Strona główna Kadry Zarządzanie szkoleniami. Identyfikacja potrzeb szkoleniowych

Zarządzanie szkoleniami. Identyfikacja potrzeb szkoleniowych

Szkolenia zamknięte w zakresie: Zarządzanie szkoleniami. Identyfikacja potrzeb szkoleniowych
Poglądowy program szkolenia*:

*W przypadku szkoleń zamkniętych zakres tematyczny poszczególnych bloków może ulec zmianie, ze względu na rzeczywiste, zdiagnozowane w ramach analizy przedszkoleniowej oczekiwania pracowników i potrzeby organizacji zlecającej szkolenie. Gwarantujemy wysoką jakość merytoryczną i organizacyjną szkolenia.

Dzień I.
I. Metody identyfikacji potrzeb szkoleniowych
a. Różnica pomiędzy potrzebą, a zachcianka szkoleniową
b. Co to są potrzeby szkoleniowe?
c. Pięć sfer badania potrzeb szkoleniowych:
Jak jest teraz, co powinno ulec zmianie?
Jak powinno być po szkoleniu?
Czego oczekują uczestnicy szkolenia?
Co może wpłynąć na skuteczność szkoleń?
Czy na pewno szkolenie jest najlepszym rozwiązaniem?

d. Cztery poziomy badania efektywności szkoleń metodą Kirkpatricka
Poziom reakcji
Poziom nauki
Poziom zachowań
Poziom rezultatów

e. Kluczowe problemy w stosowaniu metod badania efektywności szkoleń:
Syndrom „Przelukrowanej laurki”
Syndrom „Psychozabawy”
Syndrom „Niemierzalnych umiejętności”
Syndrom „Kauczingu”
Syndrom „Współzależności”

II. Zastosowanie metod identyfikacji potrzeb szkoleniowych w praktyce
a. Konstrukcja pytań ankietowych
b. Konstrukcja testu badawczego sprawdzającego wiedzę i umiejętności
c. Zadania do wykonania
d. Spotkania focusowe
e. Ankieta „na zimno”
f. Analiza po ocenie okresowej
g. Informacje z otoczenia pracownika (np. koledzy, klienci, przełożeni)
h. Porównanie wyników ze wskaźnikami

III. Kiedy szkolenie jest efektywne
a. Uwarunkowania
b. Wyniki
c. Satysfakcja
d. Zgodność z misja i wizja firmy
e. Poprawa efektywności, skuteczności, wydajności,

IV. Etapy projektu szkoleniowego
1. Badanie potrzeb szkoleniowych
2. Badanie socjometryczne
3. Pytania testowe
4. Analiza sytuacji

Podsumowanie I dnia warsztatów
Dzień II
Przypomnienie i przegląd zagadnień omówionych w I dniu warsztatów

V. Techniki przekonywania przełożonych do realizacji projektu szkoleniowego
a. Techniki przekonywania
b. Konstrukcja kwestionariusza diagnostycznego
c. Pokonywanie oporu przed szkoleniem
d. Pomiar efektywności projektu szkoleniowego

VI. Kierowanie projektem szkoleniowym
a. Stworzenie zespołu roboczego
b. Analiza potrzeb i otoczenia
c. Wyznaczenie celów szkolenia
d. Koszty szkolenia
e. Zlecenie szkolenia – wybór firmy i trenerów
f. Tworzenie programu szkoleniowego
g. Logistyka szkolenia
h. Przeprowadzenie szkolenia
i. Raport poszkoleniowy
j. Zbadanie efektywności szkolenia
k. Wdrożenie efektów szkolenia w praktyce

VII. Rozmowa coachingowa
1. Zbudowanie atmosfery rozmowy
2. Analiza coachingowa
3. Wypracowanie rozwiązań
4. Wdrożenie rozwiązań
5. Ocena coachingowa
6. Prowadzenie coaching’u metodą GROW

VIII. Planowanie zasobów ludzkich, a potrzeby szkoleniowe
a. Jak planować zasoby ludzkie vs. potrzeby szkoleniowe
b. Wyniki ocen okresowych, a potrzeby szkoleniowe
c. Analiza porzeb indywidualnych podwładnych
d. Planowanie ścieżek kariery
e. Motywacja, zaspokajanie potrzeb szkoleniowych

Podsumowanie i wnioski końcowe.
Dlaczego szkolenie w formule zamkniętej?
    O wyborze szkoleń zamkniętych decydują liczne korzyści:
    -Szkolenie zamknięte jest dedykowane dokładnie określonej grupie odbiorców wywodzącej się z jednej firmy, instytucji. Naszym ekspertom pozwala to na zapoznanie się ze specyfiką Państwa pracy, kulturą organizacyjną i funkcjonującymi modelami, np. sprzedaży, marketingu czy zarządzania.
    -Mamy możliwość przeprowadzenia szkolenia w siedzibie Państwa firmy, instytucji.
    -Dopasujemy program szkolenia do ram czasowych określonych przez Państwa.
    -Przygotowując szkolenie zamknięte, mamy możliwość przeprowadzenia dokładnej analizy potrzeb szkoleniowych przyszłych uczestników szkolenia. Często, szczególnie przy programach szkoleniowych dedykowanych dużej liczbie pracowników, budowa programu szkoleniowego poprzedzona jest tzw.zogniskowanym wywiadem grupowym (grupa fokusowa). Wszystko po to, aby szkolenie dokładnie odpowiadało faktycznym potrzebom i oczekiwaniom uczestników.
    -W zależności od potrzeb i wymagań możemy wykorzystać te metody treningu, które dają największe efekty i są najbardziej odpowiednie dla danej grupy docelowej.
    -Podczas szkoleń zamkniętych uczestnicy pracują na realnych przykładach ze swojego życia zawodowego („business case”).
    -Podobne realia zawodowe uczestników umożliwiają dodatkowo wymianę doświadczeń i uczenie się uczestników od siebie nawzajem. Wymiana najlepszych praktyk sprzyja wysokiej efektywności procesu uczenia się i doskonalenia umiejętności.
    -Szkolenie zamknięte kończy zawsze ewaluacja, po której nasz zespół przygotowuje dla Państwa raport . Jest on punktem wyjścia do dalszych działań szkoleniowych dla danej grupy odbiorców.
    -Warto także dodać, że ważną korzyścią, wynikającą ze szkoleń zamkniętych, jest integracja pracowników, poprawa komunikacji w firmie i jakości współpracy zespołowej w codziennej pracy.

Uwaga! Szkolenia zamknięte realizujemy na terenie całego kraju



Kontakt w sprawie szkolenia zamkniętego:

W przypadku szkoleń zamkniętych zakres tematyczny poszczególnych bloków może ulec zmianie, ze względu na rzeczywiste, zdiagnozowane w ramach analizy przedszkoleniowej oczekiwania pracowników i potrzeby organizacji zlecającej szkolenie. Gwarantujemy wysoką jakość merytoryczną i organizacyjną szkolenia. Aby uzyskać więcej informacji dotyczących zamkniętej formuły szkoleń prosimy o kontakt: info@szkolenia-semper.pl lub zachęcamy do skorzystania z formularza zapytania ofertowego.

Departament szkoleń zamkniętych:

Zachęcamy do kontaktu telefonicznego i mailowego.
Chętnie odpowiemy na wszelkie pytania:

Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER
SZKOLENIA | KONFERENCJE | DORADZTWO
ul. Libelta 1a/2
61-706 Poznań
alt

Godziny pracy biura: Pn-Pt 08.00 - 18.00

Departament szkoleń dedykowanych:
tel. (61) 8 102 194
tel. (61) 4 152 810
tel. (61) 4 152 820
tel. (61) 6 115 034
tel. 508 393 926

fax. (61) 6 247 936
fax. (61) 2 786 300

projekty@szkolenia-semper.pl
www.szkolenia-semper.pl

Najważniejsze powody, dla których warto wybrać organizowane przez nas szkolenie:
1. Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER jest jedną z wiodących firm szkoleniowych w Polsce.
2. Naszym celem jest zapewnienie Państwu elastycznych rozwiązań doradczych i dostosowanych szkoleń w celu osiągnięcia rzeczywistych rezultatów i efektów w pracy zawodowej.
3. Gwarantujemy zajęcia prowadzone przez najlepszych w kraju specjalistów.
4. Liczne referencje i opinie potwierdzają wysoką jakość naszych usług: referencje


W przypadku potrzeby przeszkolenia 1-5 pracowników zachęcamy do zapoznania się z propozycjami szkoleń otwartych:

Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji
Wszystkie prawa zastrzeżone © 2009-2024 SZKOLENIA-SEMPER.PL
SEMPER ul. Libelta 1a/2 61-706 Poznań
Nasze oddziały: Szkolenia Wrocław | Szkolenia Warszawa | Szkolenia Kraków | Szkolenia Zakopane | Szkolenia Poznań | Szkolenia Gdańsk
Zamów Voucher
na szkolenie
Zadaj pytanie
w sprawie szkolenia
Szkolenia online
terminy webinarów
Porady prawne
już od 100 zł