiętać, by zawsze być miłym bez względu na to jaki będzie przebieg rozmowy. Nawet jeżeli zaistnieje taka sytuacja nie możemy powiedzieć Klientowi, że nie ma racji, czy też, że nie szanujemy jego zdania.
Kluczowe umiejętności profesjonalnego konsultanta/telemarketera to:
- Umiejętność słuchania rozmówcy.
- Dobra organizacja pracy.
- Umiejętne korzystanie z terminarza i pamięć o kolejnych kontaktach z klientami.
- Sondowanie klienta i budowanie relacji długofalowych.
- Techniki wywierania wpływu w rozmowie telefonicznej.
- Język korzyści- rozmowa o produkcie.
Serdecznie zapraszamy do doskonalenia powyższych umiejętności i udziału w najbliższych warsztatach:
Telemarketing- sprzedaż produktów i usług przez telefon - czyli jak skutecznie zwiększyć zyski i zdobyć nowych klientów.
Miejsce |
Data rozpoczęcia |
Data zakończenia |
Liczba dni |
Liczba godzin |
Poznań |
2012-03-29 |
2012-03-30 |
2 |
16 |
Warszawa |
2012-05-28 |
2012-05-29 |
2 |
16 |
Szczegóły dotyczące programu szkolenia i kwestii organizacyjnych:
http://www.szkolenia-semper.pl/component/trainings/details/telemarketing-sprzedaz-produktow-i-uslug-przez-telefon-czyli-jak-skutecznie-zwiekszyc-zyski-i-zdobyc-nowych-klientow,149.html
Zapraszamy :)