Strona główna Szkolenia zamkniete dla administracji Promocja miast i regionów w praktyce

Promocja miast i regionów w praktyce

PROPOZYCJA SZKOLENIA DEDYKOWANEGO DLA PAŃSTWA PRACOWNIKÓW:

Promocja miast i regionów w praktyce
- poglądowy projekt szkolenia zamkniętego:

Grupa docelowa:
Przedstawiciele jednostek samorządu terytorialnego, Dyrektorzy departamentów promocji miast i regionów, specjaliści ds. PR, specjaliści ds. Marketingu i Promocji miast i regionów, pracownicy wydziałów promocji w samorządach miast, gmin i regionów, rzecznicy prasowi instytucji publicznych oraz wszystkie osoby zainteresowane omawianą podczas szkolenia tematyką.

 

Serdecznie zapraszamy do wypełnienia formularza zapytania ofertowego, aby uzyskać kompleksową ofertę: Zapytanie ofertowe


Poglądowy program szkolenia*:
*W przypadku szkoleń zamkniętych zakres tematyczny poszczególnych bloków może ulec zmianie, ze względu na rzeczywiste, zdiagnozowane w ramach analizy przedszkoleniowej oczekiwania pracowników i potrzeby organizacji zlecającej szkolenie. Gwarantujemy wysoką jakość merytoryczną i organizacyjną szkolenia.

Promocja miast i regionów w praktyce

1. Wstęp
-Przedstawienie trenera prowadzącego, podanie tematu i zagadnień
-Określenie celów szkoleniowych,
-Przedstawienie uczestników, zapoznanie z oczekiwaniami
-Logistyka szkolenia: czasokres, przerwy,
-Ćwiczenie wprowadzające w temat, dyskusja i podsumowanie

2. Rozwinięcie określenia: marketing terytorialny
-Pojęcie marketingu terytorialnego
-Miejsce promocji w strukturach regionu
-Superprodukt, megaprodukt – określenie miasta/regionu/miejsca
-Do kogo kierujemy przekaz marketingowy, do jakich grup, segmentów – końcowi zainteresowani wizerunkiem i promocją,
-Strategia promocji miast i regionów

3. Promocja regionu jako część wchodząca w skład marketingu terytorialnego
-Konkurencyjność regionów i jego wpływ na efekt końcowy kampanii
promocyjnej – czynniki konkurencyjności
-Walory regionu/miejsca
-Skuteczność działań promocyjnych , a istniejąca misja i strategia
-Marketing mix w ujęciu budowania promocji i wizerunku regionu/powiatu/województwa
-Aktualny wizerunek regionu/miasta
-Etapu kształtowania wizerunku regionu/terytorium
-Istniejące opinie, poglądy, stereotypy i uprzedzenia na temat regionu i jego atrakcyjności
-Etapy procesu promocji i budowania wizerunku

4. Kryterium funkcji jaką pełni region wobec otoczenia biznesowo-turystycznego
-Narzędzia kształtowania wizerunku w odniesieniu do otoczenia
-Elementy materialne i niematerialne regionu/okolicy
-Marketing mix, a promocja regionu, elementy marketingu mix
-Marketing terytorialny, a lokalny system polityczno-gospodarczy

5. Wizerunek jako efekt podejmowanych działań promocyjnych w regionie
-Istniejący w świadomości odbiorców wizerunek regionu
-Różnice pomiędzy tożsamością, a wizerunkiem
-Kształtowanie wizerunku
-Odbiorcy działań promocyjnych w regionie, a jego wizerunek w ich oczach

6. Charakterystyka grup odbiorców działań promocyjnych
-Kryteria wyboru adresatów promocji
-Działania promocyjne skierowane do mieszkańców regionu
-Cele działań promocyjnych nakierowanych na turystów
-Cele działań promocyjnych nakierowanych na inwestorów, instytucje, organizacje
-Instrumenty promocyjne – kreatywność i innowacyjność w cenie! (hasło, logo, flaga, kolorystyka, idea) - „Dla każdego coś trafnego, potrzebnego i miłego”

7. Budowa kampanii promocyjnej, strategii promocji dla regionu/terenu, sposoby i kanały komunikacyjne
-Zaprojektowanie założeń
-Cele strategiczne – od czego zacząć?
-Przygotowanie planu marketingowego
-Region jako marka, identyfikator, skojarzenia
-Ustalenie harmonogramu pracy i zasobów ludzkich i materiałowych

8. Badania fokusowe, panele, media i inne instrumenty głoszące: „dobra nowinę” o regionie i mieście.
-Niestandardowe instrumenty, metody i sposoby promocji (nowe usługi, nowe produkty, nowe sposoby
-Pomiar rezultatów kampanii promocyjnej regionu/miasta
-Monitoring zaplanowanych i realizowanych działań cząstkowych
-Przełożenie działań i wykorzystanie instrumentów na korzyści dla mieszkańców, inwestorów i turystów w regionie

9. Część warsztatowa
-Najlepsze praktyki z regionów, miast i gmin.

Metody warsztatowe:

• Analizy przypadków
• Ćwiczenia w parach
• Gry zespołowe
• Dyskusje moderowane
• „Burza mózgów”
• Metody rozwiązywania problemów wykorzystane w odniesieniu do tematu
• Mini wykład
• Pytania i odpowiedzi

Dlaczego szkolenie w formule zamkniętej?
    O wyborze szkoleń zamkniętych decydują liczne korzyści:
     
    Szkolenie zamknięte jest dedykowane dokładnie określonej grupie odbiorców wywodzącej się z jednej firmy, instytucji. Naszym ekspertom pozwala to na zapoznanie się ze specyfiką Państwa pracy, kulturą organizacyjną i funkcjonującymi modelami, np. sprzedaży, marketingu czy zarządzania.
     
    Mamy możliwość przeprowadzenia szkolenia w siedzibie Państwa firmy, instytucji.
     
    Dopasujemy program szkolenia do ram czasowych określonych przez Państwa.
     
    Przygotowując szkolenie zamknięte, mamy możliwość przeprowadzenia dokładnej analizy potrzeb szkoleniowych przyszłych uczestników szkolenia. Często, szczególnie przy programach szkoleniowych dedykowanych dużej liczbie pracowników, budowa programu szkoleniowego poprzedzona jest tzw.zogniskowanym wywiadem grupowym (grupa fokusowa). Wszystko po to, aby szkolenie dokładnie odpowiadało faktycznym potrzebom i oczekiwaniom uczestników.
     
    W zależności od potrzeb i wymagań możemy wykorzystać te metody treningu, które dają największe efekty i są najbardziej odpowiednie dla danej grupy docelowej.
     
    Podczas szkoleń zamkniętych uczestnicy pracują na realnych przykładach ze swojego życia zawodowego („business case”).
     
    Podobne realia zawodowe uczestników umożliwiają dodatkowo wymianę doświadczeń i uczenie się uczestników od siebie nawzajem. Wymiana najlepszych praktyk sprzyja wysokiej efektywności procesu uczenia się i doskonalenia umiejętności.
     
    Szkolenie zamknięte kończy zawsze ewaluacja, po której nasz zespół przygotowuje dla Państwa raport . Jest on punktem wyjścia do dalszych działań szkoleniowych dla danej grupy odbiorców.
     
    Warto także dodać, że ważną korzyścią, wynikającą ze szkoleń zamkniętych, jest integracja pracowników, poprawa komunikacji w firmie i jakości współpracy zespołowej w codziennej pracy.

Uwaga! Szkolenia zamknięte realizujemy na terenie całego kraju


Kontakt w sprawie szkolenia zamkniętego:

W przypadku szkoleń zamkniętych zakres tematyczny poszczególnych bloków może ulec zmianie, ze względu na rzeczywiste, zdiagnozowane w ramach analizy przedszkoleniowej oczekiwania pracowników i potrzeby organizacji zlecającej szkolenie. Gwarantujemy wysoką jakość merytoryczną i organizacyjną szkolenia. Aby uzyskać więcej informacji dotyczących zamkniętej formuły szkoleń prosimy o kontakt: info@szkolenia-semper.pl lub zachęcamy do skorzystania z formularza zapytania ofertowego.

Departament szkoleń zamkniętych:
Zachęcamy do kontaktu telefonicznego i mailowego.
Chętnie odpowiemy na wszelkie pytania:


Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER
SZKOLENIA | KONFERENCJE | DORADZTWO
ul. Libelta 1a/2
61-706 Poznań


Godziny pracy biura: Pn-Pt 08.00 - 18.00
Departament szkoleń zamkniętych:
tel. (61) 8 102 194
tel. (61) 6 115 034
tel. 508 393 926
fax. (61) 6 247 936
fax. (61) 2 786 300

projekty@szkolenia-semper.pl
www.szkolenia-semper.pl


W przypadku potrzeby przeszkolenia 1-5 pracowników zachęcamy do zapoznania się z propozycjami szkoleń otwartych:

Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji
Wszystkie prawa zastrzeżone © 2009-2024 SZKOLENIA-SEMPER.PL
SEMPER ul. Libelta 1a/2 61-706 Poznań
Nasze oddziały: Szkolenia Wrocław | Szkolenia Warszawa | Szkolenia Kraków | Szkolenia Zakopane | Szkolenia Poznań | Szkolenia Gdańsk
Zamów Voucher
na szkolenie
Zadaj pytanie
w sprawie szkolenia
Szkolenia online
terminy webinarów
Porady prawne
już od 100 zł