Współczesny rynek pracy jest nie tylko bardzo wymagający, ale również niezwykle dynamiczny. Nowe oczekiwania, coraz bardziej świadomi klienci i rosnąca konkurencja wymuszają nieustanny rozwój każdej firmy, która chce odnosić sukcesy. Nic zatem dziwnego, że pracodawcy coraz chętniej korzystają z rozwiązania, jakie stanowią szkolenia dla pracowników.
Rozwój osobisty poprzez podnoszenie kwalifikacji pracownika przynosi szereg korzyści dla każdej ze stron. Dzięki niemu pracodawca może cieszyć się kompetentną kadrą pracowniczą, której można zaufać i powierzyć ważne zadania, a pracownicy czerpią satysfakcję z codziennej pracy oraz czują, że nie utknęli w martwym punkcie swojej kariery zawodowej.
Posiadając wykwalifikowaną kadrę możemy sprawnie rozwijać naszą firmę,poprzez wzrost wydajności oraz poprawę jakości produktów i usług. Szkolenie pracownika, mające na celu podniesienie jego kompetencji, należy zatem traktować jako inwestycję o dużej stopie zwrotu. Wraz z umiejętnościami rośnie także wydajność, sprawność w rozwiązywaniu problemów, szybkość podejmowania decyzji itp. Jest to szczególnie ważne w przypadku osób kierujących zespołami – menedżerów i team leaderów, ale szkolenia organizowane dla pracowników niższego szczebla również są bardzo istotne.
Podnoszenie kwalifikacji pracowników poprzez kursy i szkolenia pozwala też zwiększać zakres usług świadczonych przez firmę. Po uzyskaniu ważnej wiedzy teoretycznej pracownicy są w stanie szybko wdrożyć ją w praktyce, dzięki czemu rozrasta się nie tylko oferta przedsiębiorstwa, ale również podnosi się znacznie motywacja do pracy. Nowe wyzwania w codziennej pracy są bardzo ważnym elementem rozwoju osobistego, który odgrywa kluczową rolę w satysfakcji z pracy odczuwanej przez pracowników. Podnoszenie kwalifikacji pracownika jest więc pośrednio inwestycją w jego zatrzymanie w firmie na dłużej i korzystanie z jego doświadczenia.
Szkolenia dzielą się na wiele rodzajów – pracownicze, BHP, językowe,otwarte i zamknięte, płatne i bezpłatne, wewnętrzne i zewnętrzne. Jednak bez względu na to, czy organizujemy szkolenia biznesowe dla menedżerów, czy szkolenia budowlane podnoszące kwalifikacje robotników, wiąże się to z wymiernymi korzyściami.
Szkolenia otwarte są organizowane dla pracowników różnych przedsiębiorstw(często działających w różnych sektorach) natomiast zamknięte dla jednej firmy lub działu. Z tego powodu różnią się one poziomem specjalizacji prezentowanych treści. Mogą być realizowane zarówno przez zakład pracy, jaki zlecane zewnętrznym firmom, które się w tym specjalizują.
Każdy pracodawca, który pragnie odnieść sukces, powinien aktywnie dbać o podnoszenie kwalifikacji zawodowych pracowników. Organizując szkolenia nie tylko podnosi ich wiedzę i umiejętności związane z konkretnym stanowiskiem pracy, ale również rozwija ich osobowości pomaga w identyfikacji z firmą. Podczas szkoleń pracownicy mają także szansę poznać pracowników z innych firm i innych dziedzin, wymienić doświadczenia, a nawet nawiązać wartościowe kontakty biznesowe.
Niech zapamięta to sobie każdy pracownik i pracodawca – podnoszenie kwalifikacji zawodowych zawsze się opłaca! Zapraszamy również na nasze szkolenia budowlane.
Umowa o podnoszenie kwalifikacji zawodowych nazywana jest również umową szkoleniową, a jej zasady regulują przepisy kodeksu pracy. W praktyce jest zbiorem zasad określającym wzajemne prawa i obowiązki pracodawcy i pracownika związane z uczestnictwem w szkoleniach lub kursach. Podnoszenie kwalifikacji pracownika na jej podstawie zazwyczaj oznacza pokrycie kosztów szkolenia przez pracodawcę przy zobowiązaniu pracownika do przepracowania w danej firmie określonego w umowie czasu. Dzięki temu pracownik może liczyć na rozwój osobisty, a pracodawca ma pewność, że jego inwestycja w szkolenia personelu mu się zwróci.
Podnoszenie kwalifikacji pracowników to olbrzymia szansa na ich rozwój osobisty. Delegowanie kadry pracowniczej na szkolenia sprawia więc, że zwiększa się jej lojalność wobec pracodawcy. W efekcie pracownicy czują się docenieni, a możliwość rozwoju swoich umiejętności zwiększa ich zadowolenie z codziennej pracy oraz zapobiega rezygnacji. Szkolenia i kursy mają więc realny wpływ na samopoczucie pracowników, a rozwój osobisty odgrywa kluczową rolę w codziennej pracy osób na każdym stanowisku, bez względu na jego rangę. Warto więc na niego postawić!
ponad 0 zadowolonych uczestników |
0 zaangażowania |
ponad 0 zrealizowanych szkoleń |
"Z przyjemnością wystawiam pozytywną opinię. Polecam SEMPER ze wzgledu na profesjonalizm, terminowość i starannie wybranych wykładowców prowadzących szkolenia". |
"Warsztat przeprowadzony profesjonalnie, w zupełnie innej formie, niż wszystkie inne szkolenia, w których uczestniczyłem". |
"Szkolenie spełniło moje oczekiwania w 100%. Bardzo podobało mi się teoretyczne połączenie z praktyką oraz aktywizacją uczestników." |
"Pozytywnie oceniam szkolenie. Osoba prowadząca bardzo pomocna, niesamowita wiedza i gotowość w rozwiązaniu przedstawionych problemów." |
"Całość tematyki i sposób jest przekazywania doskonały. Prowadzący – najwyższa klasa. Fachowe szkolenie prowadzone w miłej atmosferze. Wspaniała wiedza prowadzącego." |
"Szkolenie prowadzone bardzo rzetelnie, wszystkie zagadnienia omówione do wyczerpania. Bardzo dobre podejście prowadzącego." |