PROPOZYCJA SZKOLENIA DEDYKOWANEGO DLA PAŃSTWA PRACOWNIKÓW:
Metody oceny, weryfikacji i wyboru dostawców
- poglądowy projekt szkolenia zamkniętego:
Szkolenie zostało zaprojektowane z myślą o osobach, którym zależy na zoptymalizowaniu procesów zakupowych w organizacji.
W szczególności do udziału w warsztatach zachęcamy:
-kadrę zarządzającą,
-menedżerów ds. logistyki,
-menedżerów i specjalistów ds. zakupów,
-negocjatorów,
-osoby zainteresowane tematem wyboru i współpracy z dostawcami.
Serdecznie zapraszamy do wypełnienia formularza zapytania ofertowego, aby uzyskać kompleksową ofertę: Zapytanie ofertowe
*W przypadku szkoleń zamkniętych zakres tematyczny poszczególnych bloków może ulec zmianie, ze względu na rzeczywiste, zdiagnozowane w ramach analizy przedszkoleniowej oczekiwania pracowników i potrzeby organizacji zlecającej szkolenie. Gwarantujemy wysoką jakość merytoryczną i organizacyjną szkolenia.
Metody oceny, weryfikacji i wyboru dostawców
Wstęp:
• Przywitanie
• Podanie tematu, zagadnień i logistyki szkolenia
• Przedstawienie Uczestników i ich oczekiwań
• Ćwiczenie wprowadzające w temat
1. Wprowadzenie:
• Nauki badające i rozwiązujące zagadnienia związane
z zaopatrzeniem
• Zarys podstawowych pojęć z obszaru zaopatrzenia przedsiębiorstwa produkcyjnego:
- strategie zaopatrzenia
- rodzaje zakupów
- plan zakupów – planowanie a przewidywanie
• Miejsce i rola zaopatrzenia w przedsiębiorstwie.
2. Zasady heurystyczne budowania zindywidualizowanych metod badawczych zaopatrzenia w przedsiębiorstwie produkcyjnym:
• Metody badawcze dla fazy wstępnej procesu „AIDA” zaopatrzenia
a) określenie potrzeb i możliwości odbiorcy
- siła przetargowa
- SWOT, Analiza Strukturalna;
• Wpływ kosztów na metodykę wyboru dostawców
a) badanie potrzeb i możliwości dostawcy
- siła przetargowa
- SWOT, pozycjonowanie, portfel dostawców
- koszt gromadzenia, utrzymania
- funkcje przewidywalnych kosztów współpracy z dostawcami
- obliczanie prawdopodobieństwa wystąpienia zakłóceń we
współpracy z potencjalnym dostawcą ze względu na jego
lokalizację i inne cechy,
b) warsztaty;
• Koncepcje i metody dla fazy realizacji, controlingu, decyzji
a) weryfikacja jakości działania i współpracy z wybranym
dostawcą – ABC, XYZ, wskaźniki poziomu obsługi klienta (wg projektu
b) system motywacyjny dla dostawców
c) konflikty kosztów a ich optymalizacja
d) triki logistyczne
e) ECR – koncepcja i jej wpływ na strategie zaopatrzeniowe:
- tabele punktowe
- metody algorytmiczne USK (ustalenia stopnia kooperacji)
- zjawisko łagodnej siły
- bariery wejścia, wyjścia
f) procesy towarzyszące zaopatrzeniu
- kooperacja – szerokość, głębokość
- integracja – w pionie, wstecz, w przód
- fuzja – metoda interaktywna kolejnych przybliżeń
g) rozwiązania ratunkowe
h) Warsztaty
• Koncepcje i metody ustalania momentu końca współpracy
3. Negocjacje z dostawcami
• przygotowanie do negocjacji
• kiedy nie negocjować?
• Etapy negocjacji
• Strategie i techniki negocjacyjne
• Impas w negocjacjach,
• Manipulacje i gry wokół ceny
• warsztaty.
Zakończenie
• Podsumowanie warsztatów
• Przypomnienie najważniejszych zagadnień
• Wnioski i podsumowanie
• Zadanie do wykonania
• Wręczenie certyfikatów.
O wyborze szkoleń zamkniętych decydują liczne korzyści:
Szkolenie zamknięte jest dedykowane dokładnie określonej grupie odbiorców wywodzącej się z jednej firmy, instytucji. Naszym ekspertom pozwala to na zapoznanie się ze specyfiką Państwa pracy, kulturą organizacyjną i funkcjonującymi modelami, np. sprzedaży, marketingu czy zarządzania.
Mamy możliwość przeprowadzenia szkolenia w siedzibie Państwa firmy, instytucji.
Dopasujemy program szkolenia do ram czasowych określonych przez Państwa.
Przygotowując szkolenie zamknięte, mamy możliwość przeprowadzenia dokładnej analizy potrzeb szkoleniowych przyszłych uczestników szkolenia. Często, szczególnie przy programach szkoleniowych dedykowanych dużej liczbie pracowników, budowa programu szkoleniowego poprzedzona jest tzw.zogniskowanym wywiadem grupowym (grupa fokusowa). Wszystko po to, aby szkolenie dokładnie odpowiadało faktycznym potrzebom i oczekiwaniom uczestników.
W zależności od potrzeb i wymagań możemy wykorzystać te metody treningu, które dają największe efekty i są najbardziej odpowiednie dla danej grupy docelowej.
Podczas szkoleń zamkniętych uczestnicy pracują na realnych przykładach ze swojego życia zawodowego („business case”).
Podobne realia zawodowe uczestników umożliwiają dodatkowo wymianę doświadczeń i uczenie się uczestników od siebie nawzajem. Wymiana najlepszych praktyk sprzyja wysokiej efektywności procesu uczenia się i doskonalenia umiejętności.
Szkolenie zamknięte kończy zawsze ewaluacja, po której nasz zespół przygotowuje dla Państwa raport . Jest on punktem wyjścia do dalszych działań szkoleniowych dla danej grupy odbiorców.
Warto także dodać, że ważną korzyścią, wynikającą ze szkoleń zamkniętych, jest integracja pracowników, poprawa komunikacji w firmie i jakości współpracy zespołowej w codziennej pracy.
Uwaga! Szkolenia zamknięte realizujemy na terenie całego kraju
W przypadku szkoleń zamkniętych zakres tematyczny poszczególnych bloków może ulec zmianie, ze względu na rzeczywiste, zdiagnozowane w ramach analizy przedszkoleniowej oczekiwania pracowników i potrzeby organizacji zlecającej szkolenie. Gwarantujemy wysoką jakość merytoryczną i organizacyjną szkolenia. Aby uzyskać więcej informacji dotyczących zamkniętej formuły szkoleń prosimy o kontakt: info@szkolenia-semper.pl
lub zachęcamy do skorzystania z
formularza zapytania ofertowego.
Zachęcamy do kontaktu telefonicznego i mailowego.
Chętnie odpowiemy na wszelkie pytania:
Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER
SZKOLENIA | KONFERENCJE | DORADZTWO
ul. Libelta 1a/2
61-706 Poznań
Godziny pracy biura: Pn-Pt 08.00 - 18.00
Departament szkoleń zamkniętych:
tel. (61) 8 102 194
tel. (61) 6 115 034
tel. 508 393 926
fax. (61) 6 247 936
fax. (61) 2 786 300
projekty@szkolenia-semper.pl
www.szkolenia-semper.pl