Szkolenia zamknięte w zakresie: OCENA MERYTORYCZNA PROJEKTÓW UNIJNYCH W RAMACH POKL DLA CZŁONKÓW KOP
OCENA MERYTORYCZNA PROJEKTÓW UNIJNYCH W RAMACH POKL DLA CZŁONKÓW KOP - poglądowy projekt szkolenia zamkniętego:
Szkolenie przeznaczone jest dla zespołów, które dokunują oceny merytorycznej wniosków o dofinansowanie oraz biorą czynny udział w KOP.
Celem projektu jest przede wszystkim przekazanie Uczestnikom wiedzy na temat oceny merytorycznej projektów unijnych w ramach POKL. Warsztaty zostaną prowadzone na podstawie dwóch projektów – projektu innowacyjnego z komponentem ponadnarodowym oraz projektu standardowego. Każdy etap pracy grupowej zostanie zakończony prezentacją grup i omówieniem wyników. Elementem pracy będzie wskazanie słabych i mocnych stron projektu oraz zaprezentowanie aspektów, które projektodawca powinien udoskonalić. Realizacja programu szkolenia jest oparta na posiadanej przez uczestników wiedzy teoretycznej i ma na celu wymianę doświadczeń i doskonalenie standardów oceny projektu.
*W przypadku szkoleń zamkniętych zakres tematyczny poszczególnych bloków może ulec zmianie, ze względu na rzeczywiste, zdiagnozowane w ramach analizy przedszkoleniowej oczekiwania pracowników i potrzeby organizacji zlecającej szkolenie. Gwarantujemy wysoką jakość merytoryczną i organizacyjną szkolenia.
DZIEŃ I
1.Wprowadzenie: przedstawienie trenera i uczestników, prezentacja programu i celów szkolenia oraz metod pracy
Zasady oceny merytorycznej projektów
Kryteria oceny projektów
Zasady dokonywania oceny merytorycznej projektów
Specyficzne aspekty oceny projektu
Polityki horyzontalne
Innowacyjność projektu
Ryzyko związane z realizacją projektu
2.Ocena projektu pod kątem spełnienia zasady równości szans kobiet i mężczyzn
Kontekst zasady równości szans
Ujęcie zasady równości szans w projekcie
Standard minimum jako narzędzie oceny projektu
Ocena spełnienia zasady równości szans w projekcie na podstawie studium przypadku - praca w grupach
3.Innowacyjność projektów
Cechy projektów innowacyjnych
Aspekty innowacyjności w projekcie
Zasady oceny innowacyjności projektu
Ocena innowacyjności projektu na podstawie studium przypadku - praca w grupach
4.Ryzyko w projekcie
Rodzaje ryzyk w projekcie
Narzędzia oceny ryzyka w projekcie
Strategie ograniczania ryzyka w projekcie
Ocena ryzyka w projekcie na podstawie studium przypadku - praca w grupach
Dzień II
5.Ocena uzasadnienia potrzeby realizacji projektu na podstawie studium przypadku - praca w grupach
Ocena celów ogólnych i szczegółowych projektu - na podstawie studium przypadku - praca w grupach
6.Ocena opisu grupy docelowej projektu - na podstawie studium przypadku - praca w grupach
Ocena opisu zadań - na podstawie studium przypadku - praca w grupach
Ocena sposobu zarządzania projektem - na podstawie studium przypadku - praca w grupach
7.Ocena potencjału projektodawcy - na podstawie studium przypadku - praca w grupach
Ocena oddziaływania projektu - na podstawie studium przypadku - praca w grupach
Ocena potencjału wnioskodawcy - na podstawie studium przypadku - praca w grupach
8.Podsumowanie wyników warsztatów
Najczęściej spotykane problemy w ocenie wniosków o udzielenie dotacji POKL
Etyka i konflikt interesów w ocenie projektów POKL
9.Zakończenia szkolenia
O wyborze szkoleń zamkniętych decydują liczne korzyści:
?Szkolenie zamknięte jest dedykowane dokładnie określonej grupie odbiorców wywodzącej się z jednej firmy, instytucji. Naszym ekspertom pozwala to na zapoznanie się ze specyfiką Państwa pracy, kulturą organizacyjną i funkcjonującymi modelami, np. sprzedaży, marketingu czy zarządzania.
?Mamy możliwość przeprowadzenia szkolenia w siedzibie Państwa firmy, instytucji.
?Dopasujemy program szkolenia do ram czasowych określonych przez Państwa.
?Przygotowując szkolenie zamknięte, mamy możliwość przeprowadzenia dokładnej analizy potrzeb szkoleniowych przyszłych uczestników szkolenia. Często, szczególnie przy programach szkoleniowych dedykowanych dużej liczbie pracowników, budowa programu szkoleniowego poprzedzona jest tzw.zogniskowanym wywiadem grupowym (grupa fokusowa). Wszystko po to, aby szkolenie dokładnie odpowiadało faktycznym potrzebom i oczekiwaniom uczestników.
?W zależności od potrzeb i wymagań możemy wykorzystać te metody treningu, które dają największe efekty i są najbardziej odpowiednie dla danej grupy docelowej.
?Podczas szkoleń zamkniętych uczestnicy pracują na realnych przykładach ze swojego życia zawodowego („business case”).
?Podobne realia zawodowe uczestników umożliwiają dodatkowo wymianę doświadczeń i uczenie się uczestników od siebie nawzajem. Wymiana najlepszych praktyk sprzyja wysokiej efektywności procesu uczenia się i doskonalenia umiejętności.
?Szkolenie zamknięte kończy zawsze ewaluacja, po której nasz zespół przygotowuje dla Państwa raport . Jest on punktem wyjścia do dalszych działań szkoleniowych dla danej grupy odbiorców.
?Warto także dodać, że ważną korzyścią, wynikającą ze szkoleń zamkniętych, jest integracja pracowników, poprawa komunikacji w firmie i jakości współpracy zespołowej w codziennej pracy.
Uwaga! Szkolenia zamknięte realizujemy na terenie całego kraju
W przypadku szkoleń zamkniętych zakres tematyczny poszczególnych bloków może ulec zmianie, ze względu na rzeczywiste, zdiagnozowane w ramach analizy przedszkoleniowej oczekiwania pracowników i potrzeby organizacji zlecającej szkolenie. Gwarantujemy wysoką jakość merytoryczną i organizacyjną szkolenia. Aby uzyskać więcej informacji dotyczących zamkniętej formuły szkoleń prosimy o kontakt: info@szkolenia-semper.pl lub zachęcamy do skorzystania z formularza zapytania ofertowego.
Zachęcamy do kontaktu telefonicznego i mailowego.
Chętnie odpowiemy na wszelkie pytania:
Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER
ul. Żmigrodzka 41/49
60-171 Poznań
Godziny pracy biura: Pn-Pt 07.30 - 18.00
Departament szkoleń zamkniętych:
tel. (61) 8 102 194
tel. (61) 6 115 034
tel. 508 393 926
fax. (61) 6 247 936
fax. (61) 2 786 300
projekty@szkolenia-semper.pl
www.szkolenia-semper.pl