PROPOZYCJA SZKOLENIA DEDYKOWANEGO DLA PAŃSTWA PRACOWNIKÓW:
Skargi, wnioski i petycje w ogólnym postępowaniu administracyjnym – warsztaty praktyczne.
- poglądowy projekt szkolenia zamkniętego:
Szkolenie jest skierowane do pracowników jednostek publicznych, administracji rządowej i samorządowej pragnących doskonalić kompetencje w zasadniczym obszarze ich pracy.
Serdecznie zapraszamy do wypełnienia formularza zapytania ofertowego, aby uzyskać kompleksową ofertę: Zapytanie ofertowe
*W przypadku szkoleń zamkniętych zakres tematyczny poszczególnych bloków może ulec zmianie, ze względu na rzeczywiste, zdiagnozowane w ramach analizy przedszkoleniowej oczekiwania pracowników i potrzeby organizacji zlecającej szkolenie. Gwarantujemy wysoką jakość merytoryczną i organizacyjną szkolenia.
Skargi, wnioski i petycje w ogólnym postępowaniu administracyjnym – warsztaty praktyczne.
Część I - Petycje
Petycja a wniosek, skarga
Przedmiot petycji
Prawo do składnia petycji
Forma i treść petycji
Adresaci petycji
Rozpatrywanie petycji
• badanie treści pisma
• publikowanie petycji na stronie internetowej urzędu
• termin rozpatrzenia petycji
• skutki przekroczenia terminu do rozpatrzenia petycji
• pozostawienie petycji bez rozpatrzenia
• sposób załatwienia petycji
Odpowiednie stosowanie KPA przy rozpatrywaniu petycji
Petycja wielokrotna
Informowanie o petycjach
Część II – Wnioski i skargi
Wniosek - przedmiot wniosku
Prawo do składania wniosków
Forma i treść wniosku
Adresaci wniosków – właściwość organów
Rozpatrywanie wniosków
• badanie treści pisma
• badanie właściwości organu
• termin rozpatrzenia wniosku
• skutki przekroczenia terminu rozpatrzenia wniosku
• pozostawienie wniosku bez rozpatrzenia
• sposób załatwienia wniosku
• prawo do złożenia skargi
Skarga - przedmiot skargi
Prawo do składania skarg
Organy właściwe do rozpatrywania skarg
Rodzaje skarg
• skarga w sprawie indywidualnej
• skarga w toku postępowania
• skarga po zakończeniu postępowania
Forma i treść skargi
Rozpatrywanie skarg
• badanie treści pisma
• badanie właściwości organu
• termin rozpatrzenia skargi
• skutki przekroczenia terminu rozpatrzenia skargi
• sposób załatwienia skargi
Ponowne złożenie skargi
Ochrona osób składających wnioski lub skargi
Udział prasy i organizacji społecznych
Nadzór i kontrola nad przyjmowaniem i załatwianiem skarg i wniosków.
O wyborze szkoleń zamkniętych decydują liczne korzyści:
Szkolenie zamknięte jest dedykowane dokładnie określonej grupie odbiorców wywodzącej się z jednej firmy, instytucji. Naszym ekspertom pozwala to na zapoznanie się ze specyfiką Państwa pracy, kulturą organizacyjną i funkcjonującymi modelami, np. sprzedaży, marketingu czy zarządzania.
Mamy możliwość przeprowadzenia szkolenia w siedzibie Państwa firmy, instytucji.
Dopasujemy program szkolenia do ram czasowych określonych przez Państwa.
Przygotowując szkolenie zamknięte, mamy możliwość przeprowadzenia dokładnej analizy potrzeb szkoleniowych przyszłych uczestników szkolenia. Często, szczególnie przy programach szkoleniowych dedykowanych dużej liczbie pracowników, budowa programu szkoleniowego poprzedzona jest tzw.zogniskowanym wywiadem grupowym (grupa fokusowa). Wszystko po to, aby szkolenie dokładnie odpowiadało faktycznym potrzebom i oczekiwaniom uczestników.
W zależności od potrzeb i wymagań możemy wykorzystać te metody treningu, które dają największe efekty i są najbardziej odpowiednie dla danej grupy docelowej.
Podczas szkoleń zamkniętych uczestnicy pracują na realnych przykładach ze swojego życia zawodowego („business case”).
Podobne realia zawodowe uczestników umożliwiają dodatkowo wymianę doświadczeń i uczenie się uczestników od siebie nawzajem. Wymiana najlepszych praktyk sprzyja wysokiej efektywności procesu uczenia się i doskonalenia umiejętności.
Szkolenie zamknięte kończy zawsze ewaluacja, po której nasz zespół przygotowuje dla Państwa raport . Jest on punktem wyjścia do dalszych działań szkoleniowych dla danej grupy odbiorców.
Warto także dodać, że ważną korzyścią, wynikającą ze szkoleń zamkniętych, jest integracja pracowników, poprawa komunikacji w firmie i jakości współpracy zespołowej w codziennej pracy.
Uwaga! Szkolenia zamknięte realizujemy na terenie całego kraju
W przypadku szkoleń zamkniętych zakres tematyczny poszczególnych bloków może ulec zmianie, ze względu na rzeczywiste, zdiagnozowane w ramach analizy przedszkoleniowej oczekiwania pracowników i potrzeby organizacji zlecającej szkolenie. Gwarantujemy wysoką jakość merytoryczną i organizacyjną szkolenia. Aby uzyskać więcej informacji dotyczących zamkniętej formuły szkoleń prosimy o kontakt: info@szkolenia-semper.pl
lub zachęcamy do skorzystania z
formularza zapytania ofertowego.
Zachęcamy do kontaktu telefonicznego i mailowego.
Chętnie odpowiemy na wszelkie pytania:
Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER
SZKOLENIA | KONFERENCJE | DORADZTWO
ul. Libelta 1a/2
61-706 Poznań
Godziny pracy biura: Pn-Pt 08.00 - 18.00
Departament szkoleń zamkniętych:
tel. (61) 8 102 194
tel. (61) 6 115 034
tel. 508 393 926
fax. (61) 6 247 936
fax. (61) 2 786 300
projekty@szkolenia-semper.pl
www.szkolenia-semper.pl