PROPOZYCJA SZKOLENIA DEDYKOWANEGO DLA PAŃSTWA PRACOWNIKÓW:
Warunki kontraktowe FIDIC w świetle polskich regulacji prawnych i praktyki budowlanej
- poglądowy projekt szkolenia zamkniętego:
Warsztaty skierowane są do wszystkich uczestników procesu inwestycyjnego: szkolenie zostało przygotowane z myślą o pracownikach urzędów administracji publicznej, pracownikach firm działających w branży budowlanej oraz wszystkich osobach, które uczestniczą w procesie budowlanym. Szkolenie pozwoli na rozszerzenie umiejętności i kompetencji w zakresie zastosowanie procedur i warunków FIDIC w praktyce.
Serdecznie zapraszamy do wypełnienia formularza zapytania ofertowego, aby uzyskać kompleksową ofertę: Zapytanie ofertowe
*W przypadku szkoleń zamkniętych zakres tematyczny poszczególnych bloków może ulec zmianie, ze względu na rzeczywiste, zdiagnozowane w ramach analizy przedszkoleniowej oczekiwania pracowników i potrzeby organizacji zlecającej szkolenie. Gwarantujemy wysoką jakość merytoryczną i organizacyjną szkolenia.
Warunki kontraktowe FIDIC w świetle polskich regulacji prawnych i praktyki budowlanej
Dzień I
1.Wprowadzenie – krótka historia i cel procedur FIDIC – narodziny FIDIC i jego ewolucja
2.Aktualne trendy w zakresie stosowania procedur budowlanych FIDIC.
3.Rodzaje kontraktów realizowanych według FIDIC,
4.Książki FIDIC – Czerwona, Żółta, Srebrna i Biała – różnice, zalety i wady oraz zasady zastosowania tych procedur przy realizacji projektów budowlanych.
5.Warunki Ogólne FIDIC - 20 Klauzul - od definicji do rozstrzygania sporów
6.Omówienie i dokładna analiza poszczególnych Klauzul.
7.„Czerwona książka”- studia przypadków
8.„Żółta książka” – przykład pilotażu „zaprojektuj i wybuduj”
9.„Srebrna książka”- czyli kiedy najważniejszy jest czas – przykład stadion Wrocław
10.Ćwiczenie w rozpoznawaniu klauzul
11.Warunki szczególne FIDIC
12.Podmioty kontraktu; pozycja w kontrakcie
13.Prawa i obowiązki Zamawiającego oraz Wykonawcy – stosowane modele rozwiązań ( wady i zalety, konflikt interesów) w realizacji projektu – studia przypadków.
14.Pozycja Zamawiającego w odniesieniu do Inżyniera Kontraktu
15.Zasady i metodyka współdziałania zamawiającego, Wykonawcy i Inżyniera w ramach Kontraktu.
16.Przebieg procesu inwestycyjnego w procedurze FIDIC od momentu składania oferty, przygotowywania koncepcji zadania, poprzez realizację zadania do momentu odbioru inwestycji.
17.Uwarunkowania stosowania procedur FIDIC w warunkach polskich uregulowań prawnych.
18.Szczegółowy przegląd obszarów potencjalnie konfliktowych:
19.Prawo budowlane - przykłady
20.Prawo cywilne – studia przypadków– obszary szczególnej „wrażliwości”
21.Prawo zamówień publicznych- przykłady
22.Ustawa Prawo wodne - przykłady
23.Akty wykonawcze i wytyczne, – czyli „diabeł tkwi w szczegółach” - przykłady.
Dzień II
1.FIDIC w umowie z Inżynier
2.Zakres i reguły stosowaniem Kontraktu
3.Zakres i reguły stosowania - przykłady
4.Praktyczne aspekty wykorzystania procedur w realizacji projektów.
5.Ćwiczenie: Umowa dla Inżyniera Kontraktu
6.Dalszy ciąg ćwiczenia: Umowa dla Inżyniera Kontraktu
7.Błędy, porażki – przyczyny i skutki
8.Typowe błędy w praktyce stosowania FIDIC w poszczególnych fazach;
9.Faza przygotowania projektu, Faza realizacji, i Faza rozliczania
10.Metodyka diagnozowania i naprawy błędów
11.Konflikty w procesie realizacji kontraktu i metodyka ich rozwiązywania
12.Zagadnienia gwarancji, rękojmi oraz zobowiązań serwisowych oraz zmiany w kontrakcie FIDIC
13.Zagadnienia związane z projektem w okresie zakończenia realizacji (implikacje dla Serwisu z okresu realizacji), przekazania do gwarancji, prowadzenia w okresie gwarancyjnym, zakończenia gwarancji i projektu (rozliczenia projektu), kwestie rękojmi
14.Procedura zmian w fazie realizacji projektu – relacje; FIDIC - PZP
15.Wykorzystanie metodyki i procedur zarządzania projektami – szczegółowe omówienie podstaw prawnych i metodyki postępowania.
16.Jak powinien się przygotować zamawiający podejmując negocjacje w sprawie zmian ze stronami Kontraktu?
17.Błędy, które popełniamy najczęściej - prezentacja
18.Końcowy test utrwalający wiedzę
19.Podsumowanie szkolenia.
20.Sesja informacji zwrotnej.
O wyborze szkoleń zamkniętych decydują liczne korzyści:
Szkolenie zamknięte jest dedykowane dokładnie określonej grupie odbiorców wywodzącej się z jednej firmy, instytucji. Naszym ekspertom pozwala to na zapoznanie się ze specyfiką Państwa pracy, kulturą organizacyjną i funkcjonującymi modelami, np. sprzedaży, marketingu czy zarządzania.
Mamy możliwość przeprowadzenia szkolenia w siedzibie Państwa firmy, instytucji.
Dopasujemy program szkolenia do ram czasowych określonych przez Państwa.
Przygotowując szkolenie zamknięte, mamy możliwość przeprowadzenia dokładnej analizy potrzeb szkoleniowych przyszłych uczestników szkolenia. Często, szczególnie przy programach szkoleniowych dedykowanych dużej liczbie pracowników, budowa programu szkoleniowego poprzedzona jest tzw.zogniskowanym wywiadem grupowym (grupa fokusowa). Wszystko po to, aby szkolenie dokładnie odpowiadało faktycznym potrzebom i oczekiwaniom uczestników.
W zależności od potrzeb i wymagań możemy wykorzystać te metody treningu, które dają największe efekty i są najbardziej odpowiednie dla danej grupy docelowej.
Podczas szkoleń zamkniętych uczestnicy pracują na realnych przykładach ze swojego życia zawodowego („business case”).
Podobne realia zawodowe uczestników umożliwiają dodatkowo wymianę doświadczeń i uczenie się uczestników od siebie nawzajem. Wymiana najlepszych praktyk sprzyja wysokiej efektywności procesu uczenia się i doskonalenia umiejętności.
Szkolenie zamknięte kończy zawsze ewaluacja, po której nasz zespół przygotowuje dla Państwa raport . Jest on punktem wyjścia do dalszych działań szkoleniowych dla danej grupy odbiorców.
Warto także dodać, że ważną korzyścią, wynikającą ze szkoleń zamkniętych, jest integracja pracowników, poprawa komunikacji w firmie i jakości współpracy zespołowej w codziennej pracy.
Uwaga! Szkolenia zamknięte realizujemy na terenie całego kraju
W przypadku szkoleń zamkniętych zakres tematyczny poszczególnych bloków może ulec zmianie, ze względu na rzeczywiste, zdiagnozowane w ramach analizy przedszkoleniowej oczekiwania pracowników i potrzeby organizacji zlecającej szkolenie. Gwarantujemy wysoką jakość merytoryczną i organizacyjną szkolenia. Aby uzyskać więcej informacji dotyczących zamkniętej formuły szkoleń prosimy o kontakt: info@szkolenia-semper.pl
lub zachęcamy do skorzystania z
formularza zapytania ofertowego.
Zachęcamy do kontaktu telefonicznego i mailowego.
Chętnie odpowiemy na wszelkie pytania:
Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER
SZKOLENIA | KONFERENCJE | DORADZTWO
ul. Libelta 1a/2
61-706 Poznań
Godziny pracy biura: Pn-Pt 08.00 - 18.00
Departament szkoleń zamkniętych:
tel. (61) 8 102 194
tel. (61) 6 115 034
tel. 508 393 926
fax. (61) 6 247 936
fax. (61) 2 786 300
projekty@szkolenia-semper.pl
www.szkolenia-semper.pl