PROPOZYCJA SZKOLENIA DEDYKOWANEGO DLA PAŃSTWA PRACOWNIKÓW:
Umowy energetyczne w praktyce
- poglądowy projekt szkolenia zamkniętego:
Szkolenie jest skierowane do pracowników działów sprzedaży przedsiębiorstw energetycznych prowadzących działalność w zakresie obrotu, oraz przedsiębiorstw przesyłowych i dystrybucyjnych, nabywców gazu i energii elektrycznej, jak również do jednostek sektora finansów publicznych dokonujących zakupów w trybie przepisów dotyczących zamówień publicznych.
Serdecznie zapraszamy do wypełnienia formularza zapytania ofertowego, aby uzyskać kompleksową ofertę: Zapytanie ofertowe
*W przypadku szkoleń zamkniętych zakres tematyczny poszczególnych bloków może ulec zmianie, ze względu na rzeczywiste, zdiagnozowane w ramach analizy przedszkoleniowej oczekiwania pracowników i potrzeby organizacji zlecającej szkolenie. Gwarantujemy wysoką jakość merytoryczną i organizacyjną szkolenia.
Umowy energetyczne w praktyce
1. Ogólne regulacje dotyczące zobowiązań umownych
a. Pojęcie i wykładnia oświadczeń woli
b. Wady oświadczenia woli (brak świadomości lub swobody w podjęciu decyzji i wyrażenia woli, pozorność, groźba)
c. Uchylanie się od skutków oświadczenia woli
d. Wykładnia umowy
e. Wygaśnięcie umowy
f. Zasada swobody umów i jej granice
2. Zawieranie umów
a. Zawarcie umowy
b. Uchylenie się od zawarcia umowy
c. Zmiana umowy (zmiana umowy w przypadku zmiany Instrukcji Ruchu i Eksploatacji sieci,
d. Tryby zawierania umowy (oferta, aukcja, przetarg, negocjacje, umowy adhezyjne)
e. Uprawnienia Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki w sprawach spornych dotyczących odmowy zawarcia umów energetycznych
f. Projekty umów
g. Zmiana sprzedawcy
h. Prawo wyboru sprzedawcy
i. Obowiązki informacyjne przedsiębiorstw energetycznych
3. Zawieranie umów z konsumentami
a. Pojęcie wzorców umownych
b. Charakter prawny wzorca
c. Zawarcie umowy przy użyciu wzorca
d. Niedozwolone postanowienia umowne w umowach konsumenckich
e. Umowy zawierane z konsumentem poza lokalem przedsiębiorstwa
f. Umowy z konsumentem zawierane na odległość
g. Prawa konsumenta w umowach energetycznych – Zbiór praw konsumenta
4. Budowa umów energetycznych na podstawie przykładowych umów sprzedaży i dystrybucji oraz umowy kompleksowej
a. Komparycja umowy
• Preambuła
• Strony umowy (osoba fizyczna, osoby prawne, Jednostki organizacyjne nie posiadające osobowości prawnej, kościelne osoby prawne)
• Reprezentacja pomiotów przy zawieraniu umowy (spółki, spółdzielnie i wspólnoty mieszkaniowe, fundacje, stowarzyszenia, Skarb Państwa, jednostki samorządu terytorialnego), pełnomocnictwo a prokura
b. Podstawowe postanowienia umowne w umowach
• Słownik pojęć
• Przedmiot umowy
• Wymagalność świadczeń
• Miejsce wykonania umowy
• Podstawowe obowiązki stron
• Sposób, miejsce i termin spełnienia świadczenia
• Odpowiedzialność za szkody
• Fakturowanie i rozliczenie płatności
• Odsetki
• Kara umowna
• Właściwość sądu
c. Załączniki do umów
• Ogólne warunki umowy (OWU)
5. Wady czynności prawnych
a. Nieważność umowy
b. Bezskuteczność czynności prawnych
6. Rodzaje umów w prawie energetycznym.
c. Umowa o przyłączenie do sieci
d. Umowa sprzedaży
e. Umowa o świadczenie usług
a. Przesyłania,
b. dystrybucji
f. Umowa kompleksowa
g. Umowa o świadczenie usług magazynowania paliw gazowych
h. Umowa o świadczenie usług skraplania gazu ziemnego
i. Generalna umowa dystrybucji
j. Umowa sprzedaży rezerwowej
7. Umowa o przyłączenie.
a. Pojęcia stosowane w umowach o przyłączenie (pojęcia sieci, instalacji wewnętrznej, przyłącza, rozgraniczenie własności sieci)
b. Obowiązek przyłączenia
c. Określenie warunków przyłączenia
d. Zaliczka na poczet opłaty za przyłączenie
e. Zasady dokonywania przyłączenia i odmowa przyłączenia
f. Plany rozwoju przedsiębiorstw energetycznych a obowiązek przyłączenia
g. Odpowiedzialność stron
• Odpowiedzialność przedsiębiorcy sieciowego wobec podmiotu przyłączanego
• Uprawnienia podmiotu przyłączanego oraz uprawnienie do żądania usunięcia wad przyłączenia)
• Wykonanie zastępcze
8. Umowa sprzedaży energii elektrycznej i gazu na przykładach umów energetycznych
• miejsce dostarczenia paliw gazowych lub energii do odbiorcy
• ilość paliw lub energii w podziale na okresy umowne, moc umowną oraz warunki wprowadzania jej zmian,
• cena i grupy taryfowe stosowane w rozliczeniach i warunki wprowadzania zmian tej ceny i grupy taryfowej
• sposób prowadzenia rozliczeń
• bonifikaty za niedotrzymanie standardów jakościowych obsługi odbiorców
• odpowiedzialność stron za niedotrzymanie warunków umowy
• okres obowiązywania umowy i warunki jej rozwiązania
9. Umowa o świadczenie usług przesyłania lub dystrybucji paliw gazowych lub energii na przykładach umów energetycznych
• moc umowna i warunki wprowadzania jej zmian
• ilość przesyłanych paliw gazowych lub energii w podziale na okresy umowne,
• miejsca dostarczania paliw gazowych lub energii do sieci i ich odbioru z sieci,
• standardy jakościowe
• warunki zapewnienia niezawodności i ciągłości dostarczania paliw gazowych lub energii
• stawki opłat i grupy taryfowe stosowane w rozliczeniach oraz warunki wprowadzania zmian tych stawek i grupy taryfowej,
• sposób prowadzenia rozliczeń
• parametry techniczne paliw gazowych lub energii
• wysokość bonifikaty za niedotrzymanie tych parametrów oraz standardów jakościowych obsługi odbiorców
• odpowiedzialność stron za niedotrzymanie warunków umowy
• okres obowiązywania umowy i warunki jej rozwiązania
10. Umowa kompleksowa
• Publicznoprawny obowiązek świadczenia usługi kompleksowej
• Umowa kompleksowa zawarta na podstawie art. 5 ust. 3 Prawa energetycznego
• Umowa kompleksowa zawarta w imieniu i na rzecz odbiorcy
• Prawo rezygnacji z usługi kompleksowej.
O wyborze szkoleń zamkniętych decydują liczne korzyści:
Szkolenie zamknięte jest dedykowane dokładnie określonej grupie odbiorców wywodzącej się z jednej firmy, instytucji. Naszym ekspertom pozwala to na zapoznanie się ze specyfiką Państwa pracy, kulturą organizacyjną i funkcjonującymi modelami, np. sprzedaży, marketingu czy zarządzania.
Mamy możliwość przeprowadzenia szkolenia w siedzibie Państwa firmy, instytucji.
Dopasujemy program szkolenia do ram czasowych określonych przez Państwa.
Przygotowując szkolenie zamknięte, mamy możliwość przeprowadzenia dokładnej analizy potrzeb szkoleniowych przyszłych uczestników szkolenia. Często, szczególnie przy programach szkoleniowych dedykowanych dużej liczbie pracowników, budowa programu szkoleniowego poprzedzona jest tzw.zogniskowanym wywiadem grupowym (grupa fokusowa). Wszystko po to, aby szkolenie dokładnie odpowiadało faktycznym potrzebom i oczekiwaniom uczestników.
W zależności od potrzeb i wymagań możemy wykorzystać te metody treningu, które dają największe efekty i są najbardziej odpowiednie dla danej grupy docelowej.
Podczas szkoleń zamkniętych uczestnicy pracują na realnych przykładach ze swojego życia zawodowego („business case”).
Podobne realia zawodowe uczestników umożliwiają dodatkowo wymianę doświadczeń i uczenie się uczestników od siebie nawzajem. Wymiana najlepszych praktyk sprzyja wysokiej efektywności procesu uczenia się i doskonalenia umiejętności.
Szkolenie zamknięte kończy zawsze ewaluacja, po której nasz zespół przygotowuje dla Państwa raport . Jest on punktem wyjścia do dalszych działań szkoleniowych dla danej grupy odbiorców.
Warto także dodać, że ważną korzyścią, wynikającą ze szkoleń zamkniętych, jest integracja pracowników, poprawa komunikacji w firmie i jakości współpracy zespołowej w codziennej pracy.
Uwaga! Szkolenia zamknięte realizujemy na terenie całego kraju
W przypadku szkoleń zamkniętych zakres tematyczny poszczególnych bloków może ulec zmianie, ze względu na rzeczywiste, zdiagnozowane w ramach analizy przedszkoleniowej oczekiwania pracowników i potrzeby organizacji zlecającej szkolenie. Gwarantujemy wysoką jakość merytoryczną i organizacyjną szkolenia. Aby uzyskać więcej informacji dotyczących zamkniętej formuły szkoleń prosimy o kontakt: info@szkolenia-semper.pl
lub zachęcamy do skorzystania z
formularza zapytania ofertowego.
Zachęcamy do kontaktu telefonicznego i mailowego.
Chętnie odpowiemy na wszelkie pytania:
Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER
SZKOLENIA | KONFERENCJE | DORADZTWO
ul. Libelta 1a/2
61-706 Poznań
Godziny pracy biura: Pn-Pt 08.00 - 18.00
Departament szkoleń zamkniętych:
tel. (61) 8 102 194
tel. (61) 6 115 034
tel. 508 393 926
fax. (61) 6 247 936
fax. (61) 2 786 300
projekty@szkolenia-semper.pl
www.szkolenia-semper.pl