Strona główna Finanse publiczne KONTROLA ZARZĄDCZA I ZARZĄDZANIE RYZYKIEM

KONTROLA ZARZĄDCZA I ZARZĄDZANIE RYZYKIEM

Szkolenia zamknięte w zakresie: KONTROLI ZARZĄDCZEJ I ZARZĄDZANIA RYZYKIEM

Kontrola zarządcza i zarządzanie ryzykiem - poglądowy projekt szkolenia zamkniętego:

Grupa docelowa:

Szkolenie przeznaczone jest dla osób, które uczestniczą lub będą uczestniczyć w procesie wdrażania systemu kontroli zarządczej w danej jednostce. Grupą docelową jest więc zarówno kierownictwo jak I główni księgowi, audytorzy wewnętrzni i kontrolerzy oraz pozostali pracownicy odpowiedzialni za gospodarkę finansową oraz procedury kontrolne w instytucji.

Poglądowy program szkolenia*:

*W przypadku szkoleń zamkniętych zakres tematyczny poszczególnych bloków może ulec zmianie, ze względu na rzeczywiste, zdiagnozowane w ramach analizy przedszkoleniowej oczekiwania pracowników i potrzeby organizacji zlecającej szkolenie. Gwarantujemy wysoką jakość merytoryczną i organizacyjną szkolenia.

1. Kontrola zarządcza jako narzędzie kierowania jednostką sektora finansów publicznych.

2. Prawne podstawy kontroli zarządczej.

3. Obszary kontroli zarządczej zgodnie z ustawą o finansach publicznych oraz "standardami kontroli zarządczej w jednostkach sektora finansów publicznych" określonymi przez ministra finansów.

4. Obszary kontroli zarządczej w zakresie środowiska wewnętrznego jednostki:

a. przestrzeganie wartości etycznych

b. kompetencje zawodowe

c. struktura organizacyjna

d. delegowanie uprawnień.

5. Obszary kontroli zarządczej w zakresie celów:

a. określenie celu istnienia jednostki (misji)

b. system określania i wyznaczania celów i zadań jednostki.

6. Obszary kontroli zarządczej w zakresie zarządzania ryzykiem:

a. identyfikacja ryzyka

b. analiza ryzyka

c. reakcja na ryzyk.

7. Mechanizmy kontroli jako odpowiedź na konkretne ryzyk:

a. dokumentowanie systemu kontroli zarządczej

b. sprawowanie nadzoru

c. ciągłość działalności

d. ochrona zasobów

e.szczegółowe mechanizmy kontroli dotyczące operacji finansowych i gospodarczych obejmujące m.in. rzetelne i pełne dokumentowanie i rejestrowanie operacji finansowych i gospodarczych, zatwierdzanie (autoryzację) operacji finansowych przez kierownika jednostki lub osoby przez niego upoważnione, podział kluczowych obowiązków, weryfikacja operacji finansowych i gospodarczych przed i po realizacji

f. mechanizmy kontroli dotyczące systemów informatycznych.

8. Obszary kontroli zarządczej w zakresie informacji i komunikacji:

a. pozyskiwanie i weryfikacja bieżących informacji

b. komunikacja wewnętrzna

c. komunikacja zewnętrzna.

9. Obszary kontroli zarządczej w zakresie monitorowania i samooceny:

a. system monitorowania realizacji wyznaczonych celów i zadań

b. ocena systemu kontroli zarządczej przez osoby zarządzające i pracowników jednostki

c. ocena kontroli zarządczej przez audytora wewnętrznego

d.źródła informacji o stanie kontroli zarządcze.

10. Osoby odpowiedzialne za zapewnienie funkcjonowania adekwatnej, skutecznej i efektywnej kontroli zarządczej:

a. na poziomie kontroli jednostki sektora finansów publicznych (tzw. I poziom kontroli dotyczący wszystkich jednostek organizacyjnych)

b.na poziomie działu administracji rządowej i jednostki samorządu terytorialnego (tzw. II poziom kontroli).

11. Proces realizacji kontroli zarządczej

a. obowiązki kierownika jednostki, głównego księgowego, kierownika, działu/referatu i poszczególnych pracowników

b. dokumentacja kontroli zarządczej (procedury wewnętrzne, instrukcje, wytyczne, dokumenty określające zakres obowiązków, uprawnień i odpowiedzialności pracowników i inne dokumenty wewnętrzne

c. oświadczenie o stanie kontroli zarządczej

d.sposoby ujęcia kontroli zarządczej w regulaminie organizacyjnym jednostki i innych aktach kierownictwa wewnętrznego.

12. Ocena kontroli zarządczej przez instytucje kontroli zewnętrznej (NIK, RIO):

a.najczęstsze błędy w zakresie kontroli zarządczej (wewnętrznej)

b. typowe zalecenia pokontrolne dotyczące kontroli zarządczej.

13. Odpowiedzialność za naruszenie dyscypliny finansów publicznych powstałe wskutek zaniedbania lub niewypełnienia obowiązków w zakresie kontroli zarządczej.

14. Międzynarodowe standardy kontroli zarządcze:

a. COSO II

b. INTOSAI

c. standardy Komisji Europejskiej (the Revised Internal Control Standard for Effective Management SEC.

Dlaczego szkolenie w formule zamkniętej?
    O wyborze szkoleń zamkniętych decydują liczne korzyści:
    ?Szkolenie zamknięte jest dedykowane dokładnie określonej grupie odbiorców wywodzącej się z jednej firmy, instytucji. Naszym ekspertom pozwala to na zapoznanie się ze specyfiką Państwa pracy, kulturą organizacyjną i funkcjonującymi modelami, np. sprzedaży, marketingu czy zarządzania.
    ?Mamy możliwość przeprowadzenia szkolenia w siedzibie Państwa firmy, instytucji.
    ?Dopasujemy program szkolenia do ram czasowych określonych przez Państwa.
    ?Przygotowując szkolenie zamknięte, mamy możliwość przeprowadzenia dokładnej analizy potrzeb szkoleniowych przyszłych uczestników szkolenia. Często, szczególnie przy programach szkoleniowych dedykowanych dużej liczbie pracowników, budowa programu szkoleniowego poprzedzona jest tzw.zogniskowanym wywiadem grupowym (grupa fokusowa). Wszystko po to, aby szkolenie dokładnie odpowiadało faktycznym potrzebom i oczekiwaniom uczestników.
    ?W zależności od potrzeb i wymagań możemy wykorzystać te metody treningu, które dają największe efekty i są najbardziej odpowiednie dla danej grupy docelowej.
    ?Podczas szkoleń zamkniętych uczestnicy pracują na realnych przykładach ze swojego życia zawodowego („business case”).
    ?Podobne realia zawodowe uczestników umożliwiają dodatkowo wymianę doświadczeń i uczenie się uczestników od siebie nawzajem. Wymiana najlepszych praktyk sprzyja wysokiej efektywności procesu uczenia się i doskonalenia umiejętności.
    ?Szkolenie zamknięte kończy zawsze ewaluacja, po której nasz zespół przygotowuje dla Państwa raport . Jest on punktem wyjścia do dalszych działań szkoleniowych dla danej grupy odbiorców.
    ?Warto także dodać, że ważną korzyścią, wynikającą ze szkoleń zamkniętych, jest integracja pracowników, poprawa komunikacji w firmie i jakości współpracy zespołowej w codziennej pracy.

Uwaga! Szkolenia zamknięte realizujemy na terenie całego kraju



Kontakt w sprawie szkolenia zamkniętego:

W przypadku szkoleń zamkniętych zakres tematyczny poszczególnych bloków może ulec zmianie, ze względu na rzeczywiste, zdiagnozowane w ramach analizy przedszkoleniowej oczekiwania pracowników i potrzeby organizacji zlecającej szkolenie. Gwarantujemy wysoką jakość merytoryczną i organizacyjną szkolenia. Aby uzyskać więcej informacji dotyczących zamkniętej formuły szkoleń prosimy o kontakt: info@szkolenia-semper.pl lub zachęcamy do skorzystania z formularza zapytania ofertowego.

Departament szkoleń zamkniętych:

Zachęcamy do kontaktu telefonicznego i mailowego.
Chętnie odpowiemy na wszelkie pytania:

Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER
ul. Żmigrodzka 41/49
60-171 Poznań
alt

Godziny pracy biura: Pn-Pt 07.30 - 18.00

Departament szkoleń zamkniętych:
tel. (61) 8 102 194
tel. (61) 6 115 034
tel. 508 393 926
fax. (61) 6 247 936
fax. (61) 2 786 300

projekty@szkolenia-semper.pl
www.szkolenia-semper.pl


W przypadku potrzeby przeszkolenia 1-5 pracowników zachęcamy do zapoznania się z propozycjami szkoleń otwartych:

Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji
Wszystkie prawa zastrzeżone © 2009-2024 SZKOLENIA-SEMPER.PL
SEMPER ul. Libelta 1a/2 61-706 Poznań
Nasze oddziały: Szkolenia Wrocław | Szkolenia Warszawa | Szkolenia Kraków | Szkolenia Zakopane | Szkolenia Poznań | Szkolenia Gdańsk
Zamów Voucher
na szkolenie
Zadaj pytanie
w sprawie szkolenia
Szkolenia online
terminy webinarów
Porady prawne
już od 100 zł