PROPOZYCJA SZKOLENIA DEDYKOWANEGO DLA PAŃSTWA PRACOWNIKÓW:
Zamówienia publiczne w praktyce
- poglądowy projekt szkolenia zamkniętego:
Przydatne i ciekawe szkolenie specjalistyczne dla Zamawiających, Audytorów, Kontrolujących a także Wykonawców chcących skutecznie uczestniczyć w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego.
Grupa docelowa:
-pracownicy wydziałów zamówień publicznych w jednostkach samorządu terytorialnego i administracji rządowej;
-specjaliści ds. zamówień publicznych zatrudnieni w jednostkach służby zdrowia, szkolnictwie, służbach mundurowych, wymiarze sprawiedliwości, ośrodkach pomocy społecznej, urzędach pracy;
-przedstawiciele jednostek samorządu terytorialnego;
-przedstawiciele administracji rządowej;
-wykonawcy;
-wszystkie osoby pragnące zdobyć kompleksową i aktualną wiedzę na temat funkcjonowania systemu zamówień publicznych.
Serdecznie zapraszamy do wypełnienia formularza zapytania ofertowego, aby uzyskać kompleksową ofertę: Zapytanie ofertowe
*W przypadku szkoleń zamkniętych zakres tematyczny poszczególnych bloków może ulec zmianie, ze względu na rzeczywiste, zdiagnozowane w ramach analizy przedszkoleniowej oczekiwania pracowników i potrzeby organizacji zlecającej szkolenie. Gwarantujemy wysoką jakość merytoryczną i organizacyjną szkolenia.
Zamówienia publiczne w praktyce
I. OMÓWIENIE I INTERPRETACJA ZMIENIONYCH LUB NOWYCH REGULACJI DOTYCZĄCYCH:
1. przesłanki odstąpienia od stosowania przepisów Pzp,
2. nowe definicje ustawowe
3. przesłanki wykluczenia wykonawcy z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego,
4. Warunki udziału w postępowaniu ,
5. odpowiedzialności wykonawcy i podmiotu trzeciego za realizację zamówienia publicznego,
6. zamieszczenia w opisie przedmiotu zamówienia wymagań związanych z realizacją zamówienia dotyczących zatrudnienia pracowników wykonawcy, podwykonawcy na podstawie umowy o pracę,
7. kryteriów oceny ofert odnoszących się do aspektów społecznych, środowiskowych, oraz innowacyjnych,
8. zasad stosowania ceny lub kosztu jako jedynego kryterium oceny ofert,
9. rola Jednolitego Europejskiego Dokumentu Zamówień
10. partnerstwo innowacyjne
11. zamówienia na usługi społeczne.
II. WERYFIKACJA RAŻĄCO NISKIEJ CENY.
1. Pojęcie rażąco niskiej ceny
a. zagrożenia związane z przyjęciem oferty z rażąco niską ceną,
b. konsekwencje nieuprawnionego odrzucenia oferty z rzekomo rażąco niską ceną,
c. analiza przepisów i opinii prawnych,
d. pojęcie rażąco niskiej ceny:
rażąco niska cena w orzecznictwie Krajowej Izby Odwoławczej,
rażąco niska cena w orzecznictwie Sądów Okręgowych.
2. Błędy Zamawiającego sprzyjające składaniu ofert z rażąco niską ceną;
a. opis przedmiotu zamówienia,
b. warunki udziału w postępowaniu,
c. dokumenty potwierdzające spełnienie warunków udziału w postępowaniu,
d. konstruowanie wzorów umów i określanie istotnych postanowień umowy,
e. kształtowanie warunków ew. zmian umowy,
3. Etapy procedury określonej w art. 90 Ustawy Pzp.
a. uzasadnienie domniemania rażąco niskiej ceny,
b. wezwanie Wykonawcy do złożenia wyjaśnień ( zakres, forma wezwania, wyznaczenie terminu na złożenie wyjaśnień),
c. złożenie wyjaśnień przez Wykonawcę (błędy Wykonawców),
d. ocena wyjaśnień (błędy Zamawiających),
e. rozstrzygnięcie postępowania,
f. reakcje Wykonawców.
4. Zmiany w art. 90 ustawy Pzp. szczegółowa analiza zmian w weryfikacji rażąco niskiej ceny !
5. Procedura odwoławcza:
a. Odwołania na etapie postawienia zarzutu domniemania zarzutu rażąco niskiej ceny, wezwania do
b. Odwołania na etapie oceny wyjaśnień postawienia zarzutu domniemania zarzutu rażąco niskiej ceny
c. Analiza orzecznictwa Krajowej Izby Odwoławczej z uwzględnieniem najciekawszych orzeczeń.
6. Analiza zmian w postępowaniu odwoławczym i skargowych w zakresie ciężaru dowodu, że oferta nie zawiera rażąco niskiej ceny.
III. NAJCZĘSTSZE PROBLEMY ZAMAWIAJĄCYCH I WYKONAWCÓW:
W tej części szkolenia doświadczony trener - audytor pokaże jak wygląda redukcja, likwidacja, tolerancja, bądź unikanie ryzyka przy realizacji postępowań o udzielenie zamówienia publicznego.
Wybrane zagadnienia w świetle orzecznictwa Krajowej Izby Odwoławczej związane z:
1. opisem przedmiotu zamówienia
a. Znaczenie opisu przedmiotu zamówienia.
b. Zasady opisu przedmiotu zamówienia.
c. Opis przedmiotu zamówienia poprzez wskazanie wymagań funkcjonalnych.
(przykłady/rozwiązania/błędy/wyniki kontroli Prezesa UZP)
2. szacowaniem wartości zamówienia
a. szacowanie wartości zamówienia na roboty budowlane,
b. szacowanie wartości zamówienia na usługi i dostawy,
c. specyfika szacowania wartości zamówień realizowanych w ramach projektów współfinansowanych ze środków UE.
(przykłady/rozwiązania/błędy/wyniki kontroli Prezesa UZP)
3. opisem sposobu oceny spełnienia warunków udziału w postępowaniu oraz weryfikacją dokumentów podmiotowych i przedmiotowych
a. Podmiotowe warunki uczestnictwa w postępowaniu.
b. Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu
c. Dokumenty potwierdzające spełnienie warunków udziału w postępowaniu. Analiza Jednolitego Europejskiego Dokumentu Zamówień
d. Potencjał innych podmiotów.
e. Ocena dokumentów podmiotów użyczających potencjał
f. Procedura weryfikacji warunków wymaganych od Wykonawców.
g. Ocena gwarancji wadialnych
h. Grupa kapitałowa zasady weryfikacji po nowelizacji
i. Ocena ofert wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia,
j. Uzupełnienia dokumentów,
k. Wyjaśnienia treści dokumentów.
l. Wykluczenie Wykonawcy z postępowania.
(przykłady/rozwiązania/błędy/wyniki kontroli Prezesa UZP)
4. Oceną ofert:
a. Ocena formalna a ocena merytoryczna,
b. Ocena pełnomocnictw,
c. Przedłużanie terminu do składania ofert,
d. Przedłużanie terminu związania ofertą.
e. Wyjaśnienia treści ofert,
f. Oferty częściowe, oferty wariantowe,
g. Poprawa omyłek rachunkowych w obliczeniu ceny,
h. Poprawa oczywistych omyłek pisarskich,
i. Poprawa innych omyłek.
j. Opis techniczny sposobu prawidłowej oceny ofert przez komisję przetargową wzór arkusza oceny ofert,
(przykłady/rozwiązania/błędy/wyniki kontroli Prezesa UZP)
5. Odrzuceniem oferty:
a. Przesłanki odrzucenia.
b. Czynności podejmowane przez zamawiającego w związku z odrzuceniem oferty.
(przykłady/rozwiązania/błędy/wyniki kontroli Prezesa UZP)
6. Wyborem oferty najkorzystniejszej:
a. Oferty o takiej samej cenie.
b. Obowiązki zamawiającego po wyborze oferty najkorzystniejszej.
(przykłady/rozwiązania/błędy/wyniki kontroli Prezesa UZP)
7. Unieważnieniem postępowania:
a. Lista przesłanek unieważnienia.
b. Unieważnienie postępowania w sytuacji, gdy zamawiający dopuścił możliwość składania ofert częściowych.
c. Podstawa unieważnienia postępowania z braku wystarczającego pokrycia finansowego.
d. Obowiązki informacyjne zamawiającego po unieważnieniu postępowania.
(przykłady/rozwiązania/błędy/wyniki kontroli Prezesa UZP)
8. Elektronizacja zamówień publicznych.
9. Pytania zainicjowane przez uczestników - rozwiązywanie problemów.
10. Podsumowanie szkolenia, wręczenie certyfikatów i zakończenie szkolenia.
O wyborze szkoleń zamkniętych decydują liczne korzyści:
Szkolenie zamknięte jest dedykowane dokładnie określonej grupie odbiorców wywodzącej się z jednej firmy, instytucji. Naszym ekspertom pozwala to na zapoznanie się ze specyfiką Państwa pracy, kulturą organizacyjną i funkcjonującymi modelami, np. sprzedaży, marketingu czy zarządzania.
Mamy możliwość przeprowadzenia szkolenia w siedzibie Państwa firmy, instytucji.
Dopasujemy program szkolenia do ram czasowych określonych przez Państwa.
Przygotowując szkolenie zamknięte, mamy możliwość przeprowadzenia dokładnej analizy potrzeb szkoleniowych przyszłych uczestników szkolenia. Często, szczególnie przy programach szkoleniowych dedykowanych dużej liczbie pracowników, budowa programu szkoleniowego poprzedzona jest tzw.zogniskowanym wywiadem grupowym (grupa fokusowa). Wszystko po to, aby szkolenie dokładnie odpowiadało faktycznym potrzebom i oczekiwaniom uczestników.
W zależności od potrzeb i wymagań możemy wykorzystać te metody treningu, które dają największe efekty i są najbardziej odpowiednie dla danej grupy docelowej.
Podczas szkoleń zamkniętych uczestnicy pracują na realnych przykładach ze swojego życia zawodowego („business case”).
Podobne realia zawodowe uczestników umożliwiają dodatkowo wymianę doświadczeń i uczenie się uczestników od siebie nawzajem. Wymiana najlepszych praktyk sprzyja wysokiej efektywności procesu uczenia się i doskonalenia umiejętności.
Szkolenie zamknięte kończy zawsze ewaluacja, po której nasz zespół przygotowuje dla Państwa raport . Jest on punktem wyjścia do dalszych działań szkoleniowych dla danej grupy odbiorców.
Warto także dodać, że ważną korzyścią, wynikającą ze szkoleń zamkniętych, jest integracja pracowników, poprawa komunikacji w firmie i jakości współpracy zespołowej w codziennej pracy.
Uwaga! Szkolenia zamknięte realizujemy na terenie całego kraju
W przypadku szkoleń zamkniętych zakres tematyczny poszczególnych bloków może ulec zmianie, ze względu na rzeczywiste, zdiagnozowane w ramach analizy przedszkoleniowej oczekiwania pracowników i potrzeby organizacji zlecającej szkolenie. Gwarantujemy wysoką jakość merytoryczną i organizacyjną szkolenia. Aby uzyskać więcej informacji dotyczących zamkniętej formuły szkoleń prosimy o kontakt: info@szkolenia-semper.pl
lub zachęcamy do skorzystania z
formularza zapytania ofertowego.
Zachęcamy do kontaktu telefonicznego i mailowego.
Chętnie odpowiemy na wszelkie pytania:
Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER
SZKOLENIA | KONFERENCJE | DORADZTWO
ul. Libelta 1a/2
61-706 Poznań
Godziny pracy biura: Pn-Pt 08.00 - 18.00
Departament szkoleń zamkniętych:
tel. (61) 8 102 194
tel. (61) 6 115 034
tel. 508 393 926
fax. (61) 6 247 936
fax. (61) 2 786 300
projekty@szkolenia-semper.pl
www.szkolenia-semper.pl