PROPOZYCJA SZKOLENIA DEDYKOWANEGO DLA PAŃSTWA PRACOWNIKÓW:
Przetarg nieograniczony na gruncie aktualnych aktów prawnych regulujących zamówienia publiczne
- poglądowy projekt szkolenia zamkniętego:
-pracownicy wydziałów zamówień publicznych w jednostkach samorządu terytorialnego i administracji rządowej;
-specjaliści ds. zamówień publicznych zatrudnieni w jednostkach służby zdrowia, szkolnictwie, służbach mundurowych, wymiarze sprawiedliwości, ośrodkach pomocy społecznej, urzędach pracy;
-przedstawiciele jednostek samorządu terytorialnego;
-przedstawiciele administracji rządowej;
-wszystkie osoby pragnące zdobyć kompleksową i aktualną wiedzę na temat funkcjonowania przetargu nieograniczonego po nowelizacji przepisów.
Serdecznie zapraszamy do wypełnienia formularza zapytania ofertowego, aby uzyskać kompleksową ofertę: Zapytanie ofertowe
*W przypadku szkoleń zamkniętych zakres tematyczny poszczególnych bloków może ulec zmianie, ze względu na rzeczywiste, zdiagnozowane w ramach analizy przedszkoleniowej oczekiwania pracowników i potrzeby organizacji zlecającej szkolenie. Gwarantujemy wysoką jakość merytoryczną i organizacyjną szkolenia.
Przetarg nieograniczony na gruncie aktualnych aktów prawnych regulujących zamówienia publiczne
I Dzień
WPROWADZENIE
Informacja o aktualnym stanie prawnym
• Rozporządzenia wykonawcze.
• Ustawy towarzyszące stosowane w postępowaniu.
Przygotowanie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w trybie przetargu nieograniczonego.
• Komisja przetargowa – powołanie, organizacja, zakres działania.
• Zasady szacowania wartości zamówienia – kiedy należy łączyć zamówienia, szacowania zamówień powtarzających się okresowo, zamówienia udzielane w częściach, wyjątek od ogólnych zasad szacowania (art. 6a), omówienie najczęściej popełnianych błędy w szacowaniu wartości zamówień.
• Dokumentowanie przebiegu postępowania - protokół postępowania.
• Dokumentowanie prac Komisji Przetargowej.
Opracowanie ogłoszenia i Specyfikacji Istotnych warunków zamówienia :
• Opis przedmiotu zamówienia – aspekty społeczne, środowiskowe, znaki towarowe, nazwy własne, opis równoważności, - omówienie przykładowych rozwiązań, prawo opcji, Stosowanie nazw własnych w opisie przedmiotu zamówienia, obowiązek określenia wymagań dot. zatrudnienia na podstawie umowy o pracę.
ZADANIE PRAKTYCZNE – przygotowanie opisu przedmiotu zamówienia.
• Zasady formułowania prawidłowego opisu sposobu spełniania warunków udziału w postępowaniu, i sposobu dokumentowania ich spełnienia, omówienie przykładów nieprawidłowości w świetle wyników kontroli Urzędu Zamówień Publicznych, oraz poprawnych propozycje zapisów.
ZADANIE PRAKTYCZNE – przygotowanie opisu warunków udziału oraz sposobu dokumentowania ich spełnienia
• Okoliczności skutkujące wykluczeniem z postępowania : - ustawowe i fakultatywne.
• Zasady udziału w postępowaniu wykonawców ubiegający się wspólnie o zamówienie.
• Korzystanie z potencjału udostępnionego w celu wykazania spełnienia warunków.
• Zasady opisywania kryteriów, kiedy można stosować kryteria podmiotowe (dotyczące wykonawcy), kiedy cena jednostkowa może być kryterium? Omówienie przykładowych kryteriów na roboty budowlane, dostawy.
• Wadium- formy, termin wnoszenia.
• Podwykonawstwo.
• Sposób przygotowania oferty – dokumenty składane wraz z ofertą.
• Nowe elementy w treści ogłoszenia o zamówieniu.
• Terminy składania ofert.
• Zmiana i wycofanie oferty – zasady postępowania.
• Zabezpieczenie należytego wykonania umowy.
II Dzień
Wszczęcie postępowania i jego prowadzenie
• Publikacja ogłoszenia o zamówieniu.
• Udzielanie wyjaśnień treści SIWZ .
• Zmiana treści SIWZ.
• Składanie i Otwarcie ofert – publikacja informacji o otwartych ofertach.
• Schemat prowadzenia badanie wstępnego ofert - procedura odwrócona i klasyczna – różnice, wady i zalety, badanie rażąco niskiej ceny, poprawianie omyłek w treści oferty, przesłanki odrzucenia oferty.
ZADANIE PRAKTYCZNE – analiza ofert
• Badanie oferty „ocenionej jako najkorzystniejsza” - uzupełnienie dokumentów, – kiedy wzywać do uzupełnienia, wyjaśnienie treści oferty, zastrzeżenie tajemnicy przedsiębiorstwa.
ZADANIE PRAKTYCZNE – analiza przypadków zastrzeżenia tajemnicy przedsiębiorstwa w dokumentach przekazanych przez wykonawcę.
• Wybór najkorzystniejszej oferty.
• Informacja o wyborze oferty – publikacja.
• Termin podpisania umowy.
• Ogłoszenie o udzieleniu zamówienia - nowe elementy w treści.
Umowy o zamówienie publiczne
• Wzór umowy a istotne postanowienia – kiedy stosować.
• Wprowadzenia zmian istotnych i nieistotnych kiedy można aneksować a kiedy jest to zabronione.
ZADANIE PRAKTYCZNE – analiza umów – czy prawidłowo sformułowano zapisy dot. zmian.
• Unieważnienie umowy.
• Rozwiązanie umowy.
• Podwykonawstwo w umowie – wypłata bezpośrednia wynagrodzenia podwykonawcy.
Środki ochrony prawnej
• Podmioty uprawnione do wnoszenia odwołań.
• Działania Zamawiającego po wniesieniu odwołania.
• Odpowiedź na odwołanie – możliwość umorzenia postępowania.
ZADANIE PRAKTYCZNE - Symulacja posiedzenia i rozprawy przed Krajową Izbą Odwoławczą – uczestnicy przedstawią zarzuty i dokonają rozstrzygnięcia odwołania.
Elektronizacja zamówień publicznych
O wyborze szkoleń zamkniętych decydują liczne korzyści:
Szkolenie zamknięte jest dedykowane dokładnie określonej grupie odbiorców wywodzącej się z jednej firmy, instytucji. Naszym ekspertom pozwala to na zapoznanie się ze specyfiką Państwa pracy, kulturą organizacyjną i funkcjonującymi modelami, np. sprzedaży, marketingu czy zarządzania.
Mamy możliwość przeprowadzenia szkolenia w siedzibie Państwa firmy, instytucji.
Dopasujemy program szkolenia do ram czasowych określonych przez Państwa.
Przygotowując szkolenie zamknięte, mamy możliwość przeprowadzenia dokładnej analizy potrzeb szkoleniowych przyszłych uczestników szkolenia. Często, szczególnie przy programach szkoleniowych dedykowanych dużej liczbie pracowników, budowa programu szkoleniowego poprzedzona jest tzw.zogniskowanym wywiadem grupowym (grupa fokusowa). Wszystko po to, aby szkolenie dokładnie odpowiadało faktycznym potrzebom i oczekiwaniom uczestników.
W zależności od potrzeb i wymagań możemy wykorzystać te metody treningu, które dają największe efekty i są najbardziej odpowiednie dla danej grupy docelowej.
Podczas szkoleń zamkniętych uczestnicy pracują na realnych przykładach ze swojego życia zawodowego („business case”).
Podobne realia zawodowe uczestników umożliwiają dodatkowo wymianę doświadczeń i uczenie się uczestników od siebie nawzajem. Wymiana najlepszych praktyk sprzyja wysokiej efektywności procesu uczenia się i doskonalenia umiejętności.
Szkolenie zamknięte kończy zawsze ewaluacja, po której nasz zespół przygotowuje dla Państwa raport . Jest on punktem wyjścia do dalszych działań szkoleniowych dla danej grupy odbiorców.
Warto także dodać, że ważną korzyścią, wynikającą ze szkoleń zamkniętych, jest integracja pracowników, poprawa komunikacji w firmie i jakości współpracy zespołowej w codziennej pracy.
Uwaga! Szkolenia zamknięte realizujemy na terenie całego kraju
W przypadku szkoleń zamkniętych zakres tematyczny poszczególnych bloków może ulec zmianie, ze względu na rzeczywiste, zdiagnozowane w ramach analizy przedszkoleniowej oczekiwania pracowników i potrzeby organizacji zlecającej szkolenie. Gwarantujemy wysoką jakość merytoryczną i organizacyjną szkolenia. Aby uzyskać więcej informacji dotyczących zamkniętej formuły szkoleń prosimy o kontakt: info@szkolenia-semper.pl
lub zachęcamy do skorzystania z
formularza zapytania ofertowego.
Zachęcamy do kontaktu telefonicznego i mailowego.
Chętnie odpowiemy na wszelkie pytania:
Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER
SZKOLENIA | KONFERENCJE | DORADZTWO
ul. Libelta 1a/2
61-706 Poznań
Godziny pracy biura: Pn-Pt 08.00 - 18.00
Departament szkoleń zamkniętych:
tel. (61) 8 102 194
tel. (61) 6 115 034
tel. 508 393 926
fax. (61) 6 247 936
fax. (61) 2 786 300
projekty@szkolenia-semper.pl
www.szkolenia-semper.pl