PROPOZYCJA SZKOLENIA DEDYKOWANEGO DLA PAŃSTWA PRACOWNIKÓW:
Mobbing i przeciwdziałanie mobbingowi
- poglądowy projekt szkolenia zamkniętego:
Dla pracowników, osób zarządzających pracownikami, specjalistów ds. HR oraz ds. BHP, kierownictwa firm oraz urzędów. Dla osób, którym zależy na kształtowaniu pozytywnych relacji międzyludzkich w zespołach i organizacjach. Dla pracowników, którzy chcą wzmocnić pewność siebie i ochronić się przed niewłaściwymi zachowaniami. Dla wszystkich, w których interesie leży poznanie specyfiki mobbingu, zwalczanie tego zjawiska i zapobieganie mu.
Serdecznie zapraszamy do wypełnienia formularza zapytania ofertowego, aby uzyskać kompleksową ofertę: Zapytanie ofertowe
*W przypadku szkoleń zamkniętych zakres tematyczny poszczególnych bloków może ulec zmianie, ze względu na rzeczywiste, zdiagnozowane w ramach analizy przedszkoleniowej oczekiwania pracowników i potrzeby organizacji zlecającej szkolenie. Gwarantujemy wysoką jakość merytoryczną i organizacyjną szkolenia.
Mobbing i przeciwdziałanie mobbingowi
1. Mobbing – definicja kodeksowa i jej konsekwencje:
- wprowadzenie do tematyki mobbingu,
- mobbing w świetle Kodeksu pracy,
- prawa pracownika i obowiązki pracodawcy,
- mobbing a dyskryminacja, molestowanie, stalking.
2. Mobbing w psychologii:
- charakterystyka zjawiska,
- 5 kluczowych obszarów zachowań mobbingowych,
- fazy mobbingu,
- skutki mobbingu,
- skąd się bierze mobbing – cechy osobowości, relacje międzyludzkie, cechy organizacji, czynniki zewnętrzne.
3. Warunki uznania zachowań za mobbing:
- co jest, a co nie jest mobbingiem,
- ile trwa mobbing,
- kto może być mobberem – prawo pracy vs. psychologia,
- odpowiedzialność za wystąpienie mobbingu (wg Kodeksu pracy).
4. Skala zjawiska mobbingu:
- występowanie w Unii Europejskiej i w Polsce,
- mobbing w instytucjach publicznych,
- mobbing w firmach.
5. Zwalczanie mobbingu:
- jak sprawdzić, czy to już mobbing,
- co może zrobić ofiara, a co świadek niewłaściwych zachowań,
- możliwe działania pracownika, którego dotknął mobbing (w organizacji i poza nią),
- droga sądowa i uprawnienia Państwowej Inspekcji Pracy,
- przepisy, na podstawie których można dochodzić swoich praw – Kodeks pracy, Kodeks cywilny, Kodeks karny,
- działanie pracodawcy w sytuacji wystąpienia mobbingu.
6. Profilaktyka mobbingu:
- jak przeciwdziałać mobbingowi w organizacji (wewnętrzna polityka antymobbingowa, ankiety, komisje antymobbingowe i inne narzędzia),
- zapobieganie mobbingowi w zespołach pracowniczych,
- konflikt a mobbing,
- jak może chronić siebie pracownik – umiejętność asertywnego zachowania w wybranych sytuacjach zawodowych (asertywna odmowa, reakcja na krytykę, atak słowny oraz zachowania naruszające prywatność).
7. Mobbing w orzeczeniach Sądu Najwyższego:
- przykładowe wyroki w sprawach o mobbing,
- czy łatwo jest sprawę o mobbing wygrać,
- statystyki spraw sądowych.
8. Zakończenie szkolenia:
- podsumowanie wiedzy na temat problematyki mobbingu.
O wyborze szkoleń zamkniętych decydują liczne korzyści:
Szkolenie zamknięte jest dedykowane dokładnie określonej grupie odbiorców wywodzącej się z jednej firmy, instytucji. Naszym ekspertom pozwala to na zapoznanie się ze specyfiką Państwa pracy, kulturą organizacyjną i funkcjonującymi modelami, np. sprzedaży, marketingu czy zarządzania.
Mamy możliwość przeprowadzenia szkolenia w siedzibie Państwa firmy, instytucji.
Dopasujemy program szkolenia do ram czasowych określonych przez Państwa.
Przygotowując szkolenie zamknięte, mamy możliwość przeprowadzenia dokładnej analizy potrzeb szkoleniowych przyszłych uczestników szkolenia. Często, szczególnie przy programach szkoleniowych dedykowanych dużej liczbie pracowników, budowa programu szkoleniowego poprzedzona jest tzw.zogniskowanym wywiadem grupowym (grupa fokusowa). Wszystko po to, aby szkolenie dokładnie odpowiadało faktycznym potrzebom i oczekiwaniom uczestników.
W zależności od potrzeb i wymagań możemy wykorzystać te metody treningu, które dają największe efekty i są najbardziej odpowiednie dla danej grupy docelowej.
Podczas szkoleń zamkniętych uczestnicy pracują na realnych przykładach ze swojego życia zawodowego („business case”).
Podobne realia zawodowe uczestników umożliwiają dodatkowo wymianę doświadczeń i uczenie się uczestników od siebie nawzajem. Wymiana najlepszych praktyk sprzyja wysokiej efektywności procesu uczenia się i doskonalenia umiejętności.
Szkolenie zamknięte kończy zawsze ewaluacja, po której nasz zespół przygotowuje dla Państwa raport . Jest on punktem wyjścia do dalszych działań szkoleniowych dla danej grupy odbiorców.
Warto także dodać, że ważną korzyścią, wynikającą ze szkoleń zamkniętych, jest integracja pracowników, poprawa komunikacji w firmie i jakości współpracy zespołowej w codziennej pracy.
Uwaga! Szkolenia zamknięte realizujemy na terenie całego kraju
W przypadku szkoleń zamkniętych zakres tematyczny poszczególnych bloków może ulec zmianie, ze względu na rzeczywiste, zdiagnozowane w ramach analizy przedszkoleniowej oczekiwania pracowników i potrzeby organizacji zlecającej szkolenie. Gwarantujemy wysoką jakość merytoryczną i organizacyjną szkolenia. Aby uzyskać więcej informacji dotyczących zamkniętej formuły szkoleń prosimy o kontakt: info@szkolenia-semper.pl
lub zachęcamy do skorzystania z
formularza zapytania ofertowego.
Zachęcamy do kontaktu telefonicznego i mailowego.
Chętnie odpowiemy na wszelkie pytania:
Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER
SZKOLENIA | KONFERENCJE | DORADZTWO
ul. Libelta 1a/2
61-706 Poznań
Godziny pracy biura: Pn-Pt 08.00 - 18.00
Departament szkoleń zamkniętych:
tel. (61) 8 102 194
tel. (61) 6 115 034
tel. 508 393 926
fax. (61) 6 247 936
fax. (61) 2 786 300
projekty@szkolenia-semper.pl
www.szkolenia-semper.pl